کد مطلب: ۴۷۱۵۶۷

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بورسی مطرح شد:

پیش‌بینی بورس فردا ۲ شهریور ۹۹ / بورس فردا چه می‌شود؟

پیش‌بینی بورس فردا 2 شهریور 99 / بورس فردا چه می‌شود؟

روز شنبه، پس از رشد 20 هزار واحدی در نیم ساعت اولیه شروع بازار سرمایه، شاخص حدود 50 هزار واحد ریزش کرد. با ادامه این فرایند آینده بازار سرمایه به کجا می‌رود؟ این سیر نزولی تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با ادامه‌دار شدن سیر نزولی بازار سرمایه اظهار کرد: طبق اظهارات جلسه صبح امروز شورای عالی بورس قرار شد از بازار حمایت شود و قیمت دارا دوم تغییر کند. امروز از 100 درصد فروش امروز بازار 14 درصد مربوط به حقوقی‌ها بوده در صورتی که معمولا حقوقی‌ها حدود 20 درصد از فروش روزانه را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بعد از کم شدن فروش حقوقی‌ها قدم بعدی تقویت کردن قیمت تقاضا است، با توجه به ریزش‌های اخیر احتمالا تا پس‌فردا این سیر نزولی به پایان برسد. این ریزش دیگر نامش اصلاح نیست سهم‌های بزرگ حدود 30 تا 40 درصد افت قیمت داشتند و شاخص نیز حدود 15 درصد افت کرده است پس در روزهای آتی باید طرف تقاضا تقویت شود.

وی در رابطه با پایان روند نزولی بازار سهام گفت: اگر در روزهای آتی طرف تقاضا تقویت شود بازار به سمت تعادل و بعد از آن از سرگیری سیر صعودی پیش می‌رود، اما اگر طرف تقاضا تقویت نشود سیر نزولی ادامه‌دار خواهد بود.

وی در رابطه با خروج پول از بازار سرمایه گفت: امروز بالای هزار میلیارد پول از سمت سهامداران حقیقی از بازار خارج شده است، این بی‌اعتمادی نسبت به بازار سرمایه به نوعی بی‌سابقه بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شورای عالی بورس، سازمان بورس و وزارت اقتصاد باید به این فکر باشند که هر چه بیشتر این سیر نزولی طول بکشد، عرضه‌ها از سمت حقیقی‌ها بیشتر می‌شود. الان مهم‌ترین مشکل بازار سرمایه تقاضا است، به نوعی در بازار سرمایه تقاضا وجود ندارد پس باید تقاضا برای بازار سرمایه تقویت شود.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عزیزان آنهاییکه سرمایه کمی دارند پشتیبان مالی ندارند خودشان رو بکشند کنار که به نظرم میاد وضعیت بورس به یه حرکت شطرنج هست 80درصد ممکنه بیاد پایین و…

  • ناشناس

    یک هفته سردرد دارم ،،افسردگی گرفتم،،گیایش اقتصادی دولت تبدیل شده ،،به مرگ تدریجی مغزی سهامدار،،بدبخت شدیم

    • ناشناس

      اینا همه گناهها رو مینداختن گردن بیگانه.یاد این شعر افتادم.من از بیگانگان هرگز ننالم.که با ما هرچه کرد این اشنا کرد.خدا خودش انشاالله به فریاد ملت مظلوم برسه

  • الهام

    دوستان کمی تامل و فکر کنیم ببینیم دلیل بالا رفتن سهام تا چه بود تقاضای زیاد که از طرف من و شما شکل گرفت و الان دلیل پایین امدنش چی عرضه زیاد من و شما ما خودمون داریم به همدیگه ظلم می کنیم و باعث ضرر هم میشیم مگه اکثریت سهام دارها سهامشون رو به خاطر پالایشی ها خریدن که با یه خبر کبریت روشن کردن زیر سهام هاشون یا کل سهام های موجود در بورس پالایشی بوده ملت ما به خاطر دانش کم و عدم اتحاد دائم در حال اضطراب خواهند بود تا اینکه روزی به خودمون بیایم.

  • حامد

    این صعود و سقوط از ویژگی های بورس در همه کشورها.ولی مال ما شدیدتره.عوضش سریعتر اصلاح میشه و نیاز به ماه ها نداره.بورس یه جورایی شبیه طرح پانزی هست.اما هیچ وقت سیستم متلاشی نمیشه.و همیشه در جریانه فقط یه عده میبازن و یه عده میبرن.اما کسانی که دید بلند مدت دارن و همچنین دولت و کارگزاری ها و شرکت ها سهامی عام از برندگان بورس هستند

  • ناشناس

    هر چیزیو بحال خودش گذاشتند راه خودشو بهتر طی کرده تو هر چیز دخالت کردند گند شده ،گشایش،
    هرجا ببینن مردم دارن سود میبرن میان قطعش میکنن.
    بورس دیگ بورس نمیشع

  • ناشناس

    اقا‌تو‌رخدا‌نفروشید‌بزار‌صف‌فروش‌جمع‌بشه‌اگه‌اینجوری‌همه‌بفروشن‌کسی‌دیگه‌خریدار‌نیست‌ارزش‌سهامتو‌میاری‌پایین.لطفا‌صبر‌کنید‌با‌تحریم‌شدن‌دوباره‌ایران‌دولت‌مجبور‌کثری‌بوجه‌از‌بورس‌تعمین‌کنه‌‌اگه‌تحریم‌ادامه‌پیدا‌کنه‌دلار‌میره‌بالا‌بابالارفتن‌دلار‌همه‌چیز‌کرون‌میشه‌پس‌صبر‌کنید‌چیزی‌به‌سبز‌شدن‌بازار‌نمونده

  • ناشناس

    ان اله مع الصابرین

  • ناشناس

    چرا کارگزاری مفید این ماه سود نداد

  • استادقادری

    کلا افت بورس هموار شده وخبرهای جدید تاثیر گذاری بر افت بورس نیست نتیجه بیش به سوی یک وهشتصد تا 18 مهر.حالا اسوده باشید .

  • استادقادری

    اتمام افت وصعود متداول تا یک میلیون وهشتصد18مهر.