کد مطلب: ۶۰۵۰۹۲

احضار وزیر صمت به مجلس در پی افزایش قیمت خودرو

احضار وزیر صمت به مجلس در پی افزایش قیمت خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش قیمت خودرو گفت: نمایندگان مجلس برای روز یکشنبه هفته آتی وزیر صمت را به مجلس دعوت کردند تا بیایند و پاسخگوی سوالات باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیرحسن کاکایی استاد دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت در یک برنامه تلوزیونی گفت: اگر به صورت کامل خودروسازهای داخلی ما خصوصی بشوند دیگر ما با اتفاقات داخلی این شرکت‌ها کاری نداشتیم و تنها خروجی و ماشین تولید شده آن ها را نگاه می‌کردیم. اما تا وقتی که دولت و مجلس بر شرکت‌های تولیدکننده خودرو نظارت و دخالت می‌کنند، حقوق‌های نجومی و اتفاقات امثال آن در این شرکت‌ها رخ خواهد داد.

در ادامه این برنامه احمد رسولی‌نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که با ارتباط تلفنی در گفتگو شرکت داشت و تصریح کرد: در پاسخ به مهمان محترم برنامه (امیرحسن کاکایی) می‌گویم که مجلس دخالتی در شرکت‌های خودروساز داخلی ندارد اما بر اساس وظیفه نظارت می‌کند، جدا از آن در صحبت‌های آقای کاکایی تناقض‌های زیادی می‌بینید که ایرادهای ساختاری را مطرح می‌کنند و در نهایت مدافع وضع موجود هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روزی که وزیر صمت در مجلس برای رای اعتماد در صحن علنی مجلس حاضر شد، نمایندگان موافق هم نظر بودند که ایشان از بدنه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است و به تمام امور آشنایی دارند. اما اکنون شاهد آن هستیم که نظرهای شتاب زده‌ای را در حوزه خودرو اظهار داشتند، که به نظر می‌رسد مطالعه ناکافی و یا مشاوره‌های اشتباه باعث این آشفتگی بازار خودرو شده است. در این راستا نمایندگان مجلس برای روز یکشنبه هفته آتی وزیر صمت را به مجلس دعوت کردیم تا بیایند و پاسخگوی سوالات باشند.

مهدی دادفر کارشناس مسائل خودرو، دیگر مهمان برنامه گفت: اگر خودروسازهای داخلی ما قیمت هایشان را آزاد نمی کردند یقینا در انتهای امسال با اضمحلال مواجه می شدند. البته که می دانیم این اتفاق فشار مالی را به مردم و خریداران منتقل می کند و مردم نیز این انتظار را از مجلس و دولت نداشتند.

وی ادامه داد: ای کاش مسئولین در کنار آزادی قیمت‌ها به آزادی دسترسی به خودروهای وارداتی هم فکر می‌کردند. من انتظار نداشتم که زور شرکت‌های خودروساز داخلی به قدری زیاد باشد که هم قیمت را افزایش دهند و هم واردات را آزاد نکنند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسام

    مجلسی که نماینده هاش هر کدوم ی دنا پلاس از ایرانخودرو گرفتند چطور میتونه به نفع ملت عمل کنه! الکی خودتونو خسته نفرمایید

    • آبی خاکستری

      اون دناپلاس رو تازه رسمی بهشون دادن
      موارد غیر رسمی و مخفیانه بیداد میکنه

  • ناشناس

    خسته شدیم از دستتون، خسته…

  • علیرضا

    خودرو ساز میتواند هر شش ماه پابه پای تورم نرخ جدید اعلام کند و همچنان از رانت‌های دولتی با اسم حمایت نیز برخوردار است.بسیار خوب.پس چرا حقوق دستمزد بگیران مثل همین فرمول هر شش ماه و معادل تورم تجدیدنظر نمی‌شود؟

  • ناشناس

    بنده از ۱۵ ماه قبل که در قرعه کشی کوئیک اسمم اومد و ۴۷ ملیون دادم اونم با وام تا حال برای مابقی اش با هزاران مصیبت پول جمع کروه بودم که دیروز ۱۴۰۰/۹/۱۷ ناگهانی ۲۳ میلیون افزایش قیمت شد مانده ام در عرض ده روز چگونه تهیه کنم یه چاره می مونه یا خود کشی یا دزدی که جرات هیچ کدومشو ندارم.

