خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۷۷۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس فردا/ عوامل تاثیرگذار روی بورس چیست؟

پیش‌بینی بورس فردا/ عوامل تاثیرگذار روی بورس چیست؟

بورس امروز در حدود ۰٫۱ درصد صعود کرد و محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی باقی ماند. به گفته کارشناسان بورس در میان مدت صعودی و مناسب برای سرمایه‌گذرای است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس امروز صعودی داشت و شاخص کل همچنان در کانال ۱٫۵ میلیونی باقی ماند. کارشناسان عقیده دارند که بورس روند صعودی پشت سر می‌گذارد اما باید وضعیت عوامل تاثیرگذار روی بازار نیز مشخص شود.

سعید امیرشاهکرمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: با ورود نقدینگی و رفع ابهامات بورس در بلندمدت روند صعودی به خود می‌گیرد.

وی ادامه می‌دهد: در روند معاملاتی امروز بار دیگر شاخص‌­ها مثبت شدند. شاخص کل با بیش از دو هزار واحد رشد، ۰٫۱۶ درصد رشد را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز رشد ۰٫۳ درصدی را ثبت کرد. از طرفی حجم معاملات خرد بورس نیز بیش از پنج هزار میلیارد تومان بود که همچنان برفراز عدد ۵ هزار میلیارد تومان است که دلالت بر شرایط متعادل بازار دارد.

شاهکرمی توضیح می‌دهد: در روند معاملات امروز در گروه­های بزرگ شاهد رشد چشمگیری نبودیم و به نظر می­‌رسد فعالان بازار تصمیم گرفته‌­اند تا با استفاده از معاملات در سهام­‌های کوچک بازار سود کنند. در مورد سهام شرکت­‌های بزرگ با توجه به ابهاماتی که در روند سود­سازی آن­ها بخصوص در گروه پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی ایجاد شده، نمی‌توان شرایط آتی را پیش‌بینی و تحلیل کرد.

عدم قطعیت کامودیتی‌ها در بورس

این کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: احتمال رفع محدودیت­‌های مربوط به قرنطینه در چین وجود دارد. تنش­‌های میان روسیه و اوکراین همچنان ادامه‌دارد برای قیمت کامودیتی­‌ها نمی­‌توان روند نزولی متصور شد. از سوی دیگر به علت عوامل داخلی و ابهامات قطعی برق و گاز و افزایش نرخ خوراک نمی­‌توان چشم انداز واضحی از صنایع کامودیتی داشت. البته شایعاتی پیرامون تخفیف خوراک صنایع پالایشی و پتروشیمی به گوش می­‌رسد. در حال حاضر قیمت خوراک وابستگی زیادی به قیمت­‌های جهانی دارد و در عمل دولت با این سیاست، افزایش نرخ‌­های جهانی را به تولید­کننده و مصرف‌­کننده داخلی منتقل می­‌کند. حال اگر این نحوه قیمت‌­گذاری تغییر یابد و فروش داخل بورس کالا عامل تاثیرگذار در تعیین نرخ خوراک شود، شاهد تغییرات اساسی در سود سازی صنایع مرتبط خواهیم بود.

شاهکرمی در نهایت می‌گوید: در هر صورت به نظر می­‌رسد تا زمانی که ابهامات رفع نشده، اقبال به سمت سهام بزرگ کم­رنگ است. در نتیجه انتظار می­‌رود در چند روزآینده بازار روندی متعادل داشته باشد و فعلا خبری از رشد­های خوب در شاخص ساز­ها نخواهیم بود. بنابراین بازار برای شروع یک رشد خوب نیازمند دو رکن مهم است اول اخبار خوب در مورد صنایع بزرگ و رفع ابهامات و دوم ورود نقدینگی جدید برای ایجاد تحرک در بورس.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای ریسی به قولتون خوب عمل گردین لطفا بورس و حمایت کنید ما خیلی تو ضرر هستیم الان همه حداقل ۵۰درصد از اصل پول تو ضررهستیم بماند که تورم دوسال هم پول ما رو صفر کرده

