کد مطلب: ۶۵۷۰۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس شنبه/ سهام بورسی گران می‌شود؟

پیش‌بینی بورس شنبه/ سهام بورسی گران می‌شود؟

بورس در هفته‌ای که گذشت کمتر از دو درصد رشد داشت و در سطح یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحدی ایستاد. به گفته کارشناسان بورس تا شش ماه آینده به سطح محدوده دو میلیون واحدی می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس در هفته‌ای که گذشت از محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی به محدوده یک میلیون ۵۹۴ هزار واحدی رسید و رشد ۱٫۹۱ درصدی را تجربه کرد.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در این‌باره می‌گوید: شاخص کل بورس در مقطع فعلی در کمتر از شش ماه آینده به بالای دو میلیون واحد می‌رسد. به دلیل اثرات افزایش نرخ فروش محصولات شرکت‌ها حاصل از درآمد فروش است که حتی اگر حاشیه سود شرکت‌ها کاهش پیدا کند، سود شرکت‌ها افزایش خواهد داشت. بنابراین افزایش قیمت سهام اجتناب ناپذیر است.

آقابزرگی اظهار می‌کند: براساس محاسبات و آنچه که در سیستم ثبت است، شاخص کل ما در شش ماه گذشته همسو با شاخص هم وزن، حدود ۱۶/۱ و ۱۶/۷ درصد رشد کرده است. اما در سال‌ها و ماه‌های گذشته روند به این شکل نبود.

وی ادامه می‌دهد: از ابعاد مختلف می‌توان وضعیت بورس را اندازه‌گیری کرد. اما در حال حاضر مثل سال ۹۹ که بازار سرمایه و بورس به قول یکی از روسای اسبق سازمان بورس قربانی بازار پول شد و بازار پول را نجات داد. امسال هم گویی افزایش قیمت محصولات، افزایش ابلاغ عمومی را با کاهش قیمت سهام شرکت‌ها را به نوعی رقم می‌زنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح می‌کند: مقایسه حرکت شاخص کل و هم‌وزن نشان می‌دهد که عواملی همانند اصلاح حذف ترحیجی و حذف بخشی از یارانه‌هایی که تا به امروز پرداخت می‌شد باعث شده نگاه سهامداران نسبت به بازار سرمایه منفی شود.

نرخ محصولات بورسی بالا رفت

آقابزرگی اظهار می‌کند: افزایش نرخ محصولات در بلند مدت و بدون نظر گرفتن سیستم‌های مدیریتی، خواه و ناخواه سود و عملکرد شرکت‌ها را ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات روی شاخص کل و هم‌وزن اثر مثبت خواهد داشت.

وی توضیح می‌دهد: افزایش سود عملیاتی شرکت‌ها و صنایع که ناشی از افزایش نرخ فروش است که افزایش قیمت سهام را در پی خواهد داشت. من اعتقاد دارم که حرکت شاخص باید روبه بالا باشد. اما در مقطع کنونی به دلایل مختلف از جمله ذهنیت منفی که درباره افزایش نرخ محصولات اساسی، شاخص تا حدودی تحت کنترل می‌شود. بنابراین باید گفت که شاخص و قیمت سهام در میان مدت و بلند مدت صعودی می‌شود.

آقابزرگی در نهایت می‌گوید: در سال ۹۹ افزایش قیمت ارز، محرک بازار سرمایه بود. امسال نیز افزایش قیمت اقلام ضروری و ابلاغیه‌های و مصوبه‌های جدید بزرگترین محرک افزایش قیمت سهام است و انتظار صعود شاخص تا سقف قبلی یعنی دو میلیون واحدی نیز وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    میخوان از این بدبخت ترمون کنن خدا ازشون نگاره ما که نابود شدیم

  • ناشناس

    بورسی که دست چند نفر باشه کنترلش بدرد نمیخوره و همش کلاهبرداری هست وقتی یه سهام پتروشیمی چند صد میلیاردی میدن دست مردم در صورتی که از کارخونه فقط تابلوش موحوده بدون هیچ گونه زیر ساختی بجای ای چرندیات با دنیا صلح سازش کنید تا از تحریم در بیایم راحت بتونیم تو ارز دیجیتال خرید فروش کنیم و هزاران راه دیگه هست که میشه به راحتی ارز پول استخراج کرد ولی با وجود تحریم نمیشه کیف پول دیجیتال نصب کرد یا با صرافی خارجی معامله کرد گر چه برای سوار شدن مردم باید اونا رو تو فقر نگه داشت ولی ظلمم یه حدی داره از خشم مردم بترسید

