کد مطلب: ۶۰۶۳۲۲

گزارش تجارت‌نیوز از لایحه بودجه ۱۴۰۱:

بند عجیب لایحه بودجه/ پرداخت حقوق کارمندان از محل یارانه مردم!

بند عجیب لایحه بودجه/ پرداخت حقوق کارمندان از محل یارانه مردم!

دولت در سال آینده برای پرداخت حقوق کارمندان خود می‌تواند از اعتبار یارانه‌های نقدی استفاده کند. این یعنی اولویت دولت با پرداخت حقوق کارمندان است و نه یارانه مردم! این نکته عجیبی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت امسال در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه بود و به نظر می‌رسید در چند ماه گذشته برای تامین حقوق کارمندان خود به روش‌های مختلفی متوسل شده بود.

اما حالا دولت در لایحه بودجه سال آینده این مجوز را به وزارت اقتصاد داده که در صورت نیاز به نقدینگی برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت، منابع لازم را از حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها بردارد.

به عبارتی دولت رسما این مجوز را به وزارت اقتصاد داده که در صورت کمبود نقدینگی برای پرداخت کارمندان خود، از اعتبار یارانه نقدی مردم بردارد.

اما تاکید شده که مبلغ برداشته شده باید قبل از هفتم هر ماه به حساب سازمان هدفمندی واریز شود.

در این بخش آمده : «در صورت نیاز خزانه‌داری کل کشور به نقدینگی برای پرداخت صرفا حقوق و مزایای کارکنان دولت، به وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) اجازه داده می‌شود تا در زمان پرداخت حقوق در هر ماه با تــــأیید سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به برداشت از حساب‌های سازمان هدفمندسازی یارانه ها (در صورت وجود نقدینگی) اقدام و تا قبل از روز هفتم ماه بعد به حساب سازمان فوق الذکر عودت داده شود.

برای اطلاع از آخرین اطلاعات و جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱، صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کجاش عجیبه?. مثلا اگه به کادر درمان حقوق ندن کی مردمو درمان میکنه?

    • ف

      یارانت که قطع شد می فهمی کجاش عجیبه!

    • ناشناس

      با این دو قرون یارانت که همه چیزو نمیفروشن.

  • ناشناس

    گل بود به سبزه آراسته شد

  • بهران

    یعنی آبرویی نزاشیتن برای مردم با این دوقرون یارانه .خبر دیگه ایی نیست تو این دنیا ب این بزرگی ‌.زوم شدین رو نداری ملت .شده ازعلم دنیا وپیشرفت بقیه کشورها بگین..زشته .عیبه ..یه یارانه پول ماستی هم نمیشه ‌از صبح تا شب همه رسانه ها تیترشون فقط همینه.نمیخواین با این یارانه جام جهانی،بعدی رو برگزارکنین؟

  • ناشناس

    باچهل هزارتومن یارانه خداوکیلی به مردم فیلم کردین یکسر چهل تومن یارانه اذر اینقدرش کم کردن این برج قسط یک ملیون چهل تومن یارانه روز شب یکسر یارانه تمام دنیا فکرکنم مشورت بگیرین که میخواین دوقرون یارانه بیشتر به مردم فقیر بدین ول کنین بابا مگه میخوایین سفینه ی بسازین برین کره خورشید که درفکر فقیر بیچاره هایاقا ی همه وقتی ریس نشدن همه کارمیکنن فقیرا پولدار میکنن وقتی ریس شدن دیگه حرف اقتصاددانایه حرف خودشون قبول نیست

  • علی فولادی

    لطفا جوسازی نکنید. مردم را روبه روی کارمندان که قشر شریف وزحمتکش هستند قرار ندهید. درست اطلاع رسانی کنید. در آخر نامه آمده که قبل از هفتم هر ماه برگشت داده شود. اگر برداشت بشه هم چه مشکلی داره.

    • ناشناس

      دوست عزیز هر قشری خوب و بد داره ولی تو حقوق بگیرها کارمندها نسبت به بقیه تو رفاهند اینو تو سطح و کیفیت زندگی مال ومنال و تایم کاری و روحیه و… میشه دید

    • سامان

      رفاه؟ مال و منال؟ شما یا معنای مال و منال و رفاه رو نمی دونی یا واقعا نمی دونی یک کارمند چقدر حقوق می گیره.
      اگر منظورت از کارمند، مدیران ارشد یک مجموعه دولتی است، بله مدیران دولتی مزایای نقدی و غیرنقدی زیادی دارند و ماشاا… تو رفاه بسر می برند اما بقیه کارمندان که 90 درصد مجموعه کارمندان را تشکیل می دهند با یک حقوق بخور نمیر و با کلی وام و قرض دارن زندگی را بسر می برند . با اعلام رسمی بانک مرکزی، خط فقر در سال 1400 ، مبلغ 11 میلیون اعلام شده است؛ 90درصد کارمندان دولت، کمتر از 11 میلیون تومان حقوق می گیرند، یعنی زیر خط فقر هستند، بعد شما میگی کارمندان در رفاه بسر می برند؟!!!

  • ناشناس

    چرا با یارانه مردم؟
    بیاین یه کاری کنین
    از سال بعد حقوقها رو کم کنین یعنی پول کمی به مردم بدین از کارگرها که زحمت کش ترین ومظلوم ترین قشر هستند تا بقیه اینطوری کمتر خرید میکنند اینطوری دیگه کسی جنس انبار نمیکنه و همه چیز توسرش میخوره و ارزان میشه
    (این وظیفه بانکهاست که سیاست انقباظی پش بگیرن ولی خودشون پرچمدار تورمند)

  • ناشناس

    این یارانه اصلا ندید جنس ها نره بالا