کد مطلب: ۳۲۹۱۹۲

پیش‌بینی بورس در هفته جاری/کدام صنایع بورسی در بازار پیشرو می‌شوند؟

پیش‌بینی بورس در هفته جاری/کدام صنایع بورسی در بازار پیشرو می‌شوند؟

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان بورسی، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و برخی تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بورس در هفته پیش رو منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بورس، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و برخی تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

3

به گزارش تجارت‌نیوز، روند شاخص کل بورس در هفته پایانی آبان‌ماه نزولی بود و موضوعاتی چون ریزش قیمت جهانی نفت خام، کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، عرضه اولیه سنگین نماد کگهر و تقاضای 400 میلیونی برای این سهم در فرابورس و شایعه سود تسعیر ارز دارایی‌های ارزی بانک‌ها باعث شد که شاخص از قله 182 هزار واحدی به 175 هزار واحد برسد.

روند شاخص کل بورس در هفته اول آذرماه نیز با شدت بیشتری نزولی شد؛ به طوری که علی‌رغم گزارش‌های ماهانه خوب شرکت‌های دلاری از جمله پتروشیمی‌ها و فلزاتی‌ها موضوعاتی چون ریزش شدید قیمت جهانی نفت خام، کاهش نرخ دلار در بازار آزاد و کاهش نرخ کامودیتی‌ها باعث شد که شاخص از قله 175 هزار واحدی به 163 هزار واحد برسد.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته دوم آذرماه همچنان متعادل خواهد بود و برخی تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

کاهش هیجانات منفی بازار

سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: روند شاخص کل بورس در هفته جاری خنثی خواهد بود و صنایع بورسی از جمله فلزات اساسی با محوریت شرکت‌های فولادی، پتروشیمی، بانک، سیمان، غذایی پیشتاز بازار در هفته جاری هستند. با توجه به شدت بالای اصلاح قیمت‌‌ سهام و رسیدن ارزش بازار به سطوح ارزندگی از منظر مباحث تکنیکی و بنیادی و از سوی دیگر انتشار گزارش‌های نسبتا مثبت ماهانه منتهی به آبان به خصوص در گروه‌های فولادی و پتروشیمی انتظار می‌رود طی هفته آتی شاهد بهبود روند بازار و کاهش هیجانات منفی باشیم.

نصیرزاده افزود: ازاین‌رو اگر مولفه‌هایی نظیر بازارهای جهانی و مباحث سیاسی چالش‌برانگیز نباشند می‌توان خوشبین بود که طی هفته چاری شاهد بازار متعادل‌تری نسبت به هفته‌های اخیر باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از منظر زمانی با توجه به شدت بالای اصلاح قیمتی بورس نمی‌توان انتظار برگشت ناگهانی بورس را داشت. از این رو در مقطع فعلی انتظار از متعادل شدن بازار است و سپس با بهبود اعتماد بازار با گذشت زمان رفته‌رفته شرایط بازار بهبود پیدا خواهد کرد.

ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی می‌کنم که بازار در هفته پیش رو مثبت و صعودی خواهد بود و شاخص توانايی رشد تا کانال ١٧٥ هزار واحد را دارد و صنایع پتروشیمی و پالایشی پیشتاز بازار در هفته جاری هستند.

رنج بازار از کمبود نقدینگی

هادی نصیری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار از کمبود نقدینگی رنج می‌برد و با این شنیده که بانک مرکزی به بانک‌ها جهت بستن خطوط اعتباری کارگزاری‌ها ابلاغیه داده است، شرایط بازار را وخیم‌تر می‌کند. معتقدم با این خبر باید شاهد خروج بیشتر سرمایه‌های اعتباری از بازار باشیم و بازار اصلاح جدی‌تر داشته باشد. با این حال ثبات قیمت‌های جهانی نفت و همچنین اقزایش قیمت‌های کامودیتی می‌تواند در رشد بازار هفته جاری تاثیر بگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: شاخص به حمایت 162 هزار واحد نزدیک شده است و در صورتی که حمایت نشود تا 152 هزار واحد هم می‌تواند ریزش داشته باشد. ریزشی بودن بازار در روزهای ابتدایی هفته و آرام‌آرام به تعادل رسیدن بازار تا اواخر هفته پیش‌بینی می‌شود. معتقدم روند شاخص کل بورس در هفته جاری خنثی خواهد بود و تک‌سهم‌ها و برخی شرکت‌های غذایی پیشتاز بازار در هفته جاری هستند.

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/ دسته‌های پیش رو
1 ولید هلالات کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
2 مهدی میرزایی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل _
3 مجید مویدی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی بیمه، انبوه‌سازی، صنایع کوچک
4 هادی نصیری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها، برخی شرکت‌های غذایی
5 مهدی افضلیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه نزولی _
6 ایمان رئیسی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی پتروشیمی، پالایشی
7 مهدی رضایتی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
8 محسن تقی‌نژاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
9 محمد خبری‌زاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
10 مجید ملکی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه نزولی تک‌‌سهم‌ها
11 محمدباقر خادمی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل تک‌سهم‌ها
12 سلمان نصیر‌زاده کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل فولادی، پتروشیمی، بانک، سیمان، غذایی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.