خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۵۸۶۸

پیش‌بینی بورس امروز ۲۱ آذر/ بودجه شاخص را صعودی می‌کند؟

پیش‌بینی بورس امروز ۲۱ آذر/ بودجه شاخص را صعودی می‌کند؟

ارمزو لایحه بودجه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس می‌شود، آینده بازار سهام تا حدود زیادی به بودجه بستگی دارد. حال باید دید طبق زمزمه‌های مثبتی که دیروز از بودجه به گوش رسید، لایحه برای بورس خوش‌خبر خواهد بود یا نه؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز لایحه بودجه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس می‌شود، آینده بازار سهام تا حدود زیادی به بودجه بستگی دارد. حال باید دید طبق زمزمه‌های مثبتی که دیروز از بودجه به گوش رسید، لایحه برای بورس خوش‌خبر خواهد بود یا نه؟

پیمان حدادی در این رابطه به تجارت‌نیوز گفت: عمده رفتار بازار دیروز متاثر از نوسانات قیمتی دو سهم خودرو و خساپا بود. با توجه به بازگشایی این دو سهم شنبه با افزایش عرضه گروه خودرویی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: نرخ بهره بین‌بانکی دیروز کاهش جزئی داشت. این موضوع یکی از موارد چالش‌برانگیز هفته‌های گذشته بود که این هفته از سر راه بازار کنار رفت. موضوع مذاکرات نیز برای بازار مهم است. اخبار ضد و نقیضی از طرفین مذاکره‌کننده می‌رسد که فعالان بازار سرمایه را محتاط کرده است.

حدادی تصریح کرد: بازار سهام امروز تا حد زیادی به لایحه بودجه ۱۴۰۱ بستگی دارد. شایعاتی مبنی بر کاهش عرضه اوراق توسط دولت و همچنین ثبات نرخ خوراک پتروشیمی منتشر شده که سیگنال مثبتی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هیچ خبری بورس رو مثبت نمی کنه ، فقط باید اعتماد به بورس یرگرده .

  • ناشناس

    از آنجا که مهمترین معیار رشد بورس در تمام دنیا *عملکرد شرکت ها و صنایع سهامی* است، بودجه سال آینده نقش مهمی در کمک به شرکت ها جهت بالا بردن حاشیه سوددهی آنها دارد مثلا اگر مالیات شرکت ها زیاد افزایش پیدا نکند یا هزینه سوخت زیاد بالا نرود خوب است که گویا در بودجه سال آینده ثبات در نرخ خوراک پتروشیمی ها در نظر گرفته شده که می تواند خبر خوبی برای بورس باشد.
    همچنین نرخ بهره بین بانکی کمی کاهش پیدا کرده که این هم خبر خوبی است.
    مذاکرات برجام هم اگر آمریکا به تعهد برجامی اش برگردد با تسهیل مبادلات تجاری و مالی شرکت ها با شرکای خارجی، کاهش هزینه های دلاری شرکت ها، بازگشت پول های بلوکه شده و فروش بیشتر نفت و فرآورده های نفتی و … کمک حال بورس خواهد بود.
    پس در شرایط فعلی فروش سهام درست نیست و اگر سهام داران هیجانی عمل نکنند و کمی صبوری کنند تا تکلیف بودجه و ابهامات برجام برطرف شود به نظر بهتر باشد با این وجود سرمایه مال سهام دار است و اختیار آن بدست خودش است.

  • ناشناس

    طوری برنامه ریزی شده که بعد از 50تا90 درصد زیان بی خیال مابقی اموالت بشی صد رحمت به موسسات ملی حداقل طرف به اصل پولش می رسید.

  • ناشناس

    مسئول محترم تمام پولم‌به فنا رفت .
    از خدا بترسید.چقد لعن و‌نفرین .
    بسه دیگه.

    • ناشناس

      اینهاباخداکارندارندباجیب ملت کاردارند

  • ناشناس

    همتون حقتونه هی صبر صبر صبر…… بابا من یک سال پیشم گفتم همگی بیائید تو صف فروش تا بورس بمونه و دولت نامرد… ولی گوش نکردید و بیا یک ساله پولتون ی ریالم رشد نکرده