خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۵۲۱۳

پیش‌بینی بورس امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی بورس امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی بورس دوشنبه گفت: اگر در دو تا سه روز آینده روند کاهشی قیمت دلار ادامه‌دار باشد بورس با اصلاح و ریزش مواجه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکشنبه بازار سرمایه با رشد قابل توجهی مواجه بود البته این رشد فقط برای شاحص کل بورس قابل مشاهده بود و ارزش معاملات در بازار تغییری نکرد و همچنان بیشتر از ۴۰ درصد بازار، قفل در صف فروش قرار گرفته‌اند.

پیمان حدادی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه درباره تاثیر به پایان رسیدن انتخابات در بازار سرمایه گفت: با توجه به پایان رسیدن انتخابات، ابهامات زیادی از بازار برداشته شده است و انتخاب رییسی این نوید را می‌دهد که با اجماع و توافق میان دولت و دیگر قوا و به خصوص مجلس بسیاری از ریسک‌های متوجه بازار و اقتصاد فروکش کند.

حدادی در بخش دیگری افزود: با کاسته شدن از ریسک‌های سیاسی و اجرایی شدن وعده‌های رئیسی درباره بازار سرمایه احتمالا شاهد رشد بازار در کوتاه مدت خواهیم بود.

دنیای اقتصاد نوشت:

بازار سهام در روز یکشنبه که دومین روز روشن‌شدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بود، رویکرد متعادل‌تری داشت و متناسب با کاهش قیمت دلار از روند رو به رشد تقاضا در این بازار کاسته شد. دیروز ورود خودرو به بورس کالا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و سبب شد عرضه‌ها در صنعت یادشده به‌شدت افزایش یابد؛ این در حالی است که پیش از این، بازار در مورد ورود خودرو به بورس کالا و رهایی آن از مضرات قیمت‌گذاری دستوری خاطرجمع شده بود.

دیروز بازار سهام شاهد افت هیجانات ناشی از انتخاب رئیس‌جمهور جدید بود. در این روز به‌رغم شروع خوب معاملات سهام در بورس و فرابورس، بازار یادشده رفته‌رفته با کاهش تقاضا همراه شد و به همین دلیل شاخص کل هموزن در نهایت به سطحی زیر آنچه روز شنبه به ثبت رسیده بود، عقب‌نشینی کرد. البته شاخص کل برخلاف شاخص هموزن به رشد خود ادامه داد و در نهایت با فرارسیدن زمان پایان معاملات به سطح یک‌میلیون و ۱۶۳هزار واحد رسید.

چنین کارنامه‌ای از عملکرد نماگرهای سهام در حالی به ثبت رسید که در ابتدای دادوستدهای دیروز وجود تقاضای مناسب در سهام توانست موجب رشد دماسنج اصلی بازار سرمایه تا محدوده یک‌میلیون و ۱۶۹هزار واحد شود. البته پس از گذشته حدود ۴۰دقیقه از شروع معاملات این سطوح به فروشندگان سهام واگذار شد. این‌طور که به نظر می‌آید، جنب‌وجوش به وجود آمده از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری به‌تدریج در حال از میان رفتن است و کاهش قیمت دلار در بازار آزاد بیش از گذشته خود را در قیمت سهام نشان می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازار بورس کم ریزش داشته که شما دنبال دلیل مضاعف برای ریزش بیشتر میگردی؟!. عجیب غریب آدمی هستین ها! بگرد ببین کی نوک دماغ شو موخواراند و بیا بنویس فلانی چون دماغ شو خاراند بورس شاهد عرضه و قفل صف فروش شد!. چه ربطی داشت؟ دلار هزار ت پایین آمد که چهار درصد میشه و حالا سهام ها پس از ریزش های ۸۰ درصدی، میان با ریزش ۴ درصدی دلار روزی ۵ درصد و به مدت نامحدود میریزن! میشه دیگه پیش بینی نکنید شما

  • کارشناس ارشد

    با سلام و درود
    پیش از این هم چند باری به این مقاله های شما مبنی بر پیش بینی فلان روز و ضعف کارشناسی ها انتقاد داشتم همچنان معتقدم در شرایطی که مردم تا ۷۰ درصد زیان دیده اند پیش بینی یک روز و یک هفته پاسخگو نیست باید دست کم یک ماه آینده را پیش بینی کرد تا بتوان برای خروج از زیان برنامه ریزی کرد به عنوان یک پیشنهاد بد نیست برای ماه های آینده سناریو های چند گانه ارایه داد تا بهتر بتوان تصمیم گرفت پیش بینی بدون سناریو عملا با رمالی هیچ فرقی ندارد و نا کارآمد خواهد بود
    با تشکر

  • ناشناس

    چرا ریزش ؟مگه تمام کارشناسان معتقد نیستند که حتی با دلار 20 هزارتومانی و در برخی از نظرات حتی 18هزارتومانی هم بسیاری از سهام ارزشمند هستند؟مگه کاهش قیمت دلار برای برخی از صنایع از جمله خودرو و بانک بهتر نیست؟ بنظر میاد بکار بردن کلمه ریزش یا از سر بی دقتی بکار رفته و یا قصد و نظر خواصی در میان است. بهتر بود در این خصوص توضیح بیشتری داده میشد تا باعث ایجاد استرس در سهامداران و جو متشنج در بازار نشود.

    • کارشناس

      دوست گرامی همین الان هم تقریبا همه شرکت ها ارزشمند هستند ولی کارشناسان نا وارد نمیدونند رشد بازار در گرو رفع خطر از سرمایه گذاری و افت گزینه های رقیب یعنی طلا و دلار است بعبارتی دیگر تا دلار و طلا ریزش نکنند سرمایه ها به سوی بورس سرازیر نمیشه منتظر ریزش باشید اما نه در بورس بلکه در دلار