کد مطلب: ۳۵۵۸۰۴

مواضع پویش «همه برای ایران» در نهمین انتخابات اتاق بازرگانی تهران اعلام شد:

مرزبندی‌های اتاق به نفع تمام فعالان اقتصادی باشد / اخلاق محور توسعه کسب‌وکار شود

مرزبندی‌های اتاق به نفع تمام فعالان اقتصادی باشد / اخلاق محور توسعه کسب‌وکار شود

پویش «همه برای ایران» که جمعی از تجربه و جوانی در انتخابات اتاق تهران است در نشست خبری خود، مواضع این پویش را برای حضور در انتخابات اعلام کرد.

در پویش «همه برای ایران» نگاه ملی از سوی بخش خصوصی واقعی مد نظر است تا با رویکرد رفع انحصارطلبی در اتاق بازرگانی، پرچم حمایت از شایسته‌سالاری و گزینش افراد متخصص و بااخلاق برداشته ‌شود؛ این جمله‌ کلیدواژه نشست خبری پویش «همه برای ایران» بود تا نامزدان حاضر در این نشست، بخشی از الزامات نهمین دوره انتخابات اتاق تهران را برشمارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این پویش که جمعی از تجربه و جوانی در انتخابات اتاق تهران است در نشست خبری خود، مواضع این پویش را برای حضور در انتخابات اعلام کرد.

مرزبندی‌های اتاق تهران باید تغییر کند

فرشید شکرخدایی، سخنگوی پویش «همه برای ایران» در این نشست خبری با اشاره به اهداف حضور پویش «همه برای ایران» در انتخابات اتاق بازرگانی تهران، گفت: پویش «همه برای ایران» از سه ماه گذشته کار خود را آغاز کرده تا با نگاهی جدید، مرزبندی‌های اتاق ایران را تغییر دهد؛ چراکه این گروه معتقد است که باید اتاق بازرگانی باید برای تمام فعالان اقتصادی باشد.

وی با تاکید بر مواضع پویش افزود: این پویش بر اساس اخلاق بنا شده و درصدد این موضوع نبوده که با بداخلاقی بخواهد به عرصه انتخابات ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم پیدایش منشور اخلاقی در اقتصاد و بازرگانی ایران اضافه کرد: اعضای جدید اتاق بازرگانی باید با ورود به اتاق تعهدنامه اخلاقی یا مرام‌نامه‌ای را امضا کنند تا سوگندنامه‌های حرفه‌ای در بخش اقتصادی ایران هم به شکل واقعی عملیاتی شود.

ویژگی نامزدان «همه برای ایران»

شکرخدایی با اشاره به ویژگی‌های پویش و نامزدان این دوره هم توضیح داد: در لیست 23نفره پویش، حضور بانوان و جوانان کاملا پررنگ است تا با ورود قشر جوان به اتاق بازرگانی، ادبیات جدیدی وارد عرصه اقتصاد کشور شود.

این عضو هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی ایران افزود: ساماندهی تشکیلاتی و تعامل بین اعضای فعال در اتاق بازرگانی باید تقویت شود زیرا امروز یکی از حلقه‌های مفقودی در اقتصاد بخش خصوصی، عدم وجود شبکه‌های حرفه‌ای در اتاق است.

او ادامه داد: هم‌اکنون هم این موضوع به‌صورت سنتی است و بر اساس شناخت شخصی و نه نظام‌مند افراد از یکدیگر به تعاملات منجر و بازرگانی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این پویش، شبکه‌سازی بین اعضا را پیگیری خواهد کرد تا مشکلات بسیاری از اصناف برطرف شود.

او تاکید کرد: ورودی‌های جدید اتاق بازرگانی باید بدانند که قانون، ابزار و ادبیات اقتصاد سنتی باید تغییر کرده تا فضا برای ورود شرکت‌های تازه‌نفس ایجاد شود.

