کد مطلب: ۷۵۱۷۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس امروز / تداوم عرضه خودرو در بورس کالا

پیش بینی بورس امروز / تداوم عرضه خودرو در بورس کالا

بورس تهران با رشد هفته گذشته در آستانه کانال 1.7 میلیونی قرار گرفت. پیش بینی بورس امروز از نگاه کارشناسان، بر برتری نسبی فروشندگان در جریان دادوستدهای امروز استوار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،در پایان جریان دادوستد‌های تالار شیشه‌ای در روز چهارشنبه نماگر اصلی با رشد 0.12 درصدی موفق شد 2 هزار و 97 واحد افزایش یابد و در ارتفاع یک میلیون و 689 هزار و 144 واحدی بایستد.

در آن سوی بازار جایی که شاخص کل هم‌وزن نماینده یکسان تمام نماد‌های فعال معاملاتی بازار است با سبقت از نماگر اصلی تالار شیشه‌ای جریان نسبتا خوب معاملاتی را تکرار کرد و بازدهی بیشتری نصیب سهامداران شرکت‌های کوچک و متوسط کرد.

در پایان جریان دادوستدهای چهارشنبه، شاخص کل هم‌وزن 0.48 درصد رشد کرد. این رشد موجب افزایش 2 هزار و 539 واحدی ارتفاع این شاخص شد و آن را در محدوده 526 هزار و 187 واحدی قرار داد.

افزایش ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در محدوده 8 هزار و 439 میلیارد تومانی قرار گرفت تا همچنان ارزش معاملات در سطح بالایی در بورس تهران دنبال شود.

از سوی دیگر حجم معاملات نیز با ثبت رقم 18 میلیارد و 580 میلیون برگه سهم نشان داد معاملات با حجم بالایی در بازار سرمایه بین اهالی بازار دنبال می‌شود.

بررسی ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه این افراد به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه خبر از ورود 158 میلیارد تومان پول به بورس می‌دهد.

نقشه بورس تهران در پایان معاملات هفته با حضور 368 نماد سبز و 253 نماد منفی نمایان‌گر تعادل میان خریداران و فروشندگان در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز چهارشنبه معادل 281 میلیارد دلار شد.

امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و پیش بینی بورس در روز جاری از نگاه کارشناسان عقب‌نشینی قدرت خریداران و ظهور مجدد عرضه‌ها است.

عرضه خودرو در بورس کالا در هفته جدید

هفته اول بهمن تالار خودرو بورس کالا شاهد عرضه ۳۰۵۰ دستگاه خودرو هایما، لاماری ایما و T۵ اتوماتیک خواهد بود.

پس از کش‌و‌قوس‌های بسیار بین دستگاه‌های مختلف دولتی بر سر عرضه خودرو در بورس کالا، همانگونه که می‌بینیم عرضه خودرو در بورس کالا ادامه دارد و این خبر خوبی برای سهامداران خودروسازان و اهالی بازار سرمایه به شمار می‌رود.

عرضه مجدد سکه طلا در بورس کالا

هامونی، مشاور رئیس کل بانک مرکزی گفت: براساس برنامه بانک مرکزی، عرضه ربع سکه طلا در هفته‌ آینده نیز انجام خواهد شد.

با تداوم عرضه سکه در بورس کالا رونق معاملات در بورس کالا بیش از پیش خواهد شد . از سوی دیگر عرضه سکه در بورس کالا به تعادل قیمت این کالا در بازار نیز کمک خواهد کرد.

تاسیس مشاوره سرمایه‌گذاری دیگر به ۸ میلیارد تومان سرمایه نیاز ندارد

محسن عرب‌زاده در شانزدهمین نشست گروهی خبرنگاران با مدیران سازمان بورس گفت: برای تاسیس و راه‌اندازی شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری، موسسان باید حداقل سرمایه ۸ میلیارد تومانی تهیه می‌کردند اما برخی از شرکت‌ها در این زمینه با مشکلاتی رو به رو بودند.

رفع محدودیت تاسیس کارگزاری گامی در راستای افزایش خصوصی سازی است که یکی از اقدامات مثبت به شمار می‌رود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس الفرار فقط
    با این قیمت ارز و طلا

  • ناشناس

    مردم از بورس خودرو نمی خرند باید منحل شود یک مشت بورس باز و پولدار هستن