خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۱۰۵۲

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

چرا ریزش بازار سهام هنوز ادامه دارد؟ / چند توصیه مهم به سهامداران برای معاملات فردا

چرا ریزش بازار سهام هنوز ادامه دارد؟ / چند توصیه مهم به سهامداران برای معاملات فردا

بازار سهام امروز در دومین روز معاملاتی هفته جاری باز هم با روندی منفی همراه شد و شاخص کل بورس افت گسترده‌ای را تجربه کرد. اما چرا روند منفی بورس ادامه‌دار شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ،بازار سهام امروز در دومین روز معاملاتی هفته جاری باز هم با روندی منفی همراه شد و شاخص کل بورس افت گسترده‌ای را تجربه کرد. اما چرا روند منفی بورس ادامه‌دار شده است؟

در مصوبات اخیر مجلس مقرر شده است تا برای ساخت مسکن حمایتی، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت و معدن موظفند از بورس کالا سیمان و فولاد مورد نیاز را تامین کنند.

همچنین چند روز گذشته عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای سیگنال‌های مثبتی را برای مبادلات اقتصادی ایران با کشورهای عضو این سازمان داشت. همچنین وزیر بهداشت هم خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای محصولات دارویی را چند روز گذشته داد اما با وجود خبرهای مثبت و عملکرد مناسب شرکت‌های بورسی باز هم روند بازار منفی است. به عقیده برخی از کارشناسان بازار سهام ایجاد جو منفی در بازار طبیعی است و لازمه صعود، ریزش است اما ریزش بازار دو هفته‌ای است ادامه داشته و کم نشده است. پیش‌بینی کارشناسان از بورس فردا به چه صورت است؟

یوسف هاشمی، کارشناس بازار سهام درباره روند بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به این مساله که بازار سهام چند روز متوالی با افت شاخص‌ها مواجه بوده است به نظر می‌رسد در دو روز آینده تحرکات بازار متعادل‌تر شود. وی در این باره تشریح کرد: چند روز آینده اگر بازار منفی هم باشد از شدت افت آن کم می‌شود و اگر مثبت هم باشد ضعیف و مقطعی خواهد بود.

این کارشناس بازار همچنین در توصیه به سهامداران خرد بازار گفت: تا جای ممکن از حرکت‌های هیجانی در خرید یا فروش سهم‌های خود خودداری کنند.

یوسفی گفت: سهامداران باید بدانند معاملات کوتاه مدت و نوسان‌گیری در بازار سرمایه نیاز به تخصص دارد و متخصصان این حوزه به راحتی سود خود را کسب می‌کنند اما سهامداران خرد که از سرمایه و دانش کافی برای خرید و فروش برخوردار نیست باید با دیدی بلند مدت به بورس نگاه کنند.

وی در این باره افزود: در این صورت در کسب سود موقف عمل می‌کنند. زیرا در بلند مدت سهم‌هایی که زیر ارزش ذاتی خود معامله می‌شوند برندگان بازار خواهند بود.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت ۱۷ در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌‎نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سهامدارخردبهترین کارراانجام میدهید..همینکه تشخیص دادیداوضاع خرابه..فوری خارج شوید…تاضررتان کمتر شود…..بلندمدت اگر اضافه وومازاد پول دارید..مشکلی نیست..وگرنه..باکوچکترین..لرزش شاخص یاسهمتان..امان ندهید..و خارج شوید

  • خرزو

    اگه همه مثل من بودن بورس رشد میکرد چندتا سهم مدل خریده ام شستا خبهمن فملی وتجارت خگستر و خپارس انداخته ام یه گوشه دارم زجر میکشم از بی پولی ولی تا دوسال سراغشون هم نمی‌گیرم

  • کارشناس بورس

    بخرید که از امروز بازار مثبت شده و تا دوماه ادامه دارد

  • ناشناس

    خدایا به دادمون برس خیلی راحت همه سرمایمون رو به توصیه مسئولین گذاشتم تو بورس همه رو بردن

