کد مطلب: ۶۸۷۸۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس شنبه / شرط رشد بازار چیست؟

پیش‌بینی بورس شنبه / شرط رشد بازار چیست؟

سه روزی می‌شود که شاخص کل بورس روی مدار رشد قرار گرفته است، این رشد بورس ادامه‌دار خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز ۱۲ مرداد همانند دو روز گذشته سبزپوش بود. شاخص کل در آخرین روز معاملاتی هفته، هفت هزار و ۳۳۸واحد، معادل ۰.۵درصد رشد کرد و در سطح یک میلیون و ۴۳۷هزار واحد ایستاد.

از سوی دیگر شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رشد کرد و با افزایش بیش از سه هزار واحدی به محدوده ۳۸۴ هزار و ۵۵ واحدی رسید.

از سوی دیگر ارزش کل معاملات بورس، با رشد ۱۰۰میلیارد تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و به دو هزار میلیارد تومان رسید. با این وجود، این سطوح از ارزش معاملات، همچنان نمی‌تواند برای اهالی بازار دلگرم کننده باشد.

از سوی دیگر حقیقی‌ها همچنان نقدینگی خود را از بورس خارج می‌کنند و امروز شاهد خروج بیش از ۸۸ میلیارد تومان پول حقیقی‌ها از تالار شیشه‌ای بودیم.

پیش‌بینی بورس شنبه

امروز شرایط بازار سرمایه نسبت به روزهای دیگر امیدوار کننده بود اما نمی‌توان انتظار بازگشت یکپارچه شاخص کل را داشت. کارشناسان و تحلیلگران عقیده دارند که بورس همچنان روی مدار نزول است و اگر نقدینگی وارد بازار سرمایه وضعیت بدتر می‌شود.

از سوی دیگر بخش عمده‌ای از سهام موجود در بازار ارزنده‌اند. با وجود این، بهمن فلاح، کارشناس بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت که سهم‌ها ارزنده هستند اما بورس ارزنده نیست.

این عدم ارزندگی خبر از بی اعتمادی هم می‌دهد. در حال باید منتظر افزایش اعتماد و نقدینگی در بازار سهام باشیم. اگر حجم نقدینگی افزایش یابد، ارزش معاملات نیز صعودی می‌شود و در نهایت اعتماد تا حدودی به بازار سهام بر می‌گردد.

برگشت اعتماد و نقدینگی می‌تواند، روند بورس را به یکباره تغییر دهد و آن را صعودی کند. البته در آن صورن نیز بهبود وصعیت بازار سرمایه، شروط خاص خود دارد. اولین مساله عدم دخالت مسئولان و کاهش ریسک‌های سیستماتیک بازار سرمایه است.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • داغ دیده از بورس

    جمله ای بسیار جالب در این متن بود،
    سهم ها در قیمت ارزنده ای هستند، اما بورس بخاطر عدم اعتماد ارزنده نیست

  • ناشناس

    شرطش ورود سرمایه گذار به بازار هست. الان که بازار پر دلال هست. بورس نشد طلا نشد یخچال نشد هندونه

  • ناشناس

    شنبه بورس غوغا می کنه .

  • ناشناس

    بورس فقط یک مشکل دارد و آن هم بی اعتمادی به کسانی است که امروز حرف می زنند و وعده می دهند ولی فردا یادشون می‌ره چی گفتن .

  • ناشناس

    اعتماد مردم از دست و این مهم ترین عامل نزول بورس هست وقتی طرف در دوهته گذشته 30% زیان می کند از ترس کاهش بیشتر سرمایه مجبور به خروج میشه

  • ناشناس

    از کدوم رشد دارید حرف میزنید یک مثبت شد چی میزنید شماها

  • مهدی

    بهتر است برای هر مشکل راهکار عملی ارائه داد وگرنه همه میدانیم مشکل چیست انچه مهم است ارائه راه عملی برای حل مشکل است

  • Ramin

    عالیه

  • ناشناس

    آقای رییس‌جمهور وعده های انتخاباتی که برای بورس دادی چه شد؟

  • ناشناس

    تا زمانی که بورس راه درست را نرود. امکان بهبود غیر ممکن به نظر می رسد. باید روندهای غلط مانند دخالت های دولت و قیمت های دستوری دستکاری در میزان عرضه و تقاضا و ترفندهای بد حقوقی ها و دست اندرکاران جمع شود . و مهمتر استفاده از ربات در سیستم که بسیار کار سهامداران را با اشکال مواجهه می کند جدا خودداری شود. و اینها با این مسئولین اقتصادی دولتی غیر ممکن هست.