کد مطلب: ۶۶۱۳۲

پرداخت چمدانی پول ایران توسط آمریکا

پرداخت چمدانی پول ایران توسط آمریکا

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت واشنگتن ۴۰۰ میلیون دلار از ۱.۷ میلیارد دلار پول سلاح های خریداری شده توسط شاه سابق ایران را در ماه ژانویه با هواپیما به ایران ارسال کرده است.روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقاماتی در دولت آمریکا نوشت، واشنگتن 400 میلیون دلار پول نقد

4882abca2549ce367b5205f96023ebf1_XL.jpg روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت واشنگتن ۴۰۰ میلیون دلار از ۱.۷ میلیارد دلار پول سلاح های خریداری شده توسط شاه سابق ایران را در ماه ژانویه با هواپیما به ایران ارسال کرده است.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقاماتی در دولت آمریکا نوشت، واشنگتن 400 میلیون دلار پول نقد با هواپیما به ایران انتقال داده و پرداخت این پول همزمان با آزادی 4 زندانی آمریکایی در ماه ژانویه صورت گرفته است.

این روزنامه مدعی شده، این پول در قالب یورو، فرانک سوئیس و سایر ارزها در یک جعبه چوبی بسته بندی شده و توسط یک هواپیمای باری ناشناس به ایران ارسال شده است. این پول از بانک های مرکزی آلمان و سوئیس تامین شده است.

این گزارش حاکی است، از آنجایی که بر اساس قوانین آمریکا معامله با ایران به دلار ممنوع است، این پرداخت به ارزهای خارجی صورت گرفته است. ایران همچنان با تحریم هایی در زمینه دسترسی به بانک های بین المللی مواجه است.

به گزارش تسنیم، این پول اولین قسط از توافق 1.7 میلیارد دلاری دولت اوباما با ایران بوده که بر اساس آن موضوع اختلاف دو کشور در خصوص عدم تحویل سلاح های خریداری شده توسط محمدرضا شاه پهلوی توسط وقت آمریکا حل شده است.

مقامات ارشد دولت آمریکا به این روزنامه گفته اند، این پرداخت پول و مبادله زندانیان به صورت اتفاقی با یکدیگر همزمان شده بودند و هیچ معاوضه ای در کار نبوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.