کد مطلب: ۴۱۵۰۶۲

نظرسنجی کیتکو ۶ دسامبر:

پیام‌های متفاوت در بازار طلا / پیش‌بینی تحلیلگران و سرمایه‌گذاران از آینده فلز زرد

پیام‌های متفاوت در بازار طلا / پیش‌بینی تحلیلگران و سرمایه‌گذاران از آینده فلز زرد

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، درحالی‌که خوش‌بینی قابل توجهی در میان سرمایه‌گذاران مین‌استریت به بازار طلا دیده می‌شود، اکثریت تحلیلگران معتقدند آمار اشتغال در آمریکا موجب ادامه روند نزولی بازار طلا در کوتاه‌مدت خواهد شد.

آخرین گزارش‌های اقتصادی در ایالات متحده نشان می‌دهد، این کشور موفق شده در ماه نوامبر 266 هزار شغل ایجاد کند، این بالاترین رقم نرخ اشتغال در آمریکا از ابتدای 2019 تاکنون محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این آمار و ارقام می‌تواند موجب بهبود بازار سرمایه شود و بالعکس بر بازار دارایی‌های امن، از جمله طلا تاثیر منفی بگذارد.

در حال حاضر، پیام‌های متفاوتی در بازار طلا وجود دارد. بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در ششم دسامبر منتشر شده، درحالی‌که خوش‌بینی قابل توجهی به بازار طلا در میان سرمایه‌گذاران مین‌استریت دیده می‌شود، اکثریت تحلیلگران اما معتقدند این آمار اشتغال موجب روند نزولی بازار طلا در کوتاه‌مدت خواهد شد.

ریچارد بیکر، سردبیر نشریه اورکا ماینر، معتقد است که دست‌کم در کوتاه‌مدت بازار سهام در آمریکا به رشد خود ادامه می‌دهد و در نتیجه فلز زرد تا هزار و 450 دلار کاهش خواهد یافت.

قیمت جهانی طلا که در معاملات روز پنج‌شنبه به محدوده هزار و 480 دلار رسیده بود، پس از انتشار این آمار در معاملات روز جمعه به هزار و 464 دلار کاهش یافت. در مجموع در هفته ابتدایی ماه دسامبر، فلز زرد با افت 0.1 درصدی مواجه شد.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو ، 16 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر معادل 27 درصد به آینده کوتاه‌مدت طلا خوش‌بین بودند و هفت نفر معادل 44 درصد کاهش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، پنج نفر معادل 31 درصد هیچ نظری در مورد آینده فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 792 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 487 رای‌دهنده، معادل 61 درصد افزایش قیمت طلا و 183 نفر، معادل 23 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 122 رای‌دهنده یا 15 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی هفته گذشته، تنها 44 درصد از سرمایه‌گذاران به آینده طلا خوش‌بین بودند و اکثریت تحلیلگران وال‌استریت نظری در مورد قیمت فلز زرد نداشتند.

این هفته، اکثریت تحلیلگران چشم‌انداز چندان مثبتی برای بازار طلا ندارند و سطح حمایتی هزار و 450 دلار و سطح مقاومتی هزار و 500 دلار را پیش‌بینی کرده‌اند.

فواد رزاق‌زاده، تحلیلگر تکنیکال موسسه سیتی ایندکس گفته است: علی‌رغم روند نزولی بازار طلا در کوتاه‌مدت، قیمت فلز زرد در بلندمدت افزایش خواهد یافت.

افشین نبوی، تحلیلگر ارشد موسسه ام‌کی‌اس معتقد است، قیمت طلا از سطح کنونی پایین‌تر نخواهد رفت. علی‌رغم عامل نرخ اشتغال در آمریکا که در کوتاه‌مدت بر بازار طلا فشار وارد می‌کند، اما به‌اندازه کافی عدم قطعیت برای حمایت از طلا وجود دارد.

به گفته او، انتشار اخبار مربوط به جنگ تجاری موجب می‌شود خرید و فروش طلا در میان سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ادامه یابد؛ با این حال، آینده بلندمدت این بازار بسیار مثبت خواهد بود.

مارک لیبویت، تحلیلگر ارشد موسسه وی‌آر گلد هم که به آینده طولانی‌مدت فلز زرد خوشبین است، می‌گوید: طلا در کوتاه‌مدت به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. او انتظار دارد که فلز گرانبها تا هزار و 400 دلار به‌ازای هر اونس هم کاهش یابد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.