خبر مهم:

کد مطلب: ۶۶۸۳۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس/ اخباری که برای سهامداران مهم است

پیش‌بینی بورس/ اخباری که برای سهامداران مهم است

شاخص کل بورس دیروز در حدود یک درصد افت داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس امروز روند متعادل روبه‌ پایینی را تجربه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس دیروز ۱۶ هزار و ۵۹۶ واحد افت داشت و در سطح یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل روبه پایینی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی شود.

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن صنفی صنعت پتروشیمی گفت: شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای سال ۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار در سامانه نیما عرضه داشته‌اند. پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع حداقل ۱۵ میلیارد دلار ارز توسط پتروشیمی‌ها به کشور وارد شود.( فارس )

برخی کارشناسان عقیده دارند که این نقدینگی حاصل شده وارد بورس می‌شود و نقدینگی در گردش بازار سرمایه را افزایش می‌دهد.

قشمی، مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: سود سنواتی ۳۷ شرکت تا پایان هفته گذشته به حساب بانکی بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار واریز شده است.( سمات )

این سودهای سنواتی، می‌توانند در قالب نقدینگی وارد بورس شوند و نقدینگی جدید می‌تواند شاخص بازار را افزایشی کند.

تاثیر پیش‌‌نویس قانون اصلاح روی بورس

مرکز پژوهش‌های مجلس به منظور کسب نظر کارشناسان و صاحب نظران، پیش‌‌نویس اصلاح قانون بازار اوراق بهادار (بازار سرمایه) را منتشر کرد.( تسنیم )

این قانون می‎‌تواند تاثیر مثبتی در روند بورس بگذارد.

نرخ بهره بازار بین بانکی با افزایش ۰٫۱۱ درصدی نسبت به هفته قبل این بازار، به رقم ۲۰٫۶۸ درصد رسید.( بانک‌مرکزی )

برخی کارشناسان عقیده دارند که این افزایش به نفع بورس و برخی دیگر عقیده دارند به زیان بازار سرمایه است.

گزارش‌ها حاکی از این است که سامانه‌های معاملاتی چند کارگزاری امروز با اختلال مواجه شده است.( تسنیم )

آخرین اخبار بازار سرمایه در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیروز که پیش‌بینی کرده بودین متعادل رو به بالا باشه، اون شد. امروز که رو به پایین پیش‌بینی کردین چی میشه؟

  • ناشناس

    برخی از کارشناسان مثل من اعتقاد دارند که حقوقی ها باعث ریزش بورس هستند چون 5 درصد سود روزانه شکمشان را سیر نمیکند ودربازار منفی بیشتر می توانند سود کنند . مثل خگستر که حقوقی مانع رشد خگستر شد .

  • ناشناس

    بی اعتمادی که خگستر برای سهامدارانش بوجود آورد

  • ناشناس

    تا زمانی که حقوقی ها طمعکارند وثانیه ای نوسانگیری می کنند و به هیچ قواعدی اعم از تکنیکالی و بنیادی پایبند نیستند بازار همیشه به همین منوال است

  • طاهری سرمور

    بادرود.چنان حقوقی دقیق بازاررارسدمی کند،وسازمان بورس چنان همکاری وشراکت می کندکه نمی گذارندحقیقی وخرده سهامداربه ریال سودبرسد،واین موضوع منجربه نابودی اعتمادواعتقادمردم شده،وچه راحت اعتمادواعتفادمردم رابه پشیزی فروختندواکنون دل خوش به همان ۵تا۱۰درصدی شده انددرهمه امورکشور.خدابه خیرکند.

  • ناشناس

    متاسفانه در سالیان اخیر ورود شرکت های حقوقی بزرگ با سرمایه زیادشون، فضای ناسالم و نابرابر ایجاد کردند و یکی از عوامل مهم در جهت خراب کردن روند طبیعی بورس گردیده اند.
    به طور مثال همین سهم سآبیک که عرضه اولیه هم هست را نگاه کنید می بینید که صف های خرید و فروش با چه مبالغ رند و نزدیک به هم چینده شده اند و صف هردوطرف خریدار و فروشنده را اشباع کردند .
    تاوقتی مسئولین تدبیری جدی نداشته باشندبرای این موضوع ، ورود مردم عادی به بورس همراه با ضرر اساسی برایشان خواهد بود.

  • مجمع تحلیلگران

    بسم الله. یه پیش بینی براتون میکنم بماند یادگاری. از فردا بازار مثبت میشه. شاخص تا یک و ششصد و پنجاه میره بعد برمیگرده تا یک و پانصد و هشتاد. یه هفته مونده به اخر سال شاخص میره بالای دو میلیون و دوباره برمیگرده . اخر سال شاخص ۱۹۲۰ خواهد بود. از همین الان تا عید بین ده تا پانزده درصد به دارییتون افزوده میشه یعنی اگه صد میلیون دارین الان تو پرتفویتون اخر سال ۱۱۵ خواهد بود . رشد شاخص لزوما نشانه رشد داراییتون نیست . موفق در پناه حق

  • علی اصغر پوراکبر

    درود به سهامداران داران خسارت دیده
    من حدودبیست سال است سهامدارم هیچ سالی در فصل مجامع به این بدی ندیده بودم. و هیچ دولتی به این بد کارکردی (حتا احمدی نژاد) ندیده بودم. امیدوارم پیش بینی شما درست باشد. تحمل سهامداران خرد به پایان رسیده اعتماد به آخر رسیده این قطره مشارکت هم نفسش بند آمده است.
    شادی و سلامتی دوستان را آرزومندم

  • ناشناس

    خدا قوت فارغ از دخالت حقوقی ها وکاسبان خبر در عملکرد بورس بدلیل استفاده از مدیران ضعیف و تحمیلی دولتی در شرکتها عملکرد بسیار ضعیف مالی شرکتها رو شاهدیم …