کد مطلب: ۳۹۳۷۲۰

گزارش تجارت‌نیوز از اتفاقات اقتصادی امروز:

دلار و طلا نزولی، بورس و نفت صعودی شدند / ۳ پیش‌بینی کوتاه‌مدت برای سرمایه‌گذارهای بازارها

دلار و طلا نزولی، بورس و نفت صعودی شدند / 3 پیش‌بینی کوتاه‌مدت برای سرمایه‌گذارهای بازارها

امروز روند قیمت‌ها در بازار ارز و طلا نزولی و در بازارهای نفت و سهام صعودی شد. با وجود چنین روندی، پیش‌بینی‌ها درباره بازارها چه وضعیتی را نشان می‌دهند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار ارز قیمت دلار تا ساعت ۱۷ با 0.3 درصد کاهش به 11 هزار و 800 تومان رسید.

در روز نزولی قیمت ارز، قیمت سکه امامی نیز تا ساعت ۱۷ با 31 هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 182 هزار تومان رسید.

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز شنبه ۱۹ مرداد تا ساعت ۱۷ با سه هزار و 900 تومان کاهش به 414 هزار و 200 تومان رسید.

در همین حال امروز قیمت نفت ۱٫۹ درصد رشد کرد و شاخص بازار سهام با 0.06 درصد افزایش به 255 هزار و 306 واحد رسید.

final 7

شاخص بورس امروز روز آرامی را پشت سر گذاشت.

با چنین وضعیتی امروز سه پیش‌بینی درباره بازارها منتشر شده است.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در نهم آگوست منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

در بازار سرمایه نیز نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که اکثریت کارشناسان بازار را در هفته سوم مرداد ماه سال ۱۳۹۸ متعادل و خنثی پیش‌بینی و تک‌سهم‌های بازار را پیشرو در قیمت سهام این هفته معرفی کرده‌اند.

پیش‌بینی دلار ، طلا و بورس در هفته جاری نیز که تجارت‌نیوز هر هفته منتشر می‌کند امروز انتشار یافت. طبق این گزارش، همزمان با روند صعودی قابل پیش‌بینی برای بازار ارز و طلا به نظر می‌رسد در بازار سهام نیز نااطمینانی‌های سیاسی بتوانند تاثیر بگذارند که با توجه به عرضه اولیه هجرت در اولین روز هفته جاری، احتمالا این نگرانی‌های سیاسی در روزهای اواسط هفته در بورس خود را نشان دهد و کمی بر روند بازار تاثیر منفی بگذارد. با این حال بعید است که این دامنه اثرگذاری در بورس به اندازه بازار ارز باشد.

تاخیر کم‌سابقه پرواز قطر ایرویز ، مسدود شدن حساب بانکی هاشم‌یکه‌زارع و تهدید به حساب‌کشی ارزی توسط رئیس کل بانک مرکزی نیز از اخبار مهم دیگر امروز بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.