  • ناشناس

    خجالت بکشید دارم روانی میشم نزدیکه سکته کنم الهی خدا جوابتون بده اخه منه فلک زده ،بد کردم اعتماد کردم ،من به این پول کوفتیم احتیاج دارم الان بیشتر از یکساله هر روز دارم خون دل میخورم ،خدایا خودت به دادمان برس

  • آرش

    دراز مدت؟
    کدوم دراز مدت ؟ از سال ٩١ سهم کروی دارم
    دست هم نزدم
    سرمایه گذاری همینه دیگه نه؟
    بابا ارزش این سهم امروز سی شهریور ١۴٠٠ برگشته به قیمت سال ٩۴!!!!!!
    من که خونه نفروختم زمین نفروختم ماشین و کلیه نفروختم بیام توی بورس ولی به چه زبونی بگم پولم رو میخوام لازم دارم!!!! میخوام هزینه ازدواج ام رو بدم باهاش، زندگی و آینده دوتا خانواده و شایدم بیشتر به این پول لعنتی بسته است، آقا بیاید من سهمم رو قولنامه ای میدم به شما پایین هم میدم بذارید بریم دنبال بدبختی های تموم نشدنی مون، شما مفت بخر نوش جونت ای خدااا این نونیه که حلال و بی دزدی و بی ربا و کمک به چرخ اقتصاد و این داستانهاست اینه رسمش؟
    باید میدادم نزول سود میکردم؟؟؟

  • ناشناس

    جالبه مردم را بیچاره کردید اونم توی این گرانی سهمی مثل آینده چندین ماه توی صف فروش قفل بوده مردم عوام و بدبخت نتونستن به موقع خارج بشن توی این دو ماه هم که این بازار مکاره صعودی بوده بازش نکردن و تعلیق بوده و وقتی بازار شروع به ریزش میکنه این خدا بی خبرها بازش کردم اونم با چهل درصد منفی این چ سرمایه گذاری بلند مدتی هست که هرچی نگهداری پولت آب میشه .خودم سرمایه گذاری استانی وساغربی خریدم بخاطر تحویل ندادن گذارش شیش ماهه سه هفته توی مثبت های بازار بستنش این لعنتی را امروز باز کردم بعد یک ماه سه میلیون رفتم تو ضرر آش نخورده و دهن سوخته. اگه بتونم اون چندر غازی که برام مونده را بفروشم به قسم جلاله میخورم که دیگه از صدکیلومتری بورس و سهام هم رد نشم

  • ناشناس

    مقصر سازمان بورس با این عرضه هوی اولیه ۴ میلیونی در نقطهومقاومت شاخص بود که باعث فروش سهام و ریزش مجدد شد . در مرداد ۹۹ هم با عرضه پالایش یکم و دارایکم بود که سبب عرضه فراوان و ریزش وحشتناک بورس شدید.
    جمعدکنید این عرضه اولیه ها را

  • س د

    به عقیده من بازار بورس روند فرسایشی رو پیش گرفته رفته رفته پول از بازار کم شده ولی این روند کم کم اتفاق می‌افته که کسی احساس نمیکنه رشد نمیکنه درجا میزنه و به عقب میره و این طور که پیداست حالا حالا ها سر کاریم از رشد این حرفها خبری نیست… بهتر توی این بازار خریدار نباشید همیشه برای خرید فرصت هست میانگین کم کردن هم هیچ فایده ای ندارد یه عده از فعالان بازار گوش بزنگن بازار رشدش شروع بشه وارد بشن که به این زودی‌ها نیست حداقل… شاید برجام بداد بازار برسه.

  • ناشناس

    اقای ریاست جمهور مدانید تیم اقتصادی شما چه لر سر سهامدارن اوردن برخلاف وعدهای که میدادن بسیار بدتر وز دولت پیشین عمل کرده ومتاسفانه هیچ اعتراضی هم فایده ندارد چه شد که اینگونه حرکت تخریبی انجام گرفت ایا توصیه شما هم خروج ا این بازار است