کد مطلب: ۶۵۸۴۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی دوم خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازارهای دلار، طلا و سکه/ نگاهی به بازارهای مالی دوم خرداد ۱۴۰۱

امروز دوم خرداد ۱۴۰۱ دلار صرافی ملی با ۱۳۲ تومان کاهش به رقم ۲۵۸۳۶ تومان رسید. بازارهای طلا و سکه نیز مسیری افزایشی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بعد از افت ۲۵ هزار و ۱۱ واحدی، روی رقم یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۱۰ واحد قرار گرفت. از آن سو قیمت دلار صرافی ملی با افزایش همراه بود و بازار طلا و سکه روندی صعودی را پشت سر گذاشت.

ریزش بازار بیت‌کوین تمام شد؟

درحالی که همه پیش‌بینی‌ها از قیمت بیت‌کوین نزولی است این ارز دیجیتال امروز بیش از ۲/۵ درصد رشد کرد و دوباره ۳۰ هزار دلار را پس گرفت.

تمام کندل‌های بیت‌کوین در نمودار هفتگی ۸ هفته پشت سر هم قرمز هستند. پیش‌بینی می‌شود که این قرمزی بازار هنوز هم ادامه دارد و احتمالا بازار بیشتر ریزش می‌کند. اما فارق از همه اینا بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار رمزارزها امروز بیش از ۲/۵ درصد رشد کرد و دوباره ۳۰ هزار دلار را پس گرفت.

اگر از سقف قیمت قبلی بیت‌کوین در نمودار روزانه یک کانال روی روند قیمتی بکشیم یک کانال نزولی داریم که کف این کانال محدوده ۱۴ هزار دلار است. برخی از کارشناسان می‌گویند روند نزولی در نهایت به ۱۴ هزار دلار ختم می‌شود. ریزش‌های اخیر نشان داده که تقاضا برای بیت‌کوین زیر محدوده قیمتی ۲۷ هزار دلار به شدت زیاد است.

پیش‌بینی بورس فردا

در پایان معاملات بورس امروز، شاخص کل بعد از افت ۲۵ هزار و ۱۱ واحدی، روی رقم یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۱۰ واحد قرار گرفت

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه معتقد است روند بورس فردا متعادل خواهد بود.

پیش‌بینی طلا

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی معتقد است با نگاه افزایش نقدینگی، رفتار سکه را نمی‌توان بالاتر از سقف تاریخی ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی کرد.

او به تجارت‌نیوز گفت: باتوجه به میزان انتظارات تورمی که بعد از افایش قیمت کالا به‌وجود آمد، سکه به‌عنوان عاملی تاثیرگذار تابعی از رفتار طلا است. افراد معمولا برای حفظ تورم موجود به سمت خرید سکه و طلا می‌روند تا بتوانند تورم آینده را کنترل کنند و پوشش ریسکی برای خود فراهم کنند.

پیش‌بینی دلار

علی طباطبائی، کارشناس بازارهای مالی در مورد آینده قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: احتمال اینکه حدود ماه‌های خرداد و تیر، توافق اعلام شود، وجود دارد. در این صورت کف و سقف نرخ دلار ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: تا حدود یک تا یک سال آینده، در صورت احیای برجام احتمالی برای افزایش قیمت دلار بیش از ۲۸ هزار تومان قائل نیستم. اما بدون انعقاد توافق تا ماه‌های سوم و چهارم سال جاری، این امکان وجود دارد.

این کارشناس بازارهای مالی گفت: روند قیمتی دلار روز گذشته و تا حدودی امروز، نسبتا کاهشی است که دو عامل دارد. نخست باز شدن قفل توافق و دیگری کاهش تقاضا در بازار آزاد. اگر مذاکرات و توافق جدی‌تر شود احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار جدی است.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت آمریکا به کمک نهنگها و فدرال رزرو با دستکاری بازار مبلغ ۶۳۰۰بیلیون دلار حداقل تا حالا از مردم جهان دزدی و کلاهبرداری کرده