خبر مهم:

کد مطلب: ۲۱۱۹۱۰

پرداخت ۹۱ درصدی مطالبات چایکاران

پرداخت ۹۱ درصدی مطالبات چایکاران

رئیس سازمان چای گفت: تا‌کنون ۱۸۴ میلیارد تومان، معادل ۹۱ درصد بهای برگ سبز، خریداری شده به حساب چایکاران واریز شده است.

محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای، از پرداخت 91 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: امسال 108 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 203 میلیارد تومان خریداری شد که تاکنون 184 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران واریز شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی؛ مابقی مطالبات چایکاران پس از دریافت قدرالسهم کارخانه‌ها به مرور پرداخت خواهد شد که انتظار می‌رود تا پایان سال تسویه کامل انجام شود.

روزبهان درباره آخرین وضعیت تسهیلات صندوق توسعه چای چایکاران افزود: تاکنون 14 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد به منظور به زراعی باغات و نوسازی کارخانه‌ها پرداخت شده است که بازپرداخت تسهیلات از بهای برگ سبز، سال آینده کسر خواهد شد.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات تا 28 اسفند ادامه دارد، بیان کرد: چایکاران و کارخانه‌های سهامدار صندوق که بدهی معوق ندارند، تا 28 اسفند می‌توانند تقاضای خود جهت دریافت تسهیلات را به صندوق اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال 30 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده است، گفت: البته در صورت افزایش تقاضا این میزان تا 40 میلیارد تومان، قابل افزایش خواهد بود.

به گفته روزبهان؛ 51 درصد سهام مربوط به چایکار و مدیران کارخانه است که با افزایش سرمایه و حمایت مالی دولت، تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.