کد مطلب: ۲۹۸۸۲۲

پوشک باید در سبد کالای اضطرار قرار گیرد

پوشک باید در سبد کالای اضطرار قرار گیرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مبارزه با احتکار و ایجاد زمینه تولید را راه برون رفت از معضل کمبود پوشک دانست.

سیامک مره صدق، در مورد مشکلات ایجادشده در جامعه پیرامون کمبود پوشک در بازار که حداقل در سبد کالای روزانه یک چهارم خانوارهای ایرانی وجود دارد، گفت: هم‌اکنون باید از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت پرسید که چرا در رابطه با تامین نیاز این بخش تدبیری نیندیشیده‌اند، چرا که پوشک از جمله نیاز اقشار آسیب‌پذیر جامعه همچون سالخوردگان، بیماران و نوزادان است و کمبود آن موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای آنها خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مسئولان مربوطه باید برای رفع نیاز این بخش چاره‌اندیشی کنند، ضمن اینکه وقتی کمبود برخی کالاها، کشور را در شرایط اضطرار قرار می‌دهد، می‌توان تعدادی از کالاها را از لیست کالای اساسی که نیاز کمتری به آنها وجود دارد، حذف کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در شرایط کنونی نباید به وضعیت 40 سال قبل برگردیم و از روش‌های منسوخ‌شده برای تامین نیاز این بخش استفاده کنیم و با وجود اینکه کشور از نظر اقتصادی در شرایط عادی قرار ندارد، اما روش‌های قدیمی هم ایده‌آل و مناسب نیست.

مبارزه با احتکار و ایجاد زمینه تولید راه برون‌رفت از معضل کمبود پوشک است

مره صدق اظهار کرد: رفع مشکلات ایجادشده ناشی از کمبود پوشک نیازمند این است که اولویت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات در نظر گرفته شود، ضمن اینکه تخصیص ارز دولتی به واردات مواد اولیه پوشک هم یک کار پیچیده‌ای است که نیاز به بررسی دارد که به این راحتی هم نمی‌توان در مورد آن نتیجه‌گیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: مسئولان باید برای رفع نیاز این بخش امکانات لازم برای تولید پوشک را فراهم کنند، از سوی دیگر باید با احتکار مبارزه شود که قطعا در این شرایط وجود دارد و مانع از این می‌شود که مردم به‌راحتی به این نوع کالاها دسترسی داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه وقتی 80 درصد مواد اولیه تولید پوشک وارداتی است چطور می‌توان زمینه‌ای برای تولید آن فراهم کرد، تصریح کرد: البته تحقق این مهم نیز در گروی برنامه‌ریزی درازمدت است که باید زیرساخت‌های آن فراهم شود، ضمن اینکه لازم است مسئولان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و بهداشت طی برگزاری یک نشست این موضوع را بررسی کنند و با پیش‌بینی منابع مالی لازم، برای رفع این معضل برنامه‌ریزی کنند.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.