کد مطلب: ۴۷۸۶۰۱

پشت پرده منفی شدن شاخص کل / بورس فردا چه می‌شود؟

پشت پرده منفی شدن شاخص کل / بورس فردا چه می‌شود؟

در حالی که پیش‌بینی می‌شد بازار این هفته روندی متعادل و صعودی داشته باشد، اما شاخص کل بازار سهام امروز 2.5 درصد ریزش کرد و به یک میلیون و 652 هزار واحد رسید.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با روند بازار بیان کرد: بر اساس متغیرهای آشکار و نرخ دلار در بازار پیش‌بینی می‌شد بازار سهام این هفته روندی متعادل و مثبت داشته باشد اما اینگونه نشد. پس نتیجه‌گیری بنده برای ریزش بازار این است که یا اتفاقات پشت پرده‌ای وجود دارد که ما و فعالان بازار سهام نمی‌دانیم و یا رفتار هیجانی باعث ریزش بازار شده است.

این کارشناس در رابطه با ادعای فعال شدن مکانیسم ماشه ادامه داد: اخبار مربوط به مکانیسم ماشه گنگ و نامفهوم است و به نظر من تاثیر چندانی بر بازار ندارد، زیرا تا به اینجای کار شرکت‌های بورسی با تحریم‌ها به مشکل نخورده‌اند و از این به بعد نیز مشکلی آنها را تهدید نخواهد کرد و به قولی تحریم‌ها اثرش را گذاشته و از این بیشتر نخواهد شد. اما جو روانی حاصل از اخبار این روند بازار را با ترس مواجه می‌کند.

او در رابطه با افت شاخص و روند بازار فردا گفت: بازار فردا ادامه روند امروز را طی می‌کند، اما به نظر من شاخص کل نیز می‌تواند 5 تا 10 درصد افت داشته باشد و دوباره نوسان کند، البته با شرایط الان هیچ چیز قطعی نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    اقا جون اگه بورس براتون مرده دیگه خبراشم دنبال نکنید…
    همه تو ضرر هستن،، ولی باید صبور باشی،، تا اخر آبان ماه داستان همینه.. حالا تو هی هر روز بیا پیام بذار پولمونو خوردن…!!!!!
    این هفته ریزش،،هفته بعد سبز،، بازم هفته بعدش ریزش……. و این روال تا ابان ماه ادامه داره…
    پس اینقدر خودتو اذیت نکن..
    اصلا چک نکن سهامتو..
    ۲ ماه بیخیال شو..

  • ناشناس

    دقیقا از بالا دستور میگیرند ک بورس الان دوماه روی خوش به خودش ندیده
    حتما دستی پشت پرده س
    ضررهای دولت باید از جیب مردم جبران شود
    حقوقی و دولتمردان باید جیبشون پر بشه
    دست همه تو کار ک اینجوری مردم به خاک سیاه نشوندن
    اون از تورم،اون از هرج و مرجی ک تو بازار مسکن،اون از بازار طلادو دلار
    ایران رو هواست از همه لحاظ
    بخاطر سوء مدیریت

    • یاس

      وقتی یه فنری فشرده میشه هرچی فشرده تر پرشش بیشتره کدوم ضرر بابا اگه ادم عاقل باشه میفهمه این بهترین فرصت برای پرش من هرچی دارم سهم خریدم ومیخرم وقتی ۱۰۰۰ برابر شد حالشو میبرم

    • ناشناس

      ما هم اگه پولی داشتیم که حداقل ۶ ماه بهش نیاز نداشتیم همین روند رو پی میگرفتیم که هم کم ریسکه هم عقلانی ولی حیف که اکثریت مردم به پولشون نیاز داشتن و اونو آوردن تو بورس

  • ناشناس

    احتمالا کشیده شدن ساعت یک ساعت به عقب عامل قرمز شدنه امروزه?
    بسته دیگه تحلیلای الکی چون اون به من سلام نکرد بورس میریزه ….
    بابا یکی نشسته اون پشت داره هی فیتیله قیمت ها رو هی میکشه پایین تا پول ملتو جمع کنه

  • محمود

    یه پرایدی دارم میفروشم خودم سهم همتون رو میخرم نگران نباشید.

    • ناشناس

      هههههههه

  • ناشناس

    به نظر من چرت و پرت نگید

  • ناشناس

    هر روز میگیم شاید از فردا بهتر شه یعنی واقعا کسانی که این بازار دستوری را پیش می‌برند لحظه ای هم فکر کردن که دیگه دارن شورشو در میارن

  • كمال

    ميشه بكى توضيح بده چطورى دولت ازبازار سهام حمايت ميكنه؟؟؟؟؟نوشدارو پس ازمرگ سهراب

  • ناشناس

    از روزی که دولت پاش گذاشت تو بورس همه بدبخت شدن کافیه دولت شب بگه فلان چیز به حمایت دولت نیاز داره کلکش کنده میشه

  • ناشناس

    مسببین این عامل از وزیر نفت و وزیراقتصاد شروع شد و کچ فهمی دولتی که تازه بورس جان میگرفت اومد پالایش یکم و وسپهر رو انداخت تو زمین بورس.از دروغ هایی روحانی خسته شدیم کاش مجلس عزلش میکرد

  • علی جنابی مطلق

    چطور با وجود تحریمهای بیسابقه در تاریخ شرکتهای بورسی ایران به زعم کارشناس مربوطه، تا به اینجای کار به مشکل نخورده اند!!! ایا بورس را میتوان دستوری شاخص بورس کشوری را بالا برد از یک م، تا دو م، واحد، اگه دستوری در اوایل سال بالا بردند و اکنون حباب اصلاح شده که از اساس و پایه بورس ما ایراد کلی و ساختاری دارد و هر زمان که بازیگر، دولت ویا هر قدرت دیگر میتواند تکرار کند، پس نتیجه، بورس ما یچک تله بزرگ است ویا اینکه حقیقی و بر اصول اقتصادی یک م شاخص در عرض سه ماه رشد کرد، که این نیز غیر منطقی و تصنوعی مینماید مگر میشود یکهو ارزش کل بورسی کشور دو برابر شود، انهم در این شرایط که داد و ستد با دنیا و بانکهایش دشوار و تحریمی جهانی را در بر دارد،شش میلیون نفر داراییشان میانگین نصف شد، در اولین تجربه در بورس،اکثرا هم جوانان و افرادی که کرونا انها را بیکار کرده بود،با امید زیاد وارد شدند و اکنون متعجب و متحیر هستند،کجای دنیا،در بورسش تقریبا از پانصدو هفتاد شرکت حاضر،96 درصد همه باهم علی برکت ال باهم میریزند؟!!!