کد مطلب: ۶۱۲۶۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فملی بورس را مثبت کرد/ ارزش حداقلی معاملات بازار سهام

فملی بورس را مثبت کرد/ ارزش حداقلی معاملات بازار سهام

بازار سهام که روز گذشته با افت شاخص کل به کار خود پایان داده بود، در نیمه اول امروز نیز منفی آغاز به کار کرد اما در پایان و با رشد برخی از نمادها در نهایت با ۲۲۳ واحد رشد در کانال یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام که روز گذشته با افت شاخص کل به کار خود پایان داده بود، در نیمه اول امروز نیز منفی آغاز به کار کرد اما در پایان و با رشد برخی از نمادها در نهایت شاخص کل با ۲۲۳ واحد رشد در کانال یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص هم‌وزن نیز ۰٫۰۱ درصد مثبت بود. ارزش معاملات امروز تنها ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود که در مقایسه با روز گذشته نیز کاهش داشت.

فملی، فولاد و شبندر بیشترین تاثیر مثبت و فخوز، شپدیس و پارس بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز ثبت کردند. در بازار سهام امروز وضعیت گروه‌های نفتی، بانک و کانه‌های فلزی بهتر از سایر گروه‌ها بود.

همچنین خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی همچنان برترین گروه‌های صنعتی بازار امروز بودند. بیشترین ارزش معامله برای کمند، پالایشی و خودرو و بیشترین حجم معامله برای خودرو، خپارس و کمند ثبت شد.

شاخص کل فرابورس نوسانی بود و در نهایت با ۲ واحد افت در کانال ۱۸ هزار و ۶۶۰ واحد به کار خود پایان داد. کگهر و شبصیر بیشترین تاثیر مثبت و شگویا بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس ثبت کردند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدایاخودت حق ما را ازشون بگیر

    • سهامدار

      شستا بعد از بازگشایی با ریزش شدیدی همراه خواهد شد .تصمیم برای فروش آبشاری سنگین ۲۷ هزار میلیارد تومان به مردم گرفتند خدا به سهامدارهاش رحم کنه زیان در زیان .

    • نسل سومی

      ببخشیدحالاازالان شماازکجاشنیدی این تصمیم رو؟؟؟چرابیخودی میای ازچیزی که خبرنداری حرف میزنی

    • ناشناس

      وقتی کارشناسا نمیتونن پیش بینی کنن .شما از کجا میدونی؟

    • اسکویی

      برادر سهامدار ،میدونی 27هزار میلیارد چقدر میشه ،نزدیک یک میلیارد دلار ، یه فکر بکن

    • ناشناس

      خدا با ما کاری نداره

  • ناشناس

    متاسفانه حقوقی ها هیچ حمایتی از بازار نمی کنند . شاید دستور خرید ندارند یا پولها را برای خرید اوراق و عرضه اولیه کنار گذاشته اند . شاید هم می خواهند ریزش بازار را تشدید کنند تا پولها را به سمت بانکها و صندوقها روانه کنند . شاید هم دلیلی برای این کار نمی بینند چون آنها در فروشهای آبشاری ونوسان گیری ها و با حمایت دولت بار خودشان را بسته اند .

    • ناشناس

      حقوقی ها جیب ما رو نزنند، نمی خواد حمایت کنند

  • ناشناس

    بورس همین است، صعود و ریزش با هم دارد یک روز ممکن است در اثر عوامل مختلفی از جمله تغییر قیمت های جهانی یا صف خرید و … سهمی رشد کند و همان روز ممکن است با ایجاد صف فروش، سهمی ریزش کند مهم این است که بورس در پایان سال بر اساس عملکرد شرکت ها به بازدهی معقول و منطقی ای برسد البته رفتار سهام داران هم در صعود و ریزش بورس نقش مهمی دارد اگر *اکثریت* سهام داری حداقل شش ماه تا یک سال به بالا کنند رشد بورس سریعتر می شوند ولی اگر تا سهمی رشد مختصری کرد به طمع سود وارد صف فروش شوند و از بازار نوسانگیری کنند، ارزش سهم افت می کند یا حتی اگر یک روز سهمی منفی خورد از ترس، فروش هیجانی کنند باعث ریزش بیشتر سهم می شوند.
    پس چه سهم رشد کرد و چه ریزش کرد نباید هیجانی وارد صف فروش شد بلکه باید سهام داری کرد تا ان شاء ا… شاخص تا پایان سال حداقل ابرکانال ۱۶۰۰ واحد را ببیند.
    پس خواهشا فروش هیجانی و نوسانگیری ممنوع و سهام داری واقعی کنید و مهمتر این که توکل به خدا داشته باشید به قول شاعر؛
    جز توکل بر خدا سرمایه در بازار نیست…..هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست.

