کد مطلب: ۸۱۷۰۵۷

وعده ارزی جدید/ ۲ میلیارد دلار در راه کشور است؟

وعده ارزی جدید/ ۲ میلیارد دلار در راه کشور است؟

عضو اتاق بازرگانی ایران خبر داده است در دوشنبه پیش رو، از محل پول‌های بلوکه شده ایران، دو میلیارد دلار ارز جدید برای خرید کالای اساسی تخصیص داده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد دوشنبه پیش رو، از محل پول‌های بلوکه شده ایران، دو میلیارد دلار ارز جدید برای خرید کالای اساسی تخصیص داده می‌شود.

او تاکید کرده است که این پول‌ها ارتباطی به منابع مالی ایران در کره جنوبی ندارد و از محل آزادسازی پول‌های ایران در دیگر نقاط تزریق خواهد شد.

به نقل از ایسنا، شریعتی همچنین درباره صحبت‌های اخیر رییس کل بانک مرکزی درباره استفاده از منابع پولی ایران در صندوق بین المللی پول نیز گفته که این منابع ماهیت کمک بلاعوض دارد و منابع بلوکه شده نیست و باید در حوزه فقرزدایی و توسعه پایدار مصرف شود.

شریعتی روز قبل نیز خبر داده بود که از منابع آزاد شده ایران در بانک تی بی آی عراق نیز ۱.۶ میلیارد دلاری بدهی گازی به ترکمنستان پرداخت شده است.

همچنین ۶۰۰ میلیون دلار پول حجاج امسال نیز از همین محل پرداخت شده است. او پیش بینی کرده که با وجود تلاش دلال‌های برای بالا نگه داشتن قیمت دلار، با ورود منابع جدید، بازار آرامش جدیدی را تجربه کند.

آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی

اوایل اردیبهشت ماه سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از آزادی هفت میلیارد دلار پول‌ بلوکه شده ایران در بانک‌های کره‌جنوبی خبر داد و سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور اعلام کرد ایران می‌تواند از هفت میلیارد دلار پول‌ بلوکه شده خود در بانک‌های کره‌جنوبی برای خرید اقلام بشردوستانه استفاده کند.

چندی پیش «نورنیوز» از گفتگوی غیرمستقیم ایران و آمریکا درباره آزادسازی این منابع ارزی و توافق اولیه برای انتقال آن به یک یا چند بانک در منطقه خبر داده بود.

هنوز هیچ‌ مقام رسمی ایران نسبت به ادعای این مقام آمریکایی درباره شیوه هزینه‌کِرد این منابع واکنشی نشان نداده است.

اعلام نظر شورای امنیت ملی آمریکا درباره شیوه هزینه‌کِرد موجودی ارزی بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی نشان می‌دهد که موضوع رفع انسداد از این منابع صورت پذیرفته است.

اطلاعات رسیده حاکی است که تهران و واشینگتن درباره شیوه آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران به توافق رسیده و مذاکرات فنی میان کارشناسان بانکی طرفین درباره شیوه انتقال وجوه به بانک‌هایی در کشورهای منطقه در حال پیگیری است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نفت در برابر غذا شده براشون دستاورد تازه همونم معلوم نیست

  • حقیر

    با عرض ادب واحترام این پولها به مستقهای واقعی بدهند درسته که ما بازنشتها زیر خطفقر هستیم ولی از ما مسطهقتر هم هست ما حاضریم همنچنان که شرمنده بچهایمان هستیم ولی حاضریم به همنوع خودمون برسد تا به خانوادهای مرفع وپولدار وسلام من… توفیق