کد مطلب: ۵۸۵۰۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کسری بودجه، بورس را تهدید می‌کند/ ریسک ریزش بورس منتفی شد؟

کسری بودجه، بورس را تهدید می‌کند/ ریسک ریزش بورس منتفی شد؟

بازار سهام روز گذشته با تحرکات مثبت شاخص کل به کار خود پایان داد. دیروز شاخص کل در کانال یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد قرار گرفت. روند بازار سهام در روزهای آینده به چه صورت است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام روز گذشته با تحرکات مثبت شاخص کل به کار خود پایان داد. دیروز شاخص کل در کانال یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد قرار گرفت. روند بازار سهام در روزهای آینده به چه صورت است؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در پیش‌بینی بازار سهام گفت: نرخ دلار با تثبیت در قیمت‌های ۲۸ هزار تومان ریسک ریزش را به دلیل کاهش نرخ ارز هم منتفی کرده و از آن طرف گروه ریالی تورمی هم با رشد نقدینگی و تورمی که روزانه با آن مواجهیم در ریل صعود قرار گرفتند.

رئیسی افزود: آنچه مشخص است حجم پایین معاملات و نگرانی از ریسکی است که با آن روبرو هستیم. اما گزارش شرکت‌ها و چرخش نقدینگی حاضر در گروه‌های مختلف می‌تواند علاوه بر شاخص مثبت در هفته پیش رو و گروه پالایشی که به نوعی لیدر بازار شده، در سهم‌های سایر گروه‌ها از جمله گروه‌های خودرو و بانک نیز خود را نشان دهد.

وضعیت شرکت‌ها امسال خراب می‌شود

نیما جوادیان، کارشناس بازار سرمایه هم درباره روند بورس در مقطع فعلی گفت: گزارش‌های شش ماهه را پیش روی بازار داریم و در حال حاضر این گزارش‌ها بیشترین تاثیر را در روند بازار دارند. با وجود انتشار گزارش‌های خوب شرکت‌های بورسی و فروش خوب آن‌ها اما بازار در حباب منفی معامله می‌شود و عوامل تاثیرگذار بی‌اثر شده‌اند.

این کارشناس درباره وضعیت شرکت‌های بورسی در سال آینده گفت: دولت سال آینده به واسطه کسری بودجه خود دست در جیب صنایع می‌کند و برای جبران کسری خود مالیات بیشتری از شرکت‌ها می‌گیرد بنابراین با توجه به این سیگنال‌ها بازار سهام هم با اصلاح رو به رو می‌شود.

جوادیان همچنین افزود: زمزمه‌هایی درباره گران شدن انرژی شنیده می‌شود. این مساله با حذف یارانه پنهان از صنایع همراه شده است و ضربه محکم‌تری را به صنایع می‌زند.

وی در بخش دیگری گفت: هزینه نیروی کار، انرژی و مواد اولیه روند افزایشی خواهند داشت و این مساله در حالی است که قیمت‌های فروش با قیمت‌های فعلی تفاوتی ندارند و این موضوع حاشیه سود شرکت‌ها را کم می‌کند. بر این اساس اگر رشدی هم داشته باشیم بر روی بازار تاثیری نخواهد داشت و در قیمت‌های بالاتر ریسک‌های بازار خودشان را نشان می‌دهند.

آخرین پیش‌بینی بازار سرمایه را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعید

    لطفا افکار عمومی را به سمت ترس و ایجاد وحشت در بازار سهام هدایت نکنید…

  • ناشناس

    آقای رئیسی به داد سهامداران برسید
    بخصوص سهامداران زشگزا

  • ناشناس

    آقایان روئسامن ۷۰تومن پول بیزبون ازبانک دراوردم برای جهیزیه دخترم بودالان چی نصفه هم کمترشده توروهرکی میپرستین کاری به بازاربورس نداشته باشین حسن آقاکم برداشت ازبورس علی برکت الله واقعاکه من یه زن خانه دارم با۷۰تومن چیزی نمیشه خریدش

  • ناشناس

    این آقا نیما کارشناس تجارت نیوز اول میگه حباب منفی داره بازار یعنی سهام زیر قیمته پاراگراف دوم میگه ریسک بازار بیشتر شده! آخرش کدومش درسته؟

  • ناشناس

    پول داره به سمت بانکی و خودرویی میره حواستون باشه ورود پول خوبی داشتن

  • ناشناس

    ماشااله به دولت …
    سال هاست که دست در جیب تامین اجتماعی کرده و هزاران میلیارد تومان از سال ها پیش که پول ده برابر امروز ارزش داشت به ساز مان تامین اجتماعی بدهکار است و تسویه نمی کند . به قول کارشناس محترم اگر امسال دولت کسری بودجه داشته باشد ، دست در جیب شرکت ها خواهد کرد . دولت ها در ایران مانند پدری هستند که بجای اینکه کار کرده و خانواده خود را بچرخاند ، دست در جیب فرزندانش می کند تا خرج خانه را از کیسه آن ها تامین کند .

  • س د

    هدف از اومدن ریسی این بود که ارزانی رو راه بندازه یا حداقل جلوی افزایش قیمت ها را بگیره نه اینکه گرانی بشه و دیگه هیچ…

  • فیروزنیا

    آقای نیما جوادیان کارشناس محترم ؛
    شما از کجا قیمتهای فروش سال بعد را که فرمودید با قیمت فعلی فرقی ندارند را فهمیدین ؟ متوجه نشدم !
    اتفاقا” با واقعی شدن قیمتها حباب های بیخودی خواهد ترکید و در به پاشنه خواهد چرخید .
    مثلا” افزایش قیمت انرژی ، مواد اولیه ، دستمزد هم که بیت المال است و همه هم شریک در آن ، پس این میشود از آن جیب به این جیب کردن .
    از هر دستی که می دیم با آن یکی دست میگیریم.
    اگه اینجوری میفرمائید و منظورتان این است ، بله کسری بودجه تاثیری به حال بازار نخواهد داشت.
    چه خیابانی در شهری ساخته شود که من در آن زندگی میکنم و چه ترزش سهام سهامدار رشد کند ، هر کدام به تنهائی منفعت است ، همه چیز را که نمیشود با هم داشت . مهم ا تقاء جامعه و به طبع زندگیست ، سهامداری یعنی سهم داری
    سهم در زندگی و سهم در ارتقاء
    مالیات هم راه مشارکت در این سهمداری و سهامداری.
    در ضمن هر حاشیهء سودی با در نظر گرفتن بهای تمام شده است و مالیات هم جزوی از موارد تعیین قیمت تمام شده ، البته اگر مبحث قیمت گذاری دستوری حل شود.
    یا حق

  • ناشناس

    کاملا عشایری صحبت کرده . سابقه نشون میده تورم باعث رشد دلار و رسد دلار باعث رشد بورس و صنایع شده
    ضمنا خرید سنگین حقوقی ها از ابتدای سال گواه این حرف بوده
    حقوقی بچه نیست که سرایط رو بد پیش بینی کنه بعد بیاد سهام خودش رو بخره
    شاخص رو ۱۴۸۰۰۰۰ هزار واحد هست
    ان شالله پایان سال نظریه نیما رو بررسی میکنیم

  • فتح‌ الله

    چرا نظر و متنی که فرستادم چاپ نکردید