کد مطلب: ۶۹۲۷۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا بانک‌ها از پرداخت وام خرد جاخالی می‌دهند؟

چرا بانک‌ها از پرداخت وام خرد جاخالی می‌دهند؟

با وجود تاکید فراوان دولت برای پرداخت وام خرد در ماه‌های اخیر، بسیاری از مردم در دریافت این وام‌ها مشکل دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود اینکه دولت سیزدهم در ماه‌های اخیر بارها بر تسهیل پرداخت وام‌های خرد تاکید کرده است، اما با مراجعه به بانک‌ها به نتایج دیگری می‌رسیم. بسیاری از مخاطبان در ماه‌های گذشته گزارش داده‌اند که وقتی برای دریافت وام به بانک‌های دولتی مراجعه می‌کنند، با جواب منفی مواجه می‌شوند.

مشکلات پرداخت وام خرد ادامه دارند

پیگیری‌ها نشان می‌دهند که افزایش اضافه برداشت در برخی از بانک‌های بزرگ، باعث شده که بانک مرکزی دستور توقف پرداخت تسهیلات از سوی این بانک‌ها را صادر کند. علت این موضوع نیز عواقب تورم‌زای افزایش اضافه برداشت بانک‌هاست که کارشناسان اقتصادی بارها در مورد آن هشدار داده بودند.

بانک مرکزی تکذیب کرد

بانک مرکزی اما این موضوع را تکذیب و اعلام کرد که هیچ‌ دستوری مبنی بر توقف پرداخت تسهیلات به شبکه بانکی ابلاغ نکرده است. در این تکذیبیه ذکر شده است که اگر اضافه برداشت هم از حد مشخصی تجاوز کند، اعطای تسهیلات کلان محدود خواهد شد و روند پرداخت تسهلات خرد ادامه خواهد داشت.

با این وجود، همچنان مشکل پرداخت وام خرد به مردم پابرجاست و این موضوع به هر دلیلی که باشد، مخالف شعارها و تبلیغات دولت در هفته‌های اخیر است. این موضوع چه به دلیل دستور بانک مرکزی باشد، چه به دلایل دیگر، افرادی که متقاضی دریافت وام هستند را سردرگم کرده است.

فرار بانک‌ها از پرداخت وام خرد

مشکلات پرداخت وام‌های خرد به همینجا خلاصه نمی‌شوند. برخی از مخاطبان گزارش داده‌اند که برخی از بانک‌ها به بهانه نداشتن ابلاغیه و بخشنامه از پرداخت وام ودیعه مسکن خودداری می‌کنند. اما شرایط از این هم عجیب‌تر می‌شود.

برخی گزارشات حاکی از پرداخت وام ودیعه مسکن در صورت ارائه کپی سند خانه یا خودرو هستند. دلیل این امر نیز حصول اطمینان بانک از تمکن مالی مشتری برای بازپرداخت وام است.

این بهانه‌ها در حالی از سوی بانک‌ها مطرح می‌شوند که مطابق قانون، بانک‌هایی که از پرداخت وام خرد شانه خالی کنند، مشمول جریمه مالیاتی می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کلا وام نمیدن. من چند بار رفتم بانک گفتن باید 100 بزای 3ماه بعد سه ماه بیا 50 وام بدم
    اینم حمایت از کسبو کار هایه کوچیکه