خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۸۳۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۴ سیگنال جدید برای بازار سرمایه

4 سیگنال جدید برای بازار سرمایه

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت بیش از ۵ درصد افت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته معادل یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحدی رسید و افت بیش از ۵٫۲ درصدی را ثبت کرد.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: در گذشته مصوبات شتاب‌زده‌ای منتشر می‌شد که کل صنعت‌ کارگزاری را تا سال‌های زیادی درگیر می‌کرد. بنابراین بهتر است که هرچه سریع‌تر خلاء‌های موجود شناسایی بشود و تصمیماتی اجرایی در کانون کارگزاران شکل بگیرد تا به این وسیله کارگزاری‌ها صدماتی را متحمل نشوند؛ به طور نمونه اجرایی شدن راهکاری همچون ترید اکانت می‌تواند کل صنعت را متحول می‌کند.(سنا)

این موضوع به افزایش اعتمادسازی در بازار سرمایه کمک کند و با افزایش اعتماد نقدینگی می‌تواند وارد بازار سرمایه کند.

محمدهادی سلیمی‌زاده، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس نوشت: در پی تصمیمات هیات مدیره سازمان بورس در جلسه فوق‌العاده روز گذشته، تعهدات فروش بازارگردان‌ها طی روزهای آینده محدود شده و عرضه‌های اولیه تا زمان پایداری شرایط بازار، متوقف خواهد شد. همچنین اصلاحیه دستورالعمل بازارگردانی نیز جمع‌بندی شده و به زودی ابلاغ می‌شود.(توییتر)

توقف عرضه اولیه‌ها در این شرایط می‌تواند اعتماد سهامداران را افزایش دهد و با افزایش اعتماد در بلند مدت وضعیت بازار سهام تغییر می‌کند.

حمیدرضا فولادگر، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در موضوع قیمت‌گذاری دستوری به تازگی شاهد موفقیت عرضه خودرو در بورس کالا و پذیرش تایر خودرو بوده‌ایم. همچنین در خصوص نرخ خوراک گازی و موارد بودجه‌ای با پیگیری وزیر اقتصاد مقرر شد کمیته مشترکی تشکیل و رسیدگی به این موارد در بودجه در نظر گرفته شود.(بازارسرمایه)

رسیدگی به وضعیت بودجه و توجه بیشتر به بورس می‌تواند باعث افزایش اطمینان سهامداران نسبت به بورس می‌شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار در هفته‌ اول آبان‌ ماه ۱۴۰۱ موافقت اولیه خود را با عرضه عمومی ۵ مورد انواع صکوک مجموعاً به ارزش ۳.۹ همت اعلام کرد.(مدیریت دارایی بازارسرمایه)

عرضه این صکوک می‌تواند نقدینگی جدید برای بازار سرمایه فراهم آورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با این سیگنالها فاتحه سرمایه مردم رو خوندن‌

  • M.m

    همش دارید میگید تصمیمات جدید در راستای اعتماد سهامداران. کدوم اعتماد؟ فاتحشو خوندین رفت

  • ناشناس

    قطعا یکی از دلایل اعتراضات اخیر ناروی دولت به مردم در بورس بوده ، وقتی ۵۰ میلیون سهام دار در یک کشور ۸۰ میلیونی از دولت نارو می خورن ، نارضایتی عمومی شدیدی در کشور به وجود میاد . به خصوص اینکه اکثر این افراد سرمایه زندگیشون رو که سال ها براش جون کندن به دعوت مسئولان کشور وارد این بازار کردن .

  • ناشناس

    دیگه پول نداریم . همه سهامامون هم توی پرتفوی توی ضرره .

  • بهران

    ما که زندگی مان از بین رفت هیچ کس هم پاسخگو نیست اینجا ایران است همه را تشویق می‌کنند به کاری وبعد رهایشان میکنن

  • ناشناس

    میگم تجارت نیوز بیا و لطفی کن اخبار بورس رو کلا تعطیلش کنید
    نه گوش شنوایی هست و نه فریادرسی
    کاری که نمی‌کنند هیچ به ریش ملت هم می خندند….

  • ناشناس

    لطفاً به درد مردم رسیدگی کنید تمام سرمایه و طلا های همسرم را در سرمایه گذاری در بورس از دست دادم چه کسی پاسخ درست می دهد چرا به هم پاس می دهیدیک بار هم شده به حرفهایتان عمل کنید