کد مطلب: ۵۵۳۸۶۰

پوتین و بایدن به توافق رسیدند / جنگ اتمی هرگز نباید آغاز شود

پوتین و بایدن به توافق رسیدند / جنگ اتمی هرگز نباید آغاز شود

ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا پس از دیدار امروز خود با یکدیگر به توافق رسیدند و بیانیه‌ای مشترک امضا کردند که براساس آن جنگ هسته‌ای هیچ برنده ای وجود ندارد و نباید گذاشت چنین چیزی آغاز شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا عصر چهارشنبه در شهر ژنو سوئیس انجام شد.

سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن، وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا به اضافه تعدادی از کارشناسان از دو کشور، در این ملاقات حضور دارند.

کاخ سفید می‌گوید نشست بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه پس از ۴ ساعت به پایان رسید.

بیانیه مشترک پوتین و بایدن: در جنگ هسته‌ای هیچ برنده ای وجود ندارد و نباید گذاشت چنین چیزی آغاز شود. روسیه و آمریکا به زودی گفتگوی جامع دوجانبه درباره ثبات راهبردی را آغاز می کنند.

ولادیمیر پوتین: زیان آمریکا از تحریم‌ها کمتر از روسیه نیست

«ولادیمیر پوتین» در کنفرانس خبری بعد از دیدار با «جو بایدن» گفت که دو طرف در این نشست توافق کردند سفرای خود که پیشتر به دلیل اختلافات فراخوانده شده بودند، بازگردانند.

او افزود: دو طرف در این نشست توافق کردند‏، سفرای خود که پیش‌تر به دلیل اختلافات فراخوانده شده بودند، بازگردانند. برای آغاز مشاورات امنیت سایبری با بایدن به توافق رسیدم

پوتین اظهار کرد: من نمی‌توانم درباره جزئیات بیشتر صحبت کنم اما رئیس‌جمهور بایدن موافق است که مساله اوکراین باید بر مبنای توافق مینسک حل‌وفصل شود. وقتی صحبت از ثبات راهبردی در میان باشد، فدراسیون روسیه و ایالات متحده مسئولیت مهمی در جهان بر عهده دارند. زیرا ما دو قدرت هسته‌ای برتر جهان هستیم و بیشترین کلاهک‌های هسته‌ای و بیشترین سامانه‌ها را برای شلیک آنها در اختیار داریم.

او ادامه داد: ما توافق کرده‌ایم که گفت‌وگوها در زمینه معاهدات تسلیحاتی و هسته‌ای در سطح نهادهای مربوطه آمریکایی و روسی برگزار شود. این گفت‌وگوها تحت نظر وزارت امور خارجه روسیه و وزارت امور خارجه آمریکا در سطح کارشناسی برگزار خواهد شد. توافق کردیم که درباره امنیت سایبری مذاکراتی داشته باشیم؛ باید این را بدانید که بیشترین حملات سایبری در جهان از داخل خاک آمریکا صورت می‌گیرد و کانادا در رتبه دوم قرار دارد

بایدن: هیچگونه نقض حاکمیت آمریکا را نمی‌پذیریم

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری بعد از دیدار با همتای روس خود گفت: ما مسئولیت مشترکی با پوتین برای مدیریت روابط خوب بین دو کشور داریم. من به پوتین گفتم که برنامه من مخالف روسیه نیست بلکه به نفع مردم آمریکاست.

او ادامه داد: برای پوتین شرح دادم که ما همچنان به طرح مباحث اساسی مربوط به حقوق بشر ادامه خواهیم داد. در طول ملاقات با پوتین ، پرونده شهروندان آمریکایی را در زندانهای روسیه مطرح کردم. به پوتین گفتم که ما هیچ گونه نقض حاکمیت آمریکا را نمی پذیریم.

بایدن اظهار کرد: توافق کردیم که برای دستیابی به ثبات در جهان گفتگوی راهبردی را آغاز کنیم. ما باید در جهت منافع مردم آمریکا و روسیه همکاری کنیم.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.