کد مطلب: ۷۵۵۶۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی بورس سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / تعادل به بازار باز می‌گردد؟

پیش بینی بورس سه شنبه 11 بهمن 1401 / تعادل به بازار باز می‌گردد؟

در میانه دومین هفته بهمن‌ماه بازار سرمایه با افزایش ریسک‌های سیاسی و اجتماعی همچنان سردرگم است. بازار سرمایه از ابتدای هفته افت سنگینی را پشت سر گذاشته است. سوال اصلی سهامداران این است که آیا تعادل به بازار بازخواهد گشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات بورس روز دوشنبه در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت دو هزار و 506 واحدی که معادل 0.16 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد.

شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌سو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 1.03 درصدی به سطح 479 هزار و 639 واحدی رسید.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دوشنبه را 16 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات را 6 هزار و 262 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

تکرار تاریخ؛ این بار عرضه خودرو در بورس کالا

تشتت آرا میان شورای رقابت، وزارت صمت، وزارت اقتصاد و سازمان بورس باعث شده‌ است تا التهاب در روز‌های اخیر به اوج برسد.

حسین مرید‌سادات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد: درست مانند مرداد 99 که اختلاف نظر نهادها بر سر عرضه صندوق ETF پالایش یکم موجب ورود شوک منفی به بازار شد، این بار و در بهمن 1401 این اتفاق در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا تکرار شد. این اتفاق ریسک‌های پیش روی بازار را افزایش داد. متاسفانه در این قیمت‌ها فروشنده نیز روی تابلو مشهود است.

سایه ریسک‌های سیاسی و اجتماعی بر بازار سرمایه

مریدسادات افزود: از سویی سایه سنگین ریسک‌های سیاسی نیز بر دوش بازار سنگینی می‌کند. مریدسادات در این ارتباط افزود: اتفاقاتی که در اصفهان و چهار شهر دیگر افتاد نیز مزید بر علت شد تا بازار در جریان معاملات این هفته با شدت بیشتری کاهش یابد. بازار سرمایه ‌نشان داده است همواره نسبت به این دست از اخبار واکنش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: هفته کاری گذشته، هفته خوبی برای فعلان بازار سرمایه نبود. امیدوار بودیم که محدوده یک میلیون و 570 هزار واحدی شاخص کل، به نقطه برای بازگشت بازار تبدیل شود اما تمام این خبرها باعث شد تا این محدوده از دست برود. اما در حال حاضر محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد را پیش روی بازار داریم که می‌تواند نقطه قوت بازار فردا به شمار آید.

این کارشناس افزود: روند معاملاتی دوشنبه نسبت به روز گذشته خیلی بهتر شده بود. به این صورت که از ابتدای بازار 86 درصد کل بازار در بازه منفی معامله شدند، در پایان بازار این رقم به 54 درصد نماد‌ها کاهش یافت.

پیش بینی بورس سه‌شنبه

مریدسادات بیان داشت: امیدواریم برای این هفته، شاخص کل بیش از این اصلاح قیمتی نداشته باشد بلکه درجا بزند و نفس بگیرد. در محدوده یک میلیون 500 هزار تا یک میلیون و 40 هزار واحد، بازار با دست به دست کردن سهام بین خریداران و فروشندگان باز هم در گارد صعود قرار بگیرد.

این کارشناس ادامه داد: از یاد نبریم که محرک بازار، نرخ دلار آزاد و رشد آن بود و دلار امروز قیمت 45 هزار تومانی را روی تابلوی معاملات ثبت کرده‌است. گرچه که قطعا برخی سهام درحال حاضر over-value هستند به این معنا که رشد زیادی داشته‌اند و گران به نظر می‌رسند.

وی افزود: اما از سوی دیگر نماد‌هایی هستند که به نسبت سودی که در مجامع خود در تیر و مرداد پرداخت می‌کنند، برای سهامداری ارزنده به نظر می‌رسند. بیش از به طور کلی دلیلی برای فشار عجیب و غریب عرضه‌ روی تابلو وجود ندارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای عشقی
    مگر شما شرکت های بورسی را رسد نمیکنید
    چی شده شرکت تولید برق بپیوند بعد ۳ سال بیش
    از ۵۰ درصد زیر قیمت عرضه است
    تورم ۱۰۰۰ درصدی وقیمت دلار روز عرضه ۱۸ تومان
    بوده الان ۴۵ تومان
    شما اینها را نمی بینید یا سرتون را را کردید زیر برف

  • ناشناس

    مقصر اصلی خود دولت هست . چرا باید هرکسی در مورد بورس تیتر بزند یا صحبت کنند . قوه قضایه بیاید ورود کند وکسانی که باعث ریزش بورس میشود باید محاکمه کند تا هیچ مدیری درپیج شخصی خودبا سربرگ دولتی تیتر نزنند وسهامدار بدبخت نکند . الان سه سال ازریزش بورس میگذرد ولی دولت ودولتمردان هیچ کاری نکردند . مردم سرمایه خودشون به خاطر رونق گرفتن اقتصاد کشور وارد بورس می کنند ولی بعضی از مدیران دولتی به خاطر رانت وفساد خیلی راحت بورس کشور به قتل گاه تبدیل می کنند . واعتماد مردم نسبت به بورس روز به روز سردتر بشه . توهرکشوری بورس راهش ازهمه بازارها جداست وخیلی راحت راهشو ادامه میده ولی متاسفانه کشورما به خاطر سفته بازی ورانت ودلال بازی اعتماد بورس ازبین رفته وبا کوچکترین خبر واکنش نشان میده وسهامدار خارج میشه وبه طرف ارز وخودرو مسکن فرار میکنه . دولت باید سودبین بانکی رو پایین بیاره ودست از فروش اوراق برداره تا بورس راهشو ادامه بده . چون مقاومت شاخص ساز ها ونمادها رو با پول ورودی سهامدار تشکیل میشه . اگر قدرت خرید بالا بره مشکل مقاومت ها هم حل میشه

  • ناشناس

    مگردولتی هم هست

  • محمد

    همه چیزچند برابرشده شده

  • محمد

    همه چیزعالی

  • ح

    تا دیروز شورای رقابت سهام خودروییها رو نابود کرد وامروز بانک مرکزی با افزیش سود بانکی کلیه سهامهارو نابود خواهد ساخت اصلا هیچ هماهنگی بین موسسات اقتصادی وجود نداره انگار هرج ومرج بین نظرات دولتمردان وجود داره و هر یک به تنهایی وبر اساس نظر شخصی وغیر کارشناسانه برای مردم بیچاره نسخه میپیچند ودر این میان سهامدار بیچاره فقط تاوان پس میدهد وبس!