کد مطلب: ۵۱۷۹۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی دلار ۲۲ هزار تومانی / اخبار اخیر با ارز چه خواهد کرد؟

پیش‌بینی دلار ۲۲ هزار تومانی / اخبار اخیر با ارز چه خواهد کرد؟

هرچند اخبار سیاسی چند روز اخیر نااطمینانی‌های جدیدی را برای بازار ارز به همراه داشته، اما احتمال آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران و وعده‌های اخیر مقامات مسئول شاید باعث شود قیمت دلار حتی به صورت مقطعی هم که شده، یک روند نزولی به خود بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند اخبار سیاسی چند روز اخیر نااطمینانی‌های جدیدی را برای بازار ارز به همراه داشته، اما احتمال آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده ایران و وعده‌های اخیر مقامات مسئول شاید باعث شود قیمت دلار حتی به صورت مقطعی هم که شده، یک روند نزولی به خود بگیرد.

شب گذشته رد پیشنهاد مذاکره مستقیم و افزایش تنش‌های منطقه اخبار سیگنال‌های مهمی برای بازار ارز بودند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دو مقام بلندپایه دیپلماتیک نوشت ایران پیشنهاد مذاکرات هسته‌ای مستقیم با آمریکا را رد کرده است.

از سوی دیگر اعلام شده که نظامیان آمریکایی ۲۳ دستگاه کامیون و خودروی زرهی و تانک به مناطق حومه حس که وارد کرده‌اند.

با وجود این اخبار حاوی نااطمینانی برای بازار ارز اما پیش از آن، رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی اظهارات قابل تاملی درباره قیمت دلار داشته‌اند.

دیروز رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که شاهد روند کاهشی نرخ ارز باشیم و گفت: دولت تلاش دارد با ایجاد اجماع و هماهنگی و کاستن عوارض غیر اقتصادی موثر بر فضای اقتصادی کشور و بازار سرمایه و تلاش برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده، بتواند سریع تر قیمت ارز را به قیمت واقعی آن نزدیک کند.

از سوی دیگر اخبار چند روز اخیر درباره مذاکرات ایران با کره و ژاپن امیدها را برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران بیشتر کرده است. در میان این اخبار پی در پی و بعضا با سیگنال‌های متفاوت برای بازار ارز، ممکن است قیمت دلار چه روندی به خود بگیرد؟

میترا تاتاری، کارشناس بازارهای مالی در مصاحبه لایو که جمعه با تجارت‌نیوز داشت درباره قیمت دلار می‌گوید: هرچند بازگشت به برجام خیلی سریع نیست اما کاهش انتظارات تورمی در سطح جامعه و بازارها قابل مشاهده است. با این حال به نظر می‌رسد اگر افتی در بازارها قابل مشاهده است، این اتفاق در بازارها موقت باشد.

به واسطه همین چشم‌انداز، وی درباره قیمت سکه، پیش‌بینی ریزش قیمت سکه تا ۸٫۵ میلیون تومان را هم مطرح می‌کند و درباره قیمت دلار نیز می‌گوید که ممکن است این نرخ تا ۲۲۴۰۰ تومان نیز ارزان شود اما بعید است که این نرخ ماندگار باشد و به نظر موقت می‌رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.