خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۲۲۵۴

وام ودیعه مسکن طبق اولویت‌بندی پرداخت می‌شود

وام ودیعه مسکن طبق اولویت‌بندی پرداخت می‌شود

به گفته مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی اولویت پرداخت وام ودیعه مسکن با متقاضیانی است که از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پروانه اصلانی یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام ودیعه مسکن در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تسنیم نوشت، وی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی می‌توانند از وام ودیعه مسکن استفاده کنند، اعلام کرد: قطعا کسانی که تاکنون از وام ودیعه مسکن استفاده نکردند در اولویت استفاده قرار دارند. یکی از اولویت های بهره‌مندی از وام ودیعه مسکن این است که متقاضیان قبلا از این وام استفاده نکرده باشند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تصریح کرد: افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن هستند باید دارای اجاره‌نامه و کد رهگیری باشند. هدف این است که واقعا وام تسهیلات ودیعه مسکن صرف کمک ودیعه اجاره مسکن شود و نه صرف خرید کالاها و خدمات دیگر که آثار تورمی دارند.

وی ادامه داد: تصمیم بر آن است که حتما پس از دریافت کد رهگیری وام ودیعه مسکن پرداخت شود. بنابراین می‌توان مراحل اولیه توافقات بین موجر و مستاجر در دفاتر مشاوران املاک انجام بشود و در نهایت وام ودیعه به متقاضیان واجد شرایط تعلق بگیرد.

اصلانی در خصوص افرادی که سال‌های گذشته وام ودیعه دریافت کرده‌اند در خصوص تکمیل موجودی و رسیدن به سقف مصوب تسهیلات، اعلام کرد: منبع تامین تسهیلات کمک ودیعه مسکن محدود است و بنابراین اولویت‌بندی حتما باید در نظر گرفته بشود تا کسانیکه تا به حال از وام ودیعه مسکن استفاده نکرده‌اند در اولویت قرار بگیرند. در زمان حاضر افرادی در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن و معرفی به بانک هستند که سال‌های گذشته وام ودیعه را دریافت نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: از آنجاییکه رقم وام در سطوح مختلف شهری متفاوت است تعداد افرادی که می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند بر اساس درخواست است. با این حال سقف در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ۴۰ هزار میلیاردتومان است. همچنین با توجه به اینکه وام ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر شهرها ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است بسته به اینکه تقاضاها در کدام شهرها و چه تعداد باشد قطعا روی تعدادی که می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: برای استفاده از این وام‌ها و در کل تسهیلات حوزه مسکن متقاضیان باید به نشانی سامانه‌های حمایتی وزارتی راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند و در بخش تقاضای تسهیلات ودیعه مسکن ثبت‌نام کنند.

به گزارش تسنیم، قرار است ثبت نام مستأجران برای کمک ودیعه وام مسکن با سود ۱۸ درصدی از فردا ۱۲ خرداد ماه آغاز شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس تکلیف بقییه مستاجر چی میشه قبلا وام مستاجر ی گرفتیم الان تو اولویت نیستیم یعنی دیگه زندگی نکنینیم

  • ناشناس

    یعنی ماها که دوسال پیش ۱۵ تومن وام رو گرفتیم خونه دار شدیم که دیگه الان بهمون تعلق نمیگیره پس ما ها الان باید چکار کنیم که الان اجارهها که نسبت به دوسال پیش که ما وام رو دربافت کردیم صد برابر شده

  • صابر رشیدی

    سلام به خدا دوسال نتونستم بگیرم چون زامین میخاد زامین نیست یه کاری کنید سفته بگیرید مردوم بتونن استفاده کن

  • شریفی

    ضامن چی می خواد؟

  • ناشناس

    مگه قرار نبود با سود ۱۲ درصدی ؟ اگه ۱۸ درصد باشه دیگه چه به کار مستاجر بیچاره …همه بانک‌ها با انواع و اقسام اسمها وام با ضامن میدن سود ۱۸ درصد ..بعد میگن تسهیلات ویژه برای مستاجران….

  • ناشناس

    همش دروغه من پارسال اونهمه خرج کردم آخرش بانک گفت دو تا ضامن شاغل و کسری حقوق، اگه راست میگید بدون ضامن بدید مردم مشکلشون حل بشه، هیچ بانکی نمیده مگه ضامنت درست و حسابی باشه ویا پارتی داشته باشی اکثر کسایی که گرفتن پارسال یه آشنا تو بانک داشتن واسه ما که نه ضامن داریم نه پارتی و آشنا وضع بدتر میشه، این طرح هایی که میزارید بعضیا میرن کسای دیگه رو معرفی میکنن وام رو میگیرن فقط باعث شدید اجاره ها و پول پیش یبیشتر بشه، همش گند می‌زنید، اینجام میگید نظر بدید اصلا کسی میبینه هیچ مسئولی نظارت داره فقط اونا که ندارن روز به روز میرن پایین تر

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید هر بانکی که میرم برای ودیعه مسکن هنوز دستور ابلاغ نیامده ماباید کار کنیم

  • ناشناس

    یعنی خداوکیلی مااولین بارمون هست میدن واقعا

  • ناشناس

    چه جور ضامنی میخواد دوستلن لطفا راهنمایی کنن

  • فرشید

    درود ؛ هر کسی که هستی و داری در مورد مستاجران تصمیم گیری می کنی ؛ لطفا بیا با خانوده ات در پاینترین نقطه شهر مستاجری کن از بانک وام ودیعه مسکن بگیر و شش ماه هم در آمد کارگری داشته باش و این شش ماه را با درآمد کارگری با خانواده بگذران بعد برگرد به جایگاهی که الان داری مطمئنم دیگه لایحه یا حرف صد من یه غاز دیگه نمیزنی