کد مطلب: ۵۶۵۰۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت شیرخشک!/ خط تولید برخی کارخانجات متوقف شد

پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت شیرخشک!/ خط تولید برخی کارخانجات متوقف شد

تولیدکنندگان شیرخشک با زیان‌دهی سنگین مواجه شدند و برخی کارخانه‌های تولید شیرخشک در حال تعطیلی هستند. رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد با اعلام این خبر گفت: به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، بالا رفتن هزینه‌های بسته‌بندی و حمل و نقل خط تولیدی برخی کارخانجات شیرخشک متوقف شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تولیدکنندگان شیرخشک که تا چند وقت پیش گرفتار تامین ارز واردات مواد اولیه بودند حالا برای دیگر گرفتاری‌های متعددی که دارند، در راهروهای سازمان‌های دولتی سرگردان هستند.

آنها می‌گویند به دلیل بالا رفتن هزینه‌ سربار تولیدکنندگان، پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت شیرخشک را به سازمان غذا و دارو و سازمان حمایت ارائه داده‌اند اما به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد این دو سازمان به تولیدکنندگان بی‌اعتنایی می‌کنند.

هانی تحویل‌زاده به تجارت‌نیوز گفت: سازمان‌های دولتی مدارک مالی مبنی بر هزینه‌های تولیدکنندگان و شیوه قیمت‌گذاری آنها را مشاهده کردند با این وجود اجازه افزایش قیمت شیرخشک را به تولیدکنندگان نمی‌دهند.

او ادامه داد: بهمن ماه سال گذشته با چانه‌زنی‌های بسیار شیرخشک ۲۰ درصد گران شد، این در حالی است که پیشنهاد امسال دولتی‌ها هم افزایش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت شیر خشک است.

تحویل زاده بیان کرد: با دخالت دولت و این شیوه قیمت‌گذاری فعالیت اکثر تولیدکنندگان شیرخشک زیان‌ده شده است و برخی‌ تولیدکنندگان به دلیل افزایش سرسام‌آور هزینه‌های سربار، تولید شیرخشک را متوقف و کارخانه را تعطیل کردند.

تغییر ردیف تعرفه واردات مواد اولیه شیرخشک

او گفت: این هفتمین بار است که با سازمان غذا و دارو جلساتی را برای شیوه قیمت‌گذاری شیرخشک برگزار کردیم و پیشنهاد ۶۰ درصدی افزایش قیمت شیرخشک بر اساس قیمت شیرخام ۴۲۰۰ تومانی است. این در حالی است که شیر خام دوباره افزایش قیمت داشته است.

تحویل‌زاده ادامه داد: از طرفی ردیف تعرفه واردات برخی مواد اولیه شیرخشک نوزادان از اولویت یک به اولویت دو تبدیل شده است و تولیدکنندگان کالا در بازار کمیاب نشود، مجبور شدند مواد اولیه شیرخشک را با ارز نیمایی وارد کردند.

او تاکید کرد: چنانچه دولت تکلیف تولیدکنندگان شیرخشک را در زمینه قیمت‌گذاری مشخص نکند، شیرخشک در بازار کمیاب می‌شود.

همچنین اکثر تولیدکنندگان مواد غذایی می‌گویند که حتی برای بسته‌بندی کالا با کمبود و افزایش قیمت اقلام بسته‌بندی و قوطی فلزی رو به رو هستند.

سال گذشته شیرخشک ۲۰ درصد گران شد و در آن زمان هانی تحویل‌زاده،رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک گفته بود: « به دلیل افزایش قیمت قوطی، قیمت شیر پرچرب و کارتن‌های مقوایی شیرخشک گران شده و به قیمت ۳۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.»

برای مطالعه بیشتر خبر شیرخشک ۲۰ درصد گران شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بابک

    اقای رییسی درستش کن خب..
    زهی خیال باطل.الکی دلخوش کردیم

  • ناشناس

    یه مسئله جالب.اون موقع که دلار ۳۳ هزار تومن بود اینقدر قیمت ها گرون نبود.حالا که دلار ۲۴ هزار تومنه خیلی از اون موقع گرونتره

    • ناشناس

      همش فیلمه

  • ناشناس

    بچه ۴ام ۴۰ ملیون وام، نبود؟

  • ناشناس

    کمتر صادر کنید تا ملت بدبختی نکشند نون را دیدیدچه بی صدا در دو مرحله گران کردن

  • سنا

    پشیمون شدم که بچه دوم باردارم. دیگه گرونتر از ۳۸ تومن که هم نوزاد هم خودمون از گشنگی میمیریم

  • ناشناس

    بااین اوضاع واحوال فرزندآوری سالهای سال به تاخیرمی افتد. خدالعنتتون کنه چه بلایی به سرمملکت آوردید هرلحظه اجناس گرونترمیشه.