کد مطلب: ۴۷۸۵۳۵

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

اتفاق غیرمنتظره در بورس/ سهامداران انتظار حمایت نداشته باشند

اتفاق غیرمنتظره در بورس/ سهامداران انتظار حمایت نداشته باشند

بازار سهام امروز، با فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز بازگشایی شد و شاخص کل با افت 2.5 درصدی به یک میلیون و 656 هزار واحد رسید، به نظر می‌رسد جو هیجانی بازار باعث ایجاد صف‌های فروش شده است.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تاثیر فعال شدن مکانیسم ماشه بر افت بازار سهام بیان کرد: اگر بخواهیم برای ریزش بازار بهانه تراشی کنیم بهانه زیاد است، اما روند بازار را فعالان آن مشخص می‌کنند.

این کارشناس در ادامه گفت: سهم‌ها از نظر بنیادین بسیار ارزنده‌ هستند و فعالان بازار درحال رسیدن به دوره برداشت محصول خود بودند اما با وجود اتفاقات اخیر، دوباره سهامداران نسبت به بازار سرمایه بی‌اعتماد شدند.

عشریه ادامه داد: بازار بورس ما بازاری ارزی است و با افزایش قیمت دلار باید رشد کند اما در اتفاقی غیرمنتظره افزایش قیمت دلار و ترس جلوی سیر صعودی بازار را گرفته است.

او در رابطه با روند بازار و دید سهامداران گفت: فعلا بازار بین شاخص یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 700 نوسان دارد. سهامداران باید بدانند ما در بازار سهام تنها هستیم و توقعی از حقوقی‌ها مبنی بر حمایت از بازار نداشته باشند، زیرا حقوقی‌ هم یکی مثل همه ما است که برای کسب سود به بازار سهام امده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به خدا ۴ ماه سهام فروختم ولی خبری نیست زود واریز کنید

  • ناشناس

    روحانی به آمریکا هشدار داد چنانچه
    دست از پا خطا کنه
    در بورس آمریکا گشایش ایجاد خواهد کرد
    به همین منظور حقوقی های بورس ایران
    را روانه بورس آمریکا کرده
    وحقوقی خودرو را وارد سهام تسلا
    خواهد کرد و ظرف ۴۸ ساعت فاتحه بورس آمریکا را خواهد خواند
    علی برکت الله???

  • ناشناس

    واقعیت اینه که هیچ کارشناسی قادر به تحلیل این بازار نیست چون در بورس ایران حالت فرمایشی حاکم شده و فقط قصد دارند با بازی با سرمایه مردم کسر بودجه دولت جبران شه ؛ بهترین کار خروج از این بازار بی قاعده و قانونه و نباید گول دو روز افزایش شاخص رو خورد ؛ ظاهرا مواردی در بورس حاکمه که هیچ کارشناسی خبر نداره و اکثر تحلیل کارشناسان اشتباه از آب در میاد ؛ کارشناس خود ما هستیم که باید فکر نجات سرمایه هایمان باشیم

    • مهدی

      میشه توضیح بفرمایید چطوری کسری بودجه اشونو جبران میکنن؟ عزیز من ! رفتار مردم ،بازار رو خراب کرده ،چرا خطاهای خودمونو نمیبینیم؟؟؟؟

  • ناشناس

    سلام به تمام دوستان سهام عدالت هرچی زودتر بفروشی به نفع خودتون چون دیگه خریدار نداره و همین مساله باعث ارزون شدنش میشه پس بفروشید

  • ناشناس

    دولت از تخم مرغ و نون هم حمایت نمیتونه کنه.والا مردم ما انگار که باید بندازم خودشون رو تو چاه تا یکی رد شده بیاد در شون بیاره…برای چی صف فروش درست میکنید برای خودتون که هیچ کاریش نشه کرد.ببندید لپ تاپ رو برید شب عید بیاید ننالید آنقدر.دولت نداره از تخم مرغ حمایت کنه بیاد از سهام شما حمایت کنه؟ این خبرا نیست عمو

  • ناشناس

    آیا به هم ریختن بازار سرمایه ، قابل پیش بینی بود ؟
    بله ، چون از طرف رییس قوه مجریه تائید شد .!!! همین کافی بود که بفهمیم بازار سرمایه از بین خواهد رفت .
    آیا بازار سرمایه مجددا رونق خواهد گرفت ؟
    بله ، زمانی که دولت دست از سر این بازار بردارد و از این بازار بیرون برود

  • ناشناس

    بورس داره استراحت می‌کنه و الگویی مناسب برای کف سازی می‌کنه و روند رو به رشد بلند مدت خود را خواهد داشت ولی زمانی که دلار رو به شما فروختن سی هزار تومن و یک وانت رو تقدیمتون کردن دویست میلیون تومان و سهم هایتان را به کمتر از از نصف از چنگتان در آوردند اونوقت خواهید دید که این قیمت ها برای سهام بنیادی خاطره خواهد شد…
    در ضمن سه دسته در بازار سود میکنند اول دولت محترم دوم سهامداران با دید بلند مدت که برنده واقعی هستند سوم نوسان گیرهای آموزش دیده و سابقه دار..

  • ناشناس

    با سلام
    ما از دولت خواهش می کنیم در بورس دخالت نکند حمایت نکند چون دولت نشان داده هر گاه کاری می کند جز خرابکاری کاری بلد نیست

  • ناشناس

    سلام والا بخدا سرمایمون دود شد رفت تو هوا با یه نون تخمرغ میتونستیم زنده باشیم که اونم گرونه دست ما دیگه بش نمیرسه ….

  • خدایا کمک کن

    بیچارمون کردید خدا تقاص مارو ازتون بگیره سرمایمون بر باد رفت