خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۹۳۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس در نزدیکی مرز ۱٫۲ میلیون واحدی

بورس در نزدیکی مرز ۱٫۲ میلیون واحدی

امروز سه‌شنبه پنج بهمن ماه شاخص کل بورس با کاهش ۲۶ هزار و ۶۷۲ واحدی به یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید تا حرکت آن بر خلاف جهت وعده هایی که تاکنون به سهامداران داده شده است، ادامه دار باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس کاهش ۲۶ هزار و ۶۷۲ واحدی داشت و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پیش از انتخابات وعده حمایت از بورس را داده بود. پس از جای‌گیری دولت سیزدهم بازار سرمایه روند نزولی را با قدرت بیشتر در پیش گرفت.

فعالان بورسی نسبت به این موضوع اعتراض دارند و می‌گویند: «وعده‌های مسوولین برخلاف حرکت شاخص است و این افراد به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند.»

امروز شاخص کل هم‌وزن منفی بود و با شش هزار و ۹۰۸ واحد کاهش برابر ۲٫۱ درصد به محدوده ۳۱۷ هزار و ۰۶۶ واحد رسید. امروز در بازار سرمایه ۲۳۹ نماد صف فروش و فقط ۲۳ نماد صف خرید بودند.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۰۵ هزار و ۵۷۶ معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، پارسان، نوری، شپدیس، پارس، کچاد و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای قرن، رکیش و پرداخت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

کاهش ۱٫۷ درصدی فرابورس

اما در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با کاهش حدود ۲۹۸ واحدی معادل با ۱٫۷ درصد به محدوده ۱۶ هزار و ۹۴۵ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۴۹ هزار و ۷۴۵ معامله بود.

امروز نمادهای زاگرس، شگویا، هرمز، صبا، ارفع، شاوان و فجهان بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای توریل، قچار و توسن نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

همچنین به آخرین قیمت ۱۷ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۸۵ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود سه هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان رسید.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا لعنت کند به اینها

  • ناشناس

    امروز در جلسه نمایندگان پتروشیمی ها با سردار اقتصاددان!! مقرر شده قیمت گاز خوراک که به شرکت های پتروشیمی داخلی می دن برابر باشه با قیمت گاز صادراتی به ترکیه. هزینه ارسال گاز به ترکیه هم که قاعدتا بر عهده ایران هست. تازه پول گاز شرکت ها سر ماه ازشون گرفته می شه ولی پول گاز صادراتی به ترکیه معلوم نیست چه زمانی دست دولت برسه. تولیدکنندگان داخلی هم باید ارز حاصل از صادرات را به قیمت نیمایی و نه قیمت آزاد به دولت بفروشن!! یعنی دولتی که زورش به کشورهای خارجی نمی رسه که حتی پول خود این مردم را ازشون بگیره با شرکت های داخلی و سهامدارانش (بخونید مردم) قیمت را دو لا پهنا حساب می کنه. یک وقتایی با خودم می گم نکنه افرادی که می گن “اینها” دنبال نابودی ایران هستند، راست بگن.

    • ناشناس

      اره راسته شک نکن

  • کیم جونگ اون

    دوستان یه چیزی میگم با دلیل و منطق اگر یک نفر هم از این حرفم پند بگیره ما را بس است. بگردید سهام خوب که قیمتش به سود آوریش بیارزه پیدا کنید. سهامی که بتونه سود سالانه ش رو نسبت به سال قبلش افزایش بده. بخرید و نگه دارید. کاری به نوسانات قیمت نداشته باشید. مثال: شما اگر پارسال یه پتروشیمی خریده بودید، مثلا شپدیس، یا جم، یا جم پیلن، الان حد اقل 70 درصد تو سود بودی. به این میگن سرمایه گذاری و ربطی به ترید کردن نداره.ترید کردن یه بازی جمع صفره. یعنی سود شما از ضرر دیگرانه. بعد انتظار داری دولت از شما که الان سهمو میخری حمایت کنه، بعدش سهمو بندازی به یه نفر دیگه؟ بعدش اون ضرر کنه، دولت دوباره باید از اون حمایت کنه؟ یه ذره فکر کنید لطفا. دست از آویزون دولت شدن بردارید. دولت خودش رقیب شماست. دولت نمیخواد شما سرمایه گذار باشی. دولت خودش از ترید کردن شما نفع میبره نه سرمایه گذاری. دولت، کارگزاری ها، سازمان بورس، همه طرفدار ترید کردن هستن چون تعداد معاملات شما بالا میره و کارمزد شیرین میره تو جیبشون. وقتی صدا و سیما داره نوسان گیری یاد مردم میده، یعنی یه جای کار میلنگه. برید شبکه ایران کالا رو ببینید. فقط شده آموزش تکنیکال و تابلو خوانی. اینا یعنی قمار! بازی های جمع صفر چیزی جز قمار نیست. بعد میخواید دولت از شما که رفتی قمار کردی (با خود دولت) حمایت کنه؟ انتظار نا بجایی هست به نظرم، چون ضرر شما سود دولته.همیشه سود آوری شرکت قیمتش رو در بلند مدت رشد میده. گول نخورید. دست از معامله کردن بردارید. سالی 10 تا معامله براتون کافیه، اونم فقط خرید. میبینم دوستان سالی 400-500 تا معامله میکنن. فرضا 100 میلیون سرمایه داشته باشی، این 100 میلیون رو 50 بار اگه معامله کنی میشه 5.000.000.000 تومن! و شما مجموعا کارمزدی معادل 15.000.000 تومن پرداخت کردی! اینطوری خودت رو فقیر میکنی و دولت رو پولدار.یه سهام خوب پیدا کن که سود رو به رشد داشته باشه. از یه متخصص کمک بگیر برای انتخاب. همونو بخر و نگه دار برای بلند مدت. مطمئن باش همه ضرر هات جبران میشه. من گفتم، میخواید پند بگیرید میخواید نگیرید. من این تجربه رو وظیفه داشتم بهتون بگم. یا حق.