    • ناشناس

      حرف بیخود نزن ۱۸ ماهه فعلن نزولیه

  • مجمع تحلیلگران

    اول سلام دوم فملی ریزشش کمتره چون نقدینگی کمتر ی از حقیقیا توشه در عین حال که نسبت به خیلی شاخص سازا ریزشش کمتر بوده و البته قیمتش بالاتر اما چون جذب پول حقیقی کمتر داشته پس ریزشش برا حقوقی سود کمی داره و ازش برا بالا بردن شاخص تو روزایی که شاخص سازایی که نقدینگی حقیقی توشونه و ریزش میدن اینجور سهما تعادل دهنده شاخص میشن. چند تا شاخص ساز دیگم همینجورن مثل کچاد کگل .حجم معاملات هر چی بیاد پایینتر معاملات واقعی تره .و مسلما ضرر حقیقیا کمتر .حجم معاملات زمانی که ورود نقدینگی جدید نیست یعنی آب رو گل کردن یعنی مقدمه ای برای نوسان گیری. یعنی صف کاذب درست کردن و جو رو هیجانی کردن و تور پهن کردن پس اصلا از پایین رفتن حجم معاملات نترسین. حجم واقعی معاملات بورس ایران زیر هزار میلیارده.وقتی برسه یا نزدیک اون بشه یعنی معاملات واقعی یعنی حمایت واقعی حقوقی و نه نوسان گیری. حقوقی باید سهمشو حمایت کنه چرا چون بتونه جذب نقدینگی کنه تا شرکتشو رشد بده نه که بره دنبال نوسان گیری. اقتصاد ایران سرا پا معیوبه. که اونم عللی داره . بهرحال امیدوارم هر چند کم که بتونه بیفته تو راه درستش . یا علی موفق باشین

  • ناشناس

    لعنت بر دزدان و دروغگویان

  • ناشناس

    آقا ما یه غلطی کردیم به حرف مسئولین گوش کردیم و تو بورس ایران سرمایه گذاری کردیم. نزدیک دو سال هست که سرمایه و فکر و وقت و اعصاب و زندگیمون نابود شده. پشت دست خودم رو داغ کردم که دیگه به حرفا و وعده وعیدهای این آقایون گوش نکنم. به غلط کردن افتادم. خاک بر سرشون با این بورسشون. واقعا قربون قمارخانه. قمار کرده بودیم اینجور سرمایه و فکر و وقتمان نابود نمی شد. خدا لعنتشون کنه

  • ناشناس

    ازتاریخ تاسیس بورس تا به حال همچین اوضاعی پیش نیومده اینا دیگه راه دزدیو یاد گرفتن هیچ احدی دیگه پولشوو نمیاره تو این دزد خونه مگر اینکه عقلشو از دست داده باشه پشیمونم چرا دوماه پیش با ۵۵ ملیون ضرر نیومدم بیرون که الان بعد از دوماه ضررم باید بشه ۷۰ ملیون

    • ناشناس

      ببین اگه تا حالا موندی نرو صبر کن ضررت کمتر بشه

  • ناشناس

    واقعا دست فملی درد نکنه اینقدر شاخص رو مثبت کرد که نصف ضرر هامون یک روزه جبران شد.

  • مهدی

    سلام من خودم دو سه ماهه اومدم تو بورس البته این کارو میخواستم یک سال پیش انجام بدم با خودم تصمیم گرفتم اول برم آموزش بعد بیام داخل بازار این کارو انجام دادم الان تو شرایط بد بازارولی سهم‌های من خیلی هم خوبه دلیلش صبر وشکیباییه دوستان