کد مطلب: ۶۹۱۸۹۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس امروز / عرضه خودروهای جدید در بورس کالا

شاخص کل بورس روز گذشته با افت چهار هزار واحدی همراه داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس دیروز افت چهار هزار و ۱۹۶ واحدی داشت و به سطح یک میلیون و ۴۵۹ هزار واحد رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: ایران‌خودرو در گام نخست دو خودروی هایما و تارا را برای کشف قیمت پایه در بورس کالا عرضه خواهد کرد. در گام بعدی، خودروهای پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو وارد بورس خواهد شد که در این صورت دست این خودروساز برای تامین نقدینگی در راستای رشد تولید و خروج خودروها از قرعه‌کشی بازتر می‌شود.( بیداربورس )

عرضه خودروهای جدید در بورس کالا می‌تواند گردش نقدینگی در این بازار را افزایش و خودروها به تعادل قیمتی برساند.

بر اساس نامه احمد رحیمی، مدیر عملیات عرضه بورس کالای ایران فرمول محاسبه قیمت پایه سیمان از روز یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ تغییر می‌کند.( کالاخبر )

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این تغییر قیمت می‌تواند به نفع سرمایه‌گذاران باشد و ورود نقدینگی به بازار سرمایه را افزایش دهد.

ورود خودروهای جدید به بورس

مدیریت پذیرش بورس کالای ایران اطلاعیه‌ای در خصوص پذیرش کالای خودرو وانت کاپرا، تولید شرکت بهمن موتور صادر کرد و این خودرو در بازار سهام پذیرفته شد.( سنا )

کارشناسان عقیده دارند که با ورود خودروهای جدید به بورس، اقتصاد کشور به شفافیت می‌رسد.

پس از آنکه داده‌های اقتصادی چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، نگرانی‌های جدیدی درباره رکود بالقوه جهانی که می‌تواند تقاضای انرژی را تحت تأثیر قرار دهد را آشکار کرد، قیمت نفت در آغاز معاملات دیروز سه‌شنبه کاهش یافت که به افزایش زیان‌های جلسه قبل دامن زد.( بازار سرمایه )

برخی از تحلیلگران عقیده دارند که کاهش قیمت نفت می‌تواند روی معاملات بازار سهام تهران نیز اثرگذار باشد.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس به زودی رشد عمیقی میکنه

  • ناشناس

    سلام دست درد نکنه تجارت نیوز و کاربران محترم خدا پشت و پناهیان.

  • ناشناس

    باسلام به این جناب آقای عشقی برسانید که در مورد نمادها عشقی برخورد نکنه این نماد ختور از بیست یکم تیر ماه هزاروچهارویک بسته است چرا بررسی نمیکنه مگه میشه پول مردم بره به مهمانی ؟

  • ناشناس

    چرا عرضه اولیه نمیدن دیگه؟

  • ماندگار

    چرا عرضه اولیه نمیدن دیگه؟

  • ناشناس

    بنظر اینجانب تحلیل کارشناسان درباره تصویب توافق مذاکرات برجام باید اصلاح شود، درصورت توافق میبایست تحریمها،ازجمله تحریم‌های پتروشیمی ها برداشته شود،که دراین صورت باتوجه به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر عدم خام فروشی نفت و برداشته شدن تحریم‌های پتروشیمی ما شاهد فروش چند برابری محصولات پتروشیمی درکل بازار های دنیا خواهیم بود وازطرفی مراودات بانکی هم که تسهیل شده درنتیجه واردات ارز حاصل از صادرات نیز به راحتی انجام شده و صنایع پتروشیمی در گروه سوداورترین گروه بورسی خواهند شد .