  • سید

    با این گرانیچهل درصد از مردمی که واقعا خودرو نداشتن و لازم داشتن واقعا نابود شدن

  • سعادت

    الان بیشتر از دناپلاس نماینده های مجلس آب خورده واسه خودروسازها ک خیلی راحت موافقت همه جذب کردند بازی دوسر برد هم واردات آزاد نمیشه هم خودرو گران شده

  • سعادت

    حق هرخانواده ایرانی خدایش یک خوردو سوار بشود هست ولی الان مردم دیگه خودرو ک هیچ یک وعده غذا درست در ماه شده آرزو

  • ناشناس

    می خوام پراید بخرم .بقران افسرگی گرفتم .اخه پرایدم باید آرزو کنیم خدایاااااا

  • ناشناس

    بنام خدا،بنده سال قبل برای خرید خودرو ثبت نام کردم و دعوتنامه بنده بدون سود بود ،الان شرکت سایپا دعوتنامه بنده و همه‌ی ثبت نامهای سال قبل که بدون سود بوده است را با دست کاری مبلغی به عنوان تخفیف در دعوتنامها لحاظ کرده است تا مشمول افزایش قیمت شوند،چون بر اساس قانون تمام دعوتنامه های سال قبل که بدون سود بوده اند،باید بدون افزایش قیمت و طبق قانون فقط باید نصف بقیه پول را پرداخت کنند و مشمول افزایش قیمت نمیشوند،از ریاست محترم جمهوری که با رای همین ملت و با تحقق وعده عدالت بر مسند ریاست جمهوری نشسته اید،تقاضا دارم نگذارید این بی عدالتی که وزیر صمت هم کم تقصیر ندارن،حق ما ضایع شود،بخاطر همین موضوع مجلس روز یکشنبه وزیر صمت را احضارشون کرده،الان شرکت سایپا دعوتنامه بنده را به شدت افزایش داده و کار غیر قانونی انجام داده،قرار نیست که پول اضافی از جیب مردم بردارن تا برای احیای بورس به بورس تزریق کنند ، پس فرقی بین این دولت با دولتهای قبل نیست آنها مردم را بدون بصیرت سمت بورس هول دادن و جیبشان را خالی کردن الان برعکس شده جیب حواله داران سایپا را دارن به صورت غیر قانونی خالی میکنن ما خواهان عدالت علی وار. هستیم و از حق خودمان کوتاه نمی آیم و شما به عنوان رئیس‌جمهور باید ورود کنید و نگذارید این اتفاق بیفتد،شما روز قبلش در دانشگاه صنعتی شریف گفتید نمی‌گذاریم شوک به مردم وارد شود،فردای اون روز وزیر صمت برعکس حرف شما عمل کرد و 18 درصد افزایش قیمت خودرو را اعمال کرد،ما خواهان عدالتیم و از شما تقاضا رسیدگی داریم یا علی مدد

  • ناشناس

    برای چندر غاز پول مجبورم بزنم ب دل کوه لیسانس دارم ولی ی کارگر ساده ام ۱۵ماهه منتظر ماشینم چندروزمونده ب وقتش قیمت یهویی ۳۰تومن رفته بالابقیشو از کجا بیارم کسی نیس ب داد ماکارگرها برسه واقعا نداریم هیچکی نیس بفهمه وضعیت مارو تواین یکسال از همه چی زدم تا این پولو جور کنم تنها راهش این هست ک انصراف بدم لعنت ب باعث و بانیش