  • ناشناس

    در یک ماه گذشته کل سهامهای غذایی رشد قابل توجهی داشتند که خبر و رانت بعضی از سهامداران را نشان میدهد ،اما به محض بالا رفتن اقلام خوراکی سهامداران حقیقی به سمت این سهم ها گرایش پیدا کردند ،اما در عوض دیدیم در کمال ناباوری کل این سهمها نزولی شد و خروج سهامداران رانتی را میبینیم .

  • ناشناس

    شمایی که میگی پتروشیمی رو فروختن به مردم بدون اینکه راه افتاده باشه خوب اول یه سرچ میکردی توی اینترنت بعد شکل کارخونه اش رو میدیدی بعد خرید می کردی نه اینکه به حرف صغرا خانوم و کبری خانوم بری سهام بخری

  • حبیب الله بختیاری

    باسلامقیمت همه چیز با رشد تورمی سرسام آوری روبرو شده، اما قیمت بورس عمدا توسط گروههای حقوقی مافیایی پایین نگه داشته شده ،،،،، مگه ممکنه قیمت کارخانجات و شرکت های و ابزارهای صنعتی پایین آمده باشد ، بزودی شاهد پرواز قیمت ها در بورس هم خواهیم بود .

  • حبیب الله بختیاری

    باسلام
    در حالی‌که قیمت همه چیز بصورت سرسام آوری بالا رفته،،، چطور ممکنه قیمت کارخانجات و ابزارهای تجاری صنعتی و املاک، یا همان شرکت های بورسی پایین بیاد ،،،، بورس عمدا ‌‌‌پایین نگه داشته شده تا توسط گروههای حقوقی با ارزانترین قیمت خریداری شود. بزودی قیمت واقعی سهام رو می شود ، و دیگر کسی توان خرید نخواهد. داشت .

  • طاهری سرمور

    بادرود.تنهاکالایی که خوب می شودسودکردگرانی است،که آن هم دراختیارقدرت است،چون نه تولیدصرف داردنه فروش،نه سودبرای ملت،ومی بینیدکه گرانی رابرکتی ومنافعی برای مردم توجیح می کنند،که آثارآن رادرسفره همان صاحبان قدرت می بینید،وملت تنهابهره وسودی که می برنددردسرسفره پهن کردن وگذاشتن غذارویش وجمع کردن آن رادیگرندارندیک لقمه نان باپرهیچ غازی می کنندومی خرندالبته آن هم تازمانی که هنوزآردبرای نانوایی هاآزادنشده،واین آزادسازی که به نفع ملت غیوراست صورت نپذیرفته چون آن موقع دیگرنان هم حذف می شودوپرهیچ فقط می خوریم،وشکرمی کنیم که همین هیچ هنوزبرایمان مانده،ومسئولین عزیزرادعامی کنیم.

  • حسین

    تازمانی که دولت بنفع خودش یعنی حقوقی کار میکند سهامدارخورد ویابهتربگم بورس ارزش سرمایه گذاری نداره

  • ناشناس

    سلام مگر دولت تو تلویزیون اعلام نکرد کسانی که دارا دوم 5تومان خرید کردن اگر تا تاریخ 2 1401 نگهدارد دولت 1200 سود ومجموعا 6200 سهام را میخرد

  • ناشناس

    اگر از حقوقی کارمزد خرید و فروش بگیرند آنوقت خواهید دید که بورس چه ثباتی دارد سهامدار حقیقی سهام شاخص ساز خریده تازه بعد از بک هفته اگر رشد داشته باشه سر بسر میشه بعد حقوقی با خرید کلان یک درصد یک درصد رشد و از توسان سود میگیره و هروقت هم خواست بفروشه بدون دغدغه سهامش را نقد میکنه
    همیشه سر ضعیف بی کلاه میمونه