  • ناشناس

    باسلام سهم فجهان که دولت داده راببینید چه اتفاقی بر سر سرمایه مردم آمده

  • طاهری سرمور

    بادرود.اول اینکه هیچکدام ازاین عوامل تکراری ودیکته شده به شماکارشناسان………دربورس تاثیری نداردبه عنوان نمونه فولادبا۲۴۰تومان سودسازی،هرسهم قیمتش ۱۲۰۰تومان بالانمی رود،یاسیمان سپاهابا۱۷۰وخرده ای سودزورمی زندبعدازیکسال وخرده ای از۱۱۰۰تومان بالانمی رودچون ملت درآن سهم درضرردارندوحقوقی دراین قیمتهاسودگیری ونوسان گیری می کندومی داندملت غوطه وردرقیمت بالاهستندولی سآبیک با۱۱۰تومان سودسازی عرضه اولیه گران می شودوحقوقی دارای سهمیه بالااین سهم راتاشایدبالای ۲۰۰۰تومان هم می بردومی اندازدبه ملت وسودرامی گیردوبعدریزشی می کندحتی زیرقیمت عرضه گران.وتنهاعاملی که موثراست دست کاری وسودگیری حقوقی وکارگزاری هاونگه داشتن قیمتهادریک محدوده که ملت نه به سودبرسندونه به قیمت سربه سردوسال پیش ونه سودمجمع برایشان فایده داشته باشدوالابایدیک ملاک ومعیاری برای سهام باشدکه براساس آن انتخاب وخریدوفروش شوندهرسهمی که ملت درآن سودی اندک دارندطوری معامله می شودکه برای فروش ملت هیچ فایده ای ندارد.شمایابلندمدت راعنوان می کنیدیا متعادل که اصلااین اصطلاحهاهیچ مفهومی ندارندوبیش ازدوسال است که تکراری بین شماهاشده ومتاسفانه هیچ شرمی هم ازتکرارآن نداریدواین که یک نوع توهین به شعورملت است رابی شرمانه انجام می دهیدکه خودنشان ازبی تربیتی وبی حیایی گربه است،چون ملت کامل آگاه وروشن وسواددارهستندوماندن آنهادربورس ازناچاری وگرفتاری فریب شماهاوغوطه ورشدن درسبدی است که توسط شماهابه عنوان یک دام چیده شده می باشدکه اکنون دراین سبدپرضررگیرکرده اندمحتی قیدآن رازده اند.مثالی می زنم،بنده باهزاربدبختی از۲۵نمادی که درسبددارم،حدود۲۰تاراتقریبابعدازدوسال نزدیک به قیمت فعلی آن سهم کرده ام،با۱۰تا۱۵درصدقیمت من بالاتراست،واگرمنطقی بودحالابایستی قیمت سهم خیلی بالاترمی بودولی نمی گذارندوتازه ترس من ازاین است که فرداروزی هم که به مجمع رفت دوریالی سودمجمع می دهندواین سهم در۳۰تا۴۰درصددیگرزیرقیمت می رودواین است نتیجه سهامداری ودرازمدت سوددهی ورشد،این برای سهامداری وطویل مدت،حال متعادل بودن قیمت روزهای سبزدرصدی کمترازیک رشدمی کندودرطول یک ماه ممکن است ۵درصدی رشدکندوطی این مدت حقوقی بانوسان گیری هم سودمی کندوهم قیمت راپایین می آوردوسپس ریزشی ۱۰تا۱۵درصدی طی دوتاسه روزودوباره من درضرربیشترغوطه وروحقوقی بارشدی چنددرصدی فروشدوباامیدواری که شماایجادکرده ایدمن بازفریب می خورم وماندگاروحقوقی درهمین قیمت پایین با۱۰تا۱۵درصدرشدکه من درضررهستم چندین مرتبه نوسان وسودمی گیرد،می دانم که منظوروهدف رارساندم ولی هیچ گوشی ووجدانی وجودنداردکه بخواهدترتیب اثرداردویامنافع جمع رابرمنافع افرادرانتی وقدرتمندحاکم برثروت ملت کاری انجام دهدویانیتی برای جلوگیری ازاین نوع دزدی آشکاروفریب کاری مردم وجودنداردواراده ای برای حاکم کردن قانون ومنافع کشورومردم رادنبال کردن وجودنداردوهرمسئول بورسی فقط بدهکاری خودرابه منبع قدرت که اورابه این منصب رسانده بایداداکندچون هیچ شایستگی ودانایی وکاربلدی درامورات کشوروجودنداردوروابط وحساب بردن وکمتربودن ازمقام بالادست شرط به مقام رسیدن است.

  • ناشناس

    فردا شاخص کل 100 در 100 مثبته بدون تاثیر در نمادهای از قبل مثبت وتاثیر منفی در نمادهای از قبلی منفی فقط تاثیر مثبت برای نوسانگیرهای حقوقی داره که بازارو قیمت سازی میکنند در ضمن شاید تاثیر اندکی در سهامهای حمل ونقل وبانکی که از رشد جا مانده اند داشته با شه.

  • ناشناس

    رانت خوارهای گرامی قبل از گران شدن اجناس خوراکی تمام سهمهای غذایی رو از چنگ سهامدارهای مظلوم دراوردند ما هم از همه جا بی خبر تا به خودمون اومدیم دیدیم صف خرید قفله. و زماتی اقدام به خرید کردیم که قیمتهاشون در اوج بود واز شانس بد ما سقوط ازاد این گروه شروع شد وجز زیان چیزی عاید ما نشد.اطلا عات رانتی نمونه ای بارز از عوامل رشد وسقوط سهامهاست وهیچ عامل دیگری حتی ارزندگی سهامها نمیتونه در تعیین قیمت سهامها ورشد انها موثر باشه.

  • ناشناس

    بورس استارت رشد را زده ، از اول سال ۳۰ درصد سوددهی داشته است

  • یا الله

    کارشناسان شما بارها والان هم در متن بالا فرمودند بورس در میان مدت صعودی است , خیلی خوب شما منظورتون از میان مدت چند روز یا چند ماه یا چند سال ؟؟؟آنهایی که در بورس غوطه ورند میدانند که میان مدت تعریفی بین چهار تا شش ماه دارد اما نکته حایز اهمیت این است که الان بیش از دو سال از این میان مدت هااااا گذشته است وبورس صعودی نشده وضررها سهامداران متضرر را متضررتر کرده پس لطفا نظر ندهید که سهامداران را بیشتر از این گمراه ودقمرگ ندهید .

  • ناشناس

    همه چیزچند برابرشده ولی بورس دستوری دستکاری میشه بعد دو سال کلی تو ضرر هستم

  • ناشناس

    از ناریخ ۴ خرداد تا یک ماه شاخص مثبت خواهد بود مخصوصا شاخص هم وزن