  • ناشناس

    اونایی که شاخص کل تحلیل میکنن و هنوز متوجه نشدن شاخص کل تحلیل تکنیکال نداره خودشون آفت بورس هستن.

  • ناشناس

    بابا این چه روش سهام داری است، هر روز خروج پول حقیقی از بازار داریم، امروز هم ۶۵۰ میلیارد نقدینگی توسط حقیقی از بازار خارج شد.
    عده ای کارشان شده نوسانگیری، از بازار منفی هم نوسان می گیرند، در کف منفی ۵ وارد می شوند و در کف منفی یک یا با اندکی مثبت می فروشند و انتظار رشد بازار را هم دارند.
    بنده خداها بازار با فروش هیجانی و سهام داری کوتاه مدت فقط کف سازی جدید می کند، یک سال و اندی سهام داری کوتاه مدت و فروش هیجانی کردید باز هم متوجه اشتباهتان نشدید، از سال ۹۹ تا الان ۱۲۱ هزار میلیارد (بیش از ۱۰ برابر صادرات نفت) از بازار خارج کردید نتیجه کارتان حال و روز ناخوش امروز بورس است.
    همه این نقدینگی که با ضرر خارج نشده، مقدار زیادی با سودهای کلان چندین برابری در فاصله زمانی کوتاه (سهام داری فست فودی) و مقداری توسط فروش هیجانی خارج شده که باعث این روزهای بورس شده است.
    از گذشته درس عبرت بگیرید، بورس بازار سهام داری است نه بازار دلالی و سهام داری کوتاه مدت.
    اکثر کارشناسان از سوددهی خوب شرکت ها، گزارشات خوب ۹ ماهه شرکت ها، ارزنده بودن سهام در قیمت های فعلی، رشد قیمت نفت و فرآورده های نفتی (پتروشیمی و پالایشی)، فلزات اساسی، کامودیتی محورها و … می نویسند پس چرا شاخص با این همه خبر مثبت باید ریزشی باشد؟
    چون فروش هیجانی و سهام داری کوتاه مدت می کنید تا هر سهمی مثبت خورد نباید برای اندک سود مختصر وارد صف فروش شد بلکه باید اجازه داد تا سهم رشد کند و بعد فروخت آن هم نه فروش دسته جمعی بلکه فروش با رعایت فرهنگ سهام داری.
    کمتر از دو هفته نزدیک به دو هزار میلیارد از بازار خارج کرده اند و بعد گلایه می کنند که فلان مسئول مقصر است، فلان کارشناس درست نمی گوید، ” از ماست که بر ماست” و ” خود کرده را تدبیر نیست”.
    البته بدانید که بازار این طور نمی ماند بلکه قطعا با توجه به ارزنده بودن سهام در قیمت های فعلی و حمایت های اخیر مجلس و دولت به مرور زمان به ثبات خواهد رسید و فروشندگان امروز پشیمان شوندگان آینده خواهند بود.

    • ناشناس

      چون میگن دستم بود تقصیر آستینم بود. ملت میفروشن و قیمت میاد پایین بعد میگن یکی دیگه هست??

  • ناشناس

    سهامهای شاخص ساز حداقل ۶۰ درصد و خیلی از سهامها بالای ۸۰ درصد ضرر هستن مطمینا شاخص زیر یک میلیونه نمیدونم چرا رییس جمههور و مخصوصا دکتر رضایی که میگفت من فقط میتونم بورس را دست کنم و با معدل ۱۹ فارغ التحصیل شدم را حرکتی انجام‌نمیدهد واقعا ظلمه