کد مطلب: ۷۵۲۱۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس امروز / تداوم اصلاح بازار؟

پیش بینی بورس امروز / تداوم اصلاح بازار؟

بورس در روز آغازین بهمن‌ماه منفی شد تا نگرانی سهامداران نسبت به آینده کوتاه‌مدت بازار سرمایه افزایش یابد

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان جریان دادوستد‌های تالار شیشه‌ای در روز گذشته نماگر اصلی رنگ سرخ به خود گرفت.

شاخص کل به واسطه افت 1.87 درصدی، 31 هزار و 566 واحد کاهش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 657 هزار و 577 واحد قرار گرفت.

در آن سوی بازار شاخص کل هم‌وزن به عنوان نماینده یکسان تمام نماد‌های فعال معاملاتی بازار همسو با نماگر اصلی، در سمت منفی دامنه نوسان حرکت کرد. شرایط در سهام متوسط و کوچک بازار سرمایه کمی از نماد‌های شاخص‌ساز بهتر بود.

در پایان معاملات دیروز، نماگر هم‌وزن با کاهش 4 هزار و 245 واحدی مواجه شد. این افت باعث شد تا شاخص کل هم‌وزن در ایستگاه 521 هزار و 942 واحدی قرار گیرد.

ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد (سهام + حق تقدم‌ها) در روز شنبه در محدوده 9 هزار و 731 میلیارد تومانی قرار گرفت تا همچنان ارزش معاملات در سطح بالایی در بورس تهران دنبال شود.

از سوی دیگر حجم معاملات نیز با ثبت رقم 19 میلیارد و 910 میلیون برگه سهم نشان داد معاملات با حجم بالایی در بازار سرمایه بین اهالی بازار دنبال می‌شود.

بررسی ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه خبر از خروج 797 میلیارد تومانی پول از بورس می‌دهد.

نقشه بورس تهران دیروز با حضور 231 نماد سبز و 402 نماد منفی نمایان‌گر غلبه فروشندگان در بازار بود. ارزش دلاری بازار سرمایه ایران در پایان معاملات روز یکشنبه معادل 283 میلیارد دلار شد.

امروز چند سیگنال برای اهالی بازار سرمایه وجود دارد و کارشناسان معتقدند امروز جریان معاملات به سوی افزایش عرضه‌ها گرایش خواهد داشت.

افزایش اندک نرخ بهره بین بانکی

طبق آمار بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ بهره بین بانکی در هفته گذشته تنها با ۱ صدم درصد اختلاف نسبت به هفته ماقبل آن به ۲۱.۰۴ درصد افزایش یافت.

وارادات خودرو افزایش یافت

مدیر بنادر شرق هرمزگان: دومین محموله خودرو‌ها به تعداد ۱۲۰ دستگاه وارد بندر شهید باهنر شد. این خودرو‌ها ساخت شرکت هیوندا محصول کره جنوبی از نوع سواری سدان و مدل ۲۰۲۳ هستند که پس از پایان رویه گمرکی از بندر شهید باهنر خارج خواهند شد.

افزایش قیمت شکر در بازار جهانی

قیمت شکر متاثر از خبری از هند در بازار‌های جهانی افزایش یافته است. هند به عنوان دومین صادر کننده شکر اعلام کرد سهیمیه صادرات شکر را تا ۶ میلیون کاهش خواهد داد.

همچنین هند اعلام کرده است که این کاهش تا پایان سال ۲۰۲۳ تمدید می‌شود. همین امر باعث شد قیمت شکر در بازار‌های جهانی و در کوتاه مدت افزایش داشته باشد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.