کد مطلب: ۱۷۳۴۵۶

پوشش بیش از ۶۰۰ میلیون دلاری صندوق ضمانت صادرات

پوشش بیش از 600 میلیون دلاری صندوق ضمانت صادرات

پنج صندوق حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صد روز نخست دولت دوازدهم اقدام‌هایی مانند تامین پوشش صادراتی بیش از 600 میلیون دلاری صندوق ضمانت صادرات را انجام داد.

پنج صندوق حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صد روز نخست دولت دوازدهم اقدام‌هایی مانند تامین پوشش صادراتی بیش از 600 میلیون دلاری صندوق ضمانت صادرات، عقد 30 قرارداد تسهیلات در صحا و صدور و تمدید 115 ضمانت‌نامه در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را انجام داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ صندوق توسعه صنایع دریایی در یک‌صد روز ابتدایی دولت دوازدهم بررسی 28 درخواست تسهیلات به ارزش 606 میلیارد ریال را در دستور کار خود قرار داد که 20 درخواست به ارزش 477 میلیارد ریال مورد تایید قرار گرفت و 12 درخواست در بانک عامل به ارزش 230 میلیارد ریال به تصویب رسید.

صدور و تمدید 115 ضمانت‌نامه به ارزش 888 میلیارد ریال و وصول 14 میلیارد ریال از مطالبات از مهم‌ترین اقدامات صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در این مدت بود.

برپایه این گزارش، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی 13 ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه به ارزش یک هزار و 221 میلیون ریال در یک‌صد روز نخست دولت دوازدهم صادر کرد.

عقد 30 قرارداد تسهیلات به مبلغ بیش از 48 میلیارد ریال و صدور و تمدید 85 ضمانت نامه به ارزش 331 میلیارد ریال نیز از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) بود.

صندوق ضمانت صادرات نیز در یک‌صد روز آغازین فعالیت دولت دوازدهم بیش از 600 میلیون دلار پوشش صادراتی انجام داد و بیش از 15 میلیون دلار خسارت پرداخت کرد.

بازیافت و وصول مطالبات داخلی و خارجی معادل 10 میلیون دلار و پرداخت نقدی و تعهدی معادل 108 میلیارد ریال کمک یارانه کارمزد و حق بیمه نیز از دیگر اقدام‌های انجام شده توسط صندوق ضمانت صادرات در یک‌صد روز ابتدایی دولت دوازدهم بود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری؛ دیشب در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم گزارش صدروزه عملکرد دولت دوازدهم را ارائه کرد.

قرار است هر یک از وزارت‌خانه‌ها نیز گزارش صدروزه عملکرد خود را منتشر کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.