خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۹۵۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول دی / انس جهانی طلا نوسان دارد

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته اول دی / انس جهانی طلا نوسان دارد

بازار طلا راکد شد. هر چند قیمت دلار همچنان نوسان دارد اما به اعتقاد طلافروشان تقاضایی برای خرید طلا و سکه در بازار مشاهده نمی‌شود. آیا انس جهانی طلا در آستانه سال نوی میلادی و هفته اول دی ماه نوسان دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با نزدیک شدن به سال نو میلادی انس جهانی طلا در روز چهارشنبه (یکم دی ۱۴۰۰) هشت دلار کاهش یافت.

با این حال فروشندگان طلا معتقدند احتمال دارد هفته آینده قیمت انس جهانی طلا نوسان افزایشی داشته باشد اما هنوز دامنه این نوسان‌ها مشخص نیست. در بازار ایران اما تقاضا برای خرید طلا و سکه فروکش کرده است.

در همین مورد نایب رئیس دوم اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: برخلاف هفته گذشته که تقاضا برای خرید سکه زیاد شده بود اما در روزهای پایانی هفته تقاضا فروکش کرد. به طوری که در یک هفته اخیر حباب سکه از ۵۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسید. این نشان می‌دهد دیگر تقاضایی برای خرید سکه وجود ندارد.

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: در روزهای پایانی آذر ماه به دلیل نوسان قیمت دلار طلا در بازار ایران اندکی افزایش یافت این در حالی است که بر خلاف بازار ایران در بازارهای جهانی انس جهانی طلا کاهش پیدا کرد.

او با اشاره به قیمت انس جهانی طلا در آستانه سال نو میلادی گفت: در هفته اول دی ماه انس جهانی طلا با برخی نوسان‌ها همراه است. از این‌رو پیش‌بینی می‌شود هفته آینده قیمت طلا اندکی نوسان افزایشی داشته باشد.

افزایش خریداران سکه در شب یلدا

کشتی‌آرای اظهار کرد: برخلاف هفته گذشته بازار طلا در روزهای پایانی هفته تعادل نسبی را دارد. در شب یلدا نیز برخی مردم برای تازه عروسان سکه خریدند. برخی که شرایط مالی بهتری داشتند مصنوعات طلا هدیه دادند.

در دو هفته گذشته تقاضا برای خرید سکه بالا گرفته بود. پیش‌تر ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران گفته بود: نوسان قیمت‌ها باعث عقب‌نشینی خریداران مصنوعات طلا شده، این در حالی است که این روزها متقاضی برای خرید سکه زیاد شده است.

برای مطالعه بیشتر خبر پیش‌بینی قیمت طلا در پاییز ۱۴۰۰ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.