خبر مهم:

کد مطلب: ۲۰۹۵۲۷

وقوع ۴۶ درصد از جرایم در تلگرام

وقوع 46 درصد از جرایم در تلگرام

رئیس پلیس فتا امروز در جمع خبرنگاران به بررسی فعالیت‌های پلیس فتا پرداخت.

سردار هادیان‌فر در جمع خبرنگاران با اشاره به سامانه‌های پلیس فتا گفت: ۲۲ ازمایشگاه معین افتتاح شده است که تعدادی از این ازمایشگاه‌های در نیمه اول سال ۹۶ افتتاح و ۷ ازامایشگاه دیگر امروز توسط فرمانده ناجا افتتاح شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، او ادامه ازمایشگاه های ما در گذشته ذر چند حوزه فعالیت می‌کردند از جنله نت‌بورک، شبکه تلفن همراه و کامپیوتر و حوزهای رمز و مالتی‌مدیا فعالیت می‌کردند گفت: در گذشته استان‌های مشور مجبور بودند که عدله جرم را به استانهای معین مرتجعه کنند اما از ابتذای امسال و همچنین از همین لحظه هر استاتی برای خود ازمایشگاه تخصصی خود را دارد.

رئیس پلییس فتای ناجا در خصوص جرایم سایبری گفت: تاکنون ۱۵۲ هزار عدله دیجیتال در چند سال اخیر در ازمایشگاه‌های پلیس فتا بررسی شده و ۶۰ درصد این عدله مربوط به پروندهای پلیس فتا بوده و بخشی از ان مربوط به پلیس مواد مخدر و پلیس اگاهی و پلیس پیشگیری بوده و همچنین بخشی از ان مربوط به ارجاعات قضایی بوده اسد که به پلیس فتا واگذار شده است.

او ادامه داد: کشف علمی جرم در سابه مرکز عداله دیجیتال امکتن پذیر است و ما به اعترافات متهم نیازی نداریم و با عدله ای که از دیوایس های تجهیزات کشف می‌کنم می‌تپاند استناد‌پذیری را براقضای کامل کند.

سردا هادیان‌فر در پاسخ به سوال که بیشتر جرائم در کدام شبکه است گفت: ۴۶ درصد از جرائم در تلگرام، ۲۰ درصد در اینستا گرام و باقی هستند در ۹۲۰ هزار سایت‌هایی که در کشور فعالت می‌کنند اتفاق می افتند.

او در پاسخ به این سوال که چه مدت زمان برای کشف جرم لازم است گفت: توسط کشف ما نزدیک به هشت روز است ما ذر مرکز ۱۹۷ که به طور ماهیانه جلسه داریم مرتحعان نسبت به همه پلیس تخصصی در حداقل ممکن است اما گاهی اوقات اطاله رسیدگی به پرونده‌ها طولانی است و دذ داداگاه‌ها مدت زمانی طولانی برای رسیدگی به پروندها صرف می‌شود. اخیرا پرونده‌ای داشتم که توسط اسکینر از ۲ هزار نفر سرقت کذده بپد که ما در ۷۲ ساغت متهم را شناسایی و دستگیری کردیم.

رئیس پلیس فتا در خصوص اینکه روزانه چند کانال در فضای مجازی فیلتر می‌شود گفت: در تلگرام بر اساس چهار سیاست به کشور تحمیل کرده است از جمله موضوعات پورن، تروریستی ما روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ کامال را برای حذف ارسال می‌کنیم که برخی از انها حذف و برخی دیگر نیز حذف نمی‌شود.

او در خصوص کانال آمد نیوز گفت: وزیر ارتباطات بر اساس ایمیلی که به مدیر تلگرام ارسال کردند در خوایت کردند کانال آمد نیوز به دلیل ترویج‌خشنونت فیلتر شود.

هادیانفر در پاسخ به اینکه شما موافق فیلتر تلگرام در سال ۹۷ هستید گفت: من نظر خاصی ندارم و هر سیاستی که کشور دارد تابع آن هستیم.

او در خصوص اینکه بعضی از سایت‌ها در ایام نوروز فروش بلیط انجام می‌دهند گفت: کارهای اقتصادی در تلگرام به گونه‌ای است که نظارتی بران نمی‌شود اما آنچه ما بران تاکید داریم این است که مردم از سایت‌هایی استفاده کنند که نماد اعتماد دارند. این سایت‌ها طبق نظارت اصناف و پلیس است و اگر تخلفی انجام دهند فراخوان می‌شوند.

رئیس پلیس فتاگفت: ۱۳ هزار کانال در فضای مجازی نماد اعتماد دارند و توصیه می‌شود هر گونه خرید و فروش در فضای مجازی را از طریق سایت‌هایی انجام دهند که نماد اعتماد داشته باشتد البته آدم‌هایی هستند که سایت‌های فیک ایجاد کرده و توسطان اقدام به کلاهبرداری می کنند و اگر کسی در این زمسنه به ما شکلیت کنند ما بر اساس قانون اقدام خواهیم کرد.

سردار هادیان‌فر در پاسخ به این سپال که در جمعه گذشته ۱۲۰ سایت ایرانی هک شده گفت: شرکت‌هایی هستند که سایت‌هایی تشکیل می‌دهند و رها می‌کنند این‌ها مشکل cms دارند و اینها که مورد هک قرار گرفتند مشکل دیفیس داذند و این سایت‌ها محتوایی را جابجا می‌کنند و ارزش هک شدن را ندارد.

شاید یکی از اسانتزین کارهایی است که در این حپزه می‌تواند انجام شود. ما از سال ۹۵ بعد از مشکلی که برای مرکز امار ایران صورت گرفت تمام نقص‌های که در cms شرکت‌هایی که مشکل داشتند فراخوان داده شدند و از ان‌ها خواستیم مشکل امنیتی خود را بر طرف کنند و طبق گزارشی که هفته گذشته داده شده مشکل امنیتی این سایت‌ها برطرف شده است.

منبع: برنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.