کد مطلب: ۳۷۱۶۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازدهی بازارها در هفته اخیر / بورس همچنان پربازده‌ترین بازار

آنالیز بازدهی بازارها در هفته اخیر / بورس همچنان پربازده‌ترین بازار

در هفته دوم اردیبهشت ماه، بورس با بازدهی هشت درصدی توانست پربازده‌ترین بازار باشد، سکه با وجود عبور از مرز پنج میلیون تومان، کمترین بازدهی را ثبت کرد، اما دلار که هفته گذشته بازدهی خوبی نداشت توانست بازدهی بیش از سه درصدی را از آن خود کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس توانست در هفته اخیر تا سطح 220 هزار و 108 واحدی رشد کند، که نسبت به آخرین آمارهای ثبت شده از این شاخص در هفته گذشته معادل 16 هزار و 332 واحد بیشر بود، که بازدهی هشت درصدی را برای سرمایه‌گذاران این بازار به همراه داشت.

دومین بازار پربازده در هفته جاری، بازار طلا بود. در حالی که قیمت یک گرم طلای 18 عیار در آخرین روز کاری هفته گذشته یعنی پنج‌شنبه پنجم اردیهشت ماه، 439 هزار و 100 تومان بود، با شروع هفته جاری روند افزایشی در پیش گرفت و تا امروز (پنج‌شنبه 12 اردیبهشت ماه) بیش از 15 هزار تومان به ارزش این فلز گران‌بها افزوده شد.

طلای 18 عیار در طول هفته 3.4 درصد رشد کرد و به نرخ 454 هزار و 300 تومان رسید.

دلار نیز پابه‌پای طلا پیش آمد و در طول هفته دوم اردیبهشت ماه بازدهی 3.1 درصدی را به ثبت رساند.

قیمت شاخص ارزی در روز پنج‌شنبه هفته گذشته معادل 13 هزار و 812 تومان بود که با رشد 429 تومانی در طول هفته جاری، در روز 12 اردیبهشت ماه به نرخ 14 هزار و 241 تومان رسید.

اما سکه در هفته دوم اردیبهشت ماه با وجود ورود به کانال پنج میلیون تومانی، نسبت دیگر بازارها با بازدهی 2.5 درصدی، سود کمتری را نصیب سرمایه‌گذاران این بازار کرد.

بازار سکه امامی در انتهای هفته گذشته روی نرخ چهار میلیون و 896 هزار تومان بسته شد.

این فلز گران‌بها در طول هفته جاری 125 هزار تومان به ارزش آن افزوده شد و به قله پنج میلیون و 21 هزار تومانی رسید، اما این افزایش نتوانست این بازار را نسبت به دیگر بازارها پیش ببرد و در رده آخر باز ماند.

1nn

بورس در هفته جاری نیز به روند بازدهی خود ادامه داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.