کد مطلب: ۵۲۱۲۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ پیش‌بینی از آینده بازار سهام / بازگشت رشد شارپی چقدر محتمل است؟

۱۰ پیش‌بینی از آینده بازار سهام / بازگشت رشد شارپی چقدر محتمل است؟

در آستانه پایان یافتن سال ۹۹ شاخص بورس در کانال ۱٫۲ میلیون واحدی نوسان دارد. رقمی که شاید کمتر کسی در میانه سال می‌توانست پیش‌بینی کند. اما هم‌اکنون دیگر کسی به رشد شارپی شاخص اعتقاد ندارد و از اتفاقات دیگری سخن می‌گوید. ۱۰ پیش‌بینی را در زیر بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آستانه پایان یافتن سال ۹۹ شاخص بورس در کانال ۱٫۲ میلیون واحدی نوسان دارد. رقمی که شاید کمتر کسی در میانه سال می‌توانست پیش‌بینی کند. اما هم‌اکنون دیگر کسی به رشد شارپی شاخص اعتقاد ندارد و از اتفاقات دیگری سخن می‌گوید. ۱۰ پیش‌بینی کارشناسان بازار سهام را در زیر بخوانید.

حمیدرضا فرهادی: با توجه به اعداد سنگینی که قرار است دولت از بازار سهام تامین کند به این موضوع پی می‌بریم که نگاه دولت به بورس بلندمدت نیست و از دولت انتظار می‌رفت که وقتی مردم را به سرمایه‌گذاری بلندمدت دعوت می‌کند خود نیز نگاه باند مدتی داشته باشد.

حسین شیبانی: هفته آخر معاملات بورس به روند فرسایشی خود ادامه می‌دهد و معاملات بورس فعلا تغییر روندی ندارد.

گلناز میرسلیمانی: بازار در شرایط موجود تحت تاثیر نوسان قیمت دلار است. فعلا سهامداران به دلیل روشن نبودن آینده قیمت دلار، ترس از ورود به بازار دارند و با توجه به روند نوسانی دلار فعلا سمت سرمایه‌گذاری نمی‌روند.

علی عصاری: شاخص تنها در صورتی رشد می‌کند که حمایت‌ها از بازار سرمایه ادامه‌دار باشد. بازار در این هفته شرایط خوبی داشت