توجه بخش خصوصی به اقتصاد خرد

شکرخدایی ادامه داد: اتاق بازرگانی در دوره جدید خود نیازمند ورود ابزار، قانون و ادبیات جدیدی به نام کسب‌وکارهای جدید است تا فضای اقتصادی کشور بتواند با پتانسیل‌های نهان خود حرکت کند.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی رزومه مناسبی در برابر حمایت از صنایع و کسب‌وکارهای نوین نداشته و باید تکلیف خود را با این نوع اقتصاد مشخص کند.

این نامزد انتخابات نهم اتاق تهران، اظهار کرد: تمایل عمومی بیشتر نامزدان انتخابات اتاق بر موضوعات کلان بوده اما در اتاق آینده باید درصد وزن‌دهی به اقتصاد خرد بیشتر شود.

وی ادامه داد: بدون پیگیری اهداف اقتصاد کلان بهبود محیط کسب‌وکار محقق نمی‌شود اما باید بر تمامی بنگاه‌های اقتصادی و خاصه بنگاه‌های کوچک نیز متمرکز بود زیرا نمی‌توان با تغییرات مداومی که در حال رخ دادن است، پیگیر همه اهداف «همه اعضا» بود؛ البته بیشتر ادبیات و گزارش‌های تولیدی در اتاق‌ها حول محور اقتصاد کلان بوده و کمتر ورود به اقتصاد خرد تجربه شده است.

توجه به حضور بانوان در فضای اقتصادی

سخنگوی پویش همه برای ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حضور زنان در اقتصاد ایران و اتاق بازرگانی تهران، گفت: به فعالیت درآمدن پتانسیل‌های مغفول تولید در زنجیره ارزش افزوده بدون توجه ویژه به حلقه‌های مفقوده در مجامعی نظیر اتاق ممکن نیست و بر همین اساس توجه ویژه به توانمندی‌های زنان یک ضرورت است.

وی افزود: پویش «همه برای ایران» با توجه ویژه به این موضوع، همانند لایحه جامع انتخابات، جایگاه ویژه‌ای را در فهرست خود به بانوان فعال در اقتصاد کشور اختصاص داده که این نکته یک برتری محسوس است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حضور زنان کارآفرین در ساختار پارلمان بخش خصوصی تاکید کرد: تنوع کسب‌وکارهای بانوان در حوزه خدمات و تولید می‌تواند نمایندگی بهتری از جامعه روبه‌رشد زنان کارآفرین کند.

ترکیب پویش جمعی از تجربه و جوانی

سخنگوی پویش با اشاره به رویکردهای پویش تاکید کرد: این پویش توجه‌دهی به موضوعاتی مانند كسب‌وكارهاي نوين، اقتصاد سبز و نقش اتاق در ساماندهی و توانمندسازی تشکل‌های موضوعی و صنفی را مد نظر قرار داده و بر اهمیت و نقش شفافیت در پارلمان بخش خصوصی تاکید ویژه دارد.

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی اعضای اتاق بازرگانی و استفاده از ظرفیت پیشکسوتان را نیز موضوع مهم دیگر برشمارد و گفت: ترکیب این پویش جمعی از تجربه و جوانی است که با تخصص و علوم جدید اقتصاد همراه شده است و امیدواریم با اقبال رای‌دهندگان و بازرگانان مواجه شود.

وی تاکید کرد: گوهر تجربه با هزينه عمر به دست آمده و ازاین‌رو، حضور پيشكسوتان در اتاق در تلفیق با جوانان برای انتقال تجربيات و استفاده از از از تفحص و پيگيری جوانان می‌تواند مجموعه‌ای ناب و قابل بهره‌برداری باشد.

او با بیان اینکه ساختار اتاق برحسب کسب‌وکار سنتی چیده شده است و اثری از کسب‌وکار‌های نوین در آن مشاهده نمی‌شود، افزود: چالش اصلی عدم توسعه‌نیافتگی اقتصاد به دلیل کمبود شفافیت است و بر همین اساس چالش توسعه شفافیت باید از اتاق شروع شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.