کد مطلب: ۷۱۴۴۶۸

پشت پرده شرکت آتیه صبا چیست؟

پشت پرده شرکت آتیه صبا چیست؟

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و شرکت‌های زیرمجموعه گفت که طبق نتایج به دست آمده این شرکت‌ها به حیاط خلوت برخی جریانات، آقایان و نورچشمی‌ها تبدیل شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و شرکتهای زیرمجموعه گفت که طبق نتایج به دست آمده این شرکت‌ها به حیاط خلوت برخی جریانات، آقایان و نورچشمی‌ها تبدیل شده بود. شاید یکی از دلایل اصلی و عمده وجودکج‌روی‌های فراوان در شرکتها، انتصابات افراد غیرمتخصص و سفارشی است که با فشار برخی افراد سیاسی و یا جریانات بر راس شرکت‌ها قرار گرفته اند.

به نقل از ایسنا، عباس مقتدایی در توضیح آخرین روند تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و شرکتهای زیرمجموعه گفت: بعد از صدور حکم از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی، روند تحقیق و تفحص آغاز شد و همکاران ما تقریبا به صورت شبانه روزی بر موضوعات متمرکزهستند. سامانه سوت زنی، تلفن همراه متصل به شبکه‌های اجتماعی و آدرس دفتر هیئت اعلام و هیئت، پذیرای مطالب بسیاری از سوی منابع مختلف و مطلعین بود.

مقتدایی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ جلسه با افراد و گروه‌ها برگزار شده است، افزود: تا این لحظه بیش از ۷۰۰ پرونده تشکیل شده و به صورت جزئی و عمقی درحال بررسی است تا نتایج لازم جهت اعلام نتیجه حاصل شود. در پرونده‌ها، فیلتری قرارداده نشده که صرفا رقم‌های بسیار بزرگ بررسی شود و رقم‌های کوچک نادیده گرفته شود، تمامی مباحث کوچک و بزرگ در حال بررسی است.

این نماینده مجلس درباره اینکه آیا در بررسی پرونده‌ها، سفارش و یا فشاری به هیئت شده است گفت: هیچ فشاری را نپذیرفته و نمی پذیریم، این موضوع را بهتر از همه، افراد و مدیرانی فهمیده و لمس کرده‌اند که دوربین نظارت ما بر آنها قرار گرفته و راه گریزی جز پاسخگویی و قبولمستندات جمع آوری شده نداشتند. همانطور که پیشتر اعلام کردیم پای حفاظت از اموال بازنشستگان ایستاده‌ایم.

مقتدایی افزود: هیئت از ابتدای کار با نهادهای مختلفی همچون بانک مرکزی، نیروی انتظامی، دادستانی کل کشور، ثبت احوال، ثبت اسناد، قوه قضائیه و… مرتبط شده و همکاری و تعامل بسیار خوبی در عمق بخشی و دریافت اطلاعات صورت گرفته است که از همکاری این دستگاه‌ها تشکر می کنیم. همکاری و تعامل روزانه حراست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و حراست آنصندوق با هیئت تحقیق و تفحص، نتایج و دستاوردهای بسیاری را ایجاد کرده که ان شاءالله در گزارش نهایی هیئت به صورت جزئی برکات این تعامل و اتفاقات بزرگی که رقم خورده، رسانه ای می شود.

وی درباره نتایج و کشف تخلفات گفت: نتایجی حاصل شده نشان می دهد این شرکتها به حیاط خلوت برخی جریانات، آقایان و نورچشمی‌ها تبدیل شده بوده و متاسفانه نظارت‌های لازم بر آنها وجود ندارد. شاید یکی از دلایل اصلی و عمده وجودکج روی‌های فراوان در شرکتها، انتصابات افراد غیرمتخصص و سفارشی است که با فشار برخی افراد سیاسی و یا جریانات بر راس شرکتها قرار گرفته اند. برخی خودروهایی که با پول بازنشستگان خریداری شده بود و در اختیار افراد غیر به صورت رایگان قرار داشت، احصا شد و غالب آنها با پیگیری هیئت عودت داده شد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: نتایج این تحقیق و تفحص آن قدر وسیع است و شامل موضوعات مختلف می شود که قطعا مورد توجه جدی بازنشستگان، رسانه‌ها و دغدغه‌مندان قرار خواهد گرفت. در بازه کنونی به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای بیان جزییات نباشد. به زودی و در آینده این اتفاق رقم می‌خورد تا دغدغه‌مندان با جریانات و افراد پشت پرده این شرکتها آشنا شوند.

مقتدایی مطرح کرد: بازنشستگان عزیز کشوری بدانند که تیم تحقیق و تفحص به صورت جدی در حال بررسی کج روی‌هاست و هم افزایی اطلاعاتی خوبی بین این هیئت با سایر نهادها و به ویژه حراست وزارت تعاون و صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد. این اطمینان را به بازنشستگان عزیز می دهیم که اراده بالایی در مجموعه‌های نظارتی بویژه حراست کل کشور و همچنین دولت فعلی برای فسادستیزی وجود دارد و این مجموعه‌ها اگر به فساد و تخلف مدیری برسند، با آن مدیر تعارفی نخواهند داشت و وی را به سرعت عزل خواهند کرد.

وی افزود: چیزی که روشن است این است که بررسی‌ها نشان می دهد نظارت بر هلدینگ آتیه صبا در ادوار گذشته مطلوب نبوده و بسترهای اتلاف سرمایه وجود داشته و دارد. وضعیت کنونی شرکت آتیه صبا و شرکتهای زیرمجموعه تا نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد. گزارش نهایی هیئت برای بازنشستگان امید آفرین خواهد بود و از آن یقینا خرسند می شوند چراکه صرفا در آن تخلفات بیان نمی شود، بلکه اقداماتی آمده که با ورود هیئت و همکاری خوب مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری منجر به برگشت سرمایه و بهره برداری از اموال شده است. به طور مثال در بدو ورود ما برخی از خودروهای این شرکتها به صورت رایگان در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته بود که با پیگیری جدی هیئت غالب آنها عودت و به شرکتها برگشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.