کد مطلب: ۵۷۸۴۸۲

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

احتمال رشد بازار در دو هفته آینده / چرا شاخص هفته گذشته منفی بود؟

احتمال رشد بازار در دو هفته آینده / چرا شاخص هفته گذشته منفی بود؟

یک کارشناس بازار برای روزهای آینده بورس پیش‌بینی کرد: چنانچه در دو هفته آینده نیز با وجود نوسان‌های قیمتی، شاهد حفظ محدوده فعلی بازار باشیم می‌توانیم به ادامه رشد کم شیب در بازار بورس امیدوارتر باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه در روزهای گذشته تحرکات منفی را از خود نشان داد. گروه‌های کوچک و بزرگ بازار روندی منفی را پشت سر گذاشتند و امروز بازار بعد از وقفه‌ای چند روزه تحرکات مثبتی را به ثبت رساند.

دو عرضه اولیه تازه وارد به بورس، تا حدی توانستند سیگنال‌های مثبتی مبنی بر ورود پول جدید به بازار را بدهند و به عقیده کارشناسان بازار سرمایه احتمال تاثیر مثبت عرضه اولیه به بازار در روزهای آینده مشخص شود.

روزهای گذشته افزایش در نرخ برخی از محصولات کشاورزی، کاهش نرخ سیمان و روند شاخص هم‌وزن سیگنال‌هایی را به گروه‌های کوچک بازار دادند و به نظر می‌رسد بازار منتظر حرکت نمادهای جامانده و با ارزش بازار پایین است.

درباره روند بورس در هفته آینده مریم محبی، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: همانگونه که انتظار می‌رفت، در هفته جاری شاهد رفتار سردرگمی سهامداران در بازار بودیم. بلاتکلیفی ادامه‌دار قیمت دلار و تنش‌های فزاینده در کشور افغانستان به عنوان یکی از طرف‌های تجاری کشور، در این سردرگمی بی‌تاثیر نبودند.

وی در این باره افزود: نکته مهم در بازار این هفته، تمایل شاخص به حفظ محدوده یک میلیون و پانصد هزار واحد است که می‌تواند نوید بخش ثبات بیشتر قیمتی در این بازار باشد.

محبی در بخش دیگری گفت: بازار در مقطع فعلی شاید برای سهامداران بلندمدت شیرین و جذاب نباشد ولی بورس در حال حاضر موردپسند نوسانگیرهایی است که به سودهای مقطعی و محدود بسنده می‌کنند.

این کارشناس بازار تشریح کرد: در این رفت و برگشت‌های قیمتی و تلاش شاخص کل هم‌وزن برای رشد متعادل و متناسب‌تر با شاخص کل، سهم‌های شاخص‌ساز با حفظ حمایت‌های قوی، گزینه‌های کم ریسک‌تری برای سهامداری بلندمدت به شمار می‌آیند.

چنانچه در دو هفته آینده نیز با وجود نوسان‌های قیمتی، شاهد حفظ محدوده فعلی بازار باشیم می‌توانیم به ادامه رشد با شیب کم در بازار بورس امیدوارتر باشیم.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس کو نظرات

  • ناشناس

    اگه درصد سود سازی از درآمد عملیاتی یک سهم تولیدی ۲۰ درصد باشد p/e نهایی را عدد ۱۰ وp/s نهایی را عدد ۵ در نظر می گیریم فپنتا بی همتا طبق ترازنامه تلفیقی ۹۹ درصد سود سازی از درآمد عملیاتی حدود ۳۳ درصد است با نگاهی به عملکرد ۱۲ ماهه اخیر طبق جدول زیر گزینه عالی برای سرمایه گذاری ۴۰ روز آینده با ریسک صفر درصد است دقت فقط دقت به p/e p/s تعدیلی و محاسبه آن فرمول بالا متوجه خواهید شد که فپنتا باید رشد عالی داشته باشد
    هزاران درود بر کسانیکه دقت می کنند و سهامداری را مدنظر قرار می دهندو تحت تاثیر رشد یا عدم رشد شاخص قرار نمی گیرند
    برترین هوش مالی تو شهریورماه تعلق می گیرد به شرکت بیمه معلم که ۸۰۰ هزار عدد خرید کرده است ??? فپنتا شامل شش شرکت است که ارزش زمین و ساختمان هایش بالای ده هزار میلیارد تومان است هم اکنون کل سهام فقط سه هزار میلیارد تومان قیمت خورده است ???