خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۱۴۰۱

پرتاب دومین ماهواره‌بر ذوالجناح + فیلم

پرتاب دومین ماهواره‌بر ذوالجناح + فیلم

دومین پرتاب ماهواره‌بر ذوالجناح به منظور اهداف تحقیقاتی از پیش تعیین شده، انجام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشنه (یکشنبه) دومین پرتاب ماهواره بر ذوالجناح به منظور اهداف تحقیقاتی از پیش تعیین شده، انجام شد.

احمد حسینی، سخنگوی وزارت دفاع درباره پرتاب ماهواره بر ذوالجناح گفت: «این ماهواره برِ سه مرحله‌ای از نظر ویژگی‌های فنی، قابل رقابت با ماهواره برهای روز دنیا است که دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است.»

آنطور که سخنگوی وزارت دفاع گفت پرتاب ماهواره بر ذوالجناح با هدف زیرمداری انجام گرفت. حسینی همچنین گفت: «به حول قوه الهی مرحله سوم توسعه این ماهواره برِ ترکیبی با بهره‌گیری از اطلاعات حاصل از این پرتاب آغاز گردیده است.»

اما ماموریت ماهواره بر ذوالجناح چیست؟ بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران، این ماهواره بر سوخت ترکیبی سه مرحله‌ای دارای وزنی معادل ۵۲ تن و ۲۵.۵ متر طول است.ماموریت اصلی این ماهواره‌برِ سوخت جامد، قرار دادن ماهواره با وزنی حدود دویست و بیست کیلوگرم در مدار ۵۰۰ کیلومتری دایروی است.

بر اساس این گزارش، پرواز زیر مداری به پروازهای فضایی گفته می ‌شود که در آنها با آنکه سفینه فضایی (یا موشک) به فضای بیرونی می‌رسد، اما مسیر پرواز آن با ورود دوباره به جو یا آن سطح گرانشی (مثلاً سطح زمین) که از آن پرتاب شد، متمایل می‌شود. به طوری‌که آن موشک یا جسمِ در حال پرواز یک دور مداریِ کامل را نمی ‌پیماید.

ماهواره بر ذوالجناح در بهمن ماه سال ۹۹ برای نخستین بار با هدف دستیابی به فناوری قدرتمندترین موتور سوخت جامد در کشور مورد تست و ارزیابی قرار گرفت. (ایسنا)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.