کد مطلب: ۳۳۱۷۶۹

رئیس پلیس تهران خبر داد:

پایان فعالیت دلالان ارز در پایتخت/ ۹۳ دلال با حساب نجومی بازداشت شدند

پایان فعالیت دلالان ارز در پایتخت/ 93 دلال با حساب نجومی بازداشت شدند

رئیس پلیس پایتخت با اعلام انهدام شش باند قاچاق کالا و دستگیری ۶۳۱ سارق و مالخر در طرح رعد، از پایان فعالیت دلالان ارز در پایتخت خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سردار حسین رحیمی امروز سه شنبه در حاشیه طرح رعد ۱۹ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز پایان کار دلالان ارز و سکه خیابانی است، گفت: با اقدامات اثرگذار و تلاش پلیس پس از ۳۰ سال دلالان ارزی را در چهار راه استانبول، چهار راه منوچهری و میدان فردوسی جمع آوری کنیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۳ نفر از دلالان با حساب‌های نجومی به زندان افتاند، گفت: از ابتدای برخورد پلیس، دلالان ارز و سکه ۴۰۰ نفر دستگیر شدند که با برخورد قاطع دستگاه قضا ۹۳ نفر به زندان رفتند.

وی افزود در طرح رعد هم شش باند قاچاق کالا متلاشی شد که ارزش اموال مکشوفه ۱۶ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس پلیس پایتخت اظهار کرد: در این طرح ۲۵۴ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد و ۳۹ نفر از محکومان فراری دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در این طرح ۶۳۱ سارق و مالخر دستگیر شدند و هفت هزار و ۲۲۰ فقره اموال سرقتی کشف شد. همچنین ۱۴۱ دستگاه خودرو و ۹۰ دستگاه موتورسیکلت کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در این طرح هزار و ۶۹ پرونده سرقتی کشف شده است، گفت: همچنین در این طرح ۳۵ باند متلاشی شد که ارزش اموال مکشوفه هفت میلیارد و ۶۰۲ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: از کل سارقان دستگیر شده در این طرح ۳۲۴ نفر سابقه‌دار بودند و ۳۰۷ نفر برای بار اول دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت درباره مبارزه با قاچاق کالا نیز اظهار کرد: در این مرحله از طرح رعد، ۴۹ پرونده تشکیل شده است که در همین راستا ۳۲ نفر دستگیر شدند و تعداد کل اموال مکشوفه ۷۰۹ هزار و ۳۴۵ مورد بوده است.

سردار رحیمی ادامه داد: در این طرح شش باند قاچاق کالا متلاشی شد که ارزش اموال مکشوفه ۱۶ میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان بوده است.

سردار رحیمی گفت: در این طرح ۱۷ کیلو مواد مخدر کشف شده است و در این راستا ۱۹۳ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در این طرح ۳۷۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند و چهار باند مواد مخدر متلاشی شد.

سردار رحیمی گفت: در این طرح ۱۰ قبضه سلاح شکاری و ۴۳ سلاح سرد کشف شده است.

وی ادامه داد: این طرح نسبت به دیگر طرح‌ها موفق تر بوده است و با توجه به اینکه سرقت‌های خرد افزایش داشته، طرح‌های پلیس در راستای مقابله با این جرم بوده است.

حذف طرح زوج و فرد مغایر با قانون است

سردار رحیمی در باره مطرح شدن موضوع حذف طرح زوج و فرد و افزایش محدوده طرح ترافیک هم گفت: ما این موضوع را از رسانه‌ها متوجه شدیم و اگر طرحی وجود داشته باشد، باید در مراجع قانونی به تصویب برسد و بعد اعلام شود. موضوعی که مطرح شده است با قانون مغایرت دارد و اگر قرار باشد، کاری انجام شود، پلیس باید نظر نهایی را بدهد؛ چرا که وظیفه کنترل ترافیک بر عهده پلیس است.

وی با بیان اینکه کسانی که وارد محدوده ترافیک می‌شوند، یک بار توسط پلیس اعمال جریمه می‌شوند، گفت: یک قانون در شورای شهر تصویب شده است، مبنی بر اینکه خودروهایی که وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند، دو بار باید جریمه شوند؛ من نمی‌دانم که مبنای این قانون چیست و مردم برای یک تخلف نباید دو بار جریمه شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.