کد مطلب: ۴۶۳۲۹۳

گفتگوی تجارت‌نیوز با سرپرست کارگزاری کیان:

جدول فروش سهام عدالتِ کارگزاری کیان / واریز بیش از ۵ میلیارد تومان طی ۳ هفته

جدول فروش سهام عدالتِ کارگزاری کیان / واریز بیش از ۵ میلیارد تومان طی ۳ هفته

طبق گفته سرپرست کارگزاری کیان، این کارگزاری در طول سه هفته در ماه جاری بیش از پنج میلیارد تومان از پول سهام عدالت را به حساب بیش از ۱۵ هزار سهامدار واریز کرده است و واریزی‌ها همچنان ادامه دارد.

یکی از کارگزاری‌ها فروش سهام عدالت که سهامداران نسبت به عملکرد آن در فروش سهام گله‌مند هستند، کارگزاری کیان است.

حسین صالحی، سرپرست کارگزاری کیان در گفتگو با تجارت‌نیوز فرایند فروش سهام سهام عدالت در این کارگزاری را برای مشتریان خود توضیح داد.

وی ابتدا روند فروش سهام عدالت در کارگزاری کیان را تشریح کرد و در این خصوص گفت: فرایند فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری به این شرح است که سهامدار در درگاه کارگزاری ثبت نام می‌کند و می‌تواند درخواست فروش سهام خود تا سقف ۳۰ درصد از ارزش سهام را ثبت کند، این درخواست از طریق پیمانکار کارگزاری کیان که شرکت «مبنا» است به پیمانکار شرکت سپرده‌گذاری که شرکت «صحرا» است ارسال می‌شود.

وی افزود: در مرحله بعد سپرده‌گذاری درخواستی که به شرکت صحرا آمده را تجمیع می‌کند و به کارگزاری اجازه فروش سهام را می‌دهد، در این جا کارگزاری متوجه می‌شود که چه میزان از چه نمادهایی قابل فروش است، پس از انجام معامله از سوی کارگزاری، شرکت سپرده‌گذاری مجددا لیست اطلاعات حساب سهامداران را برای واریز وجوه به کارگزاری می‌دهد.

تا به امروز چه فروش‌هایی انجام شده است؟

صالحی در ادامه اظهارات خود به تاریخ‌های فروش و واریز پول سهام عدالت در کارگزاری کیان اشاره کرد که در جدول زیر می‌بیند.

b nazanin

به گفته صالحی، علت این که در دومین نوبت پرداخت بین روز فروش تا روز واریز شش روز فاصله وجود دارد، این است که مبلغ از سوی بانک برگشت خورد و دو روز نیز به خاطر وجود تعطیلات پایان هفته، تکمیل واریزی با تاخیر انجام شد.

وی افزود: دلیل اینکه برخی از سهامداران هنوز به پول سهام خود نرسیده‌اند این است که هنوز بین شرکت‌های پیمانکاری و سپرده‌گذاری تعامل لازم برقرار نیست و فرایند اتوماتیک نشده است که باعث می‌شود شارژ تعداد سهام در کارگزاری به میزان کافی صورت نگیرد یا ممکن است سهمی متوقف بوده و امکان فروش وجود نداشته است.

بنابراین به جز فروش‌هایی که در روزهای ۲۵ و ۲۸ تیر ماه انجام شده است، این کارگزاری در مجموع از روز سوم تا بیست و پنجم تیر ماه (به مدت سه هفته) مبلغ پنج میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومان به حساب سهامداران سهام عدالت واریز کرده است و هنوز وجوه حاصل از فروش سهام در دو روز گذشته به علت این که لیست سهامداران از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای کارگزاری ارسال نشده، به حساب مشتریان واریز نشده است.

همچنین ۱۵ هزار و ۳۹۱ سهامدار سهام عدالت که از طریق کارگزاری کیان برای فروش سهام خود اقدام کرده‌اند، پول سهام خود را تا روز ۲۵ تیر ماه دریافت کرده‌اند، البته این موضوع به این معنی نیست که هر سهامداری که تا روز ۲۵ تیر ماه درخواست فروش خود را ثبت کرده پول سهام خود را دریافت کرده است.

براساس آخرین پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تا روز چهارشنبه هفته گذشته، در مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر درخواست فروش سهام عدالت ثبت کرده‌اند که از این تعداد سهام یک میلیون و ۷۰ هزار نفر به فروش رفته و مبلغی بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان به حساب سهامداران عدالت واریز شده است.

برای اطلاع از اخبار بیشتر در این خصوص به صفحه اختصاصی سهام عدالت مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بهرام غیاثی

    اخه این کارگزار کیان چرا پول واریز نمیکنه چهار ماه هست ثبت فروش زدم

  • بهرام غیاثی

    پول مردم رو میخوره

  • محمد

    واقعا شرم آوره ، هیچ راه ارتباطی نذاشته یه شماره الکی تو سایت گذاشته اصلا جواب نمیدن ، اول شهریور ثبت کردم تا الان کلا 250 تومن واریز کرده از 60 درصد کل ، کلا این داستان سهام عدالت نبود شروع نمیشد بهتر بود واقعا

  • رضا

    کارگذاری کیان بدترین کارگذاری از ۶ شهریور ۴ملیون ۱۰۰ سهام منو فروختن ولی یک ریال واریز نکردن فقط خدا پدر پشتیبانی شونو بیامرزه که قشنگ جواب میدن وگرنه بقیه شوه که اصلا جواب که نمیدن هیچ مارو ادم حساب نمکنن اگه دست پشتیبانی بود تا حالا پول همه رو داده بودن من که راضی هستم از پشتیبانی مدیر و مسئول و بقیشون برن تو چاه فاضلاب

  • رضا

    چرا سرپرست کیان جدول فروش جدبد و نمیاد نشون بده ببینیم اخرین واریزی و اخرین فروش مال کدوم تاریخ بوده خر بیان روشن کنن تا مردم هم بفامند سهامشون چی شده وگه فروخته شدا پولش کجاست اگه فروخته نشده که هیچ

  • الها

    واقعا که سه ماه پیش برای من 500 تا تک تومن ریختن دیگه خبری نشد.به کی بگیم لعنت بشن الهی

  • ناشناس

    واقعا مردم رامسخره کردید یکسال هست فروش سهام زدم باکارگزاری کیان یک گرون واریزی نداشتم

  • ناشناس

    پس پول فروش سهام ما چی شد الان هفت ماه هست فروختیم

  • ناشناس

    پس پول من چی شد سال کذشته برج هفت فروش زدم

  • ناشناس

    سود سهااااام چی شد خدا لعنتت کنه فریدون مال مردمو خوردی یه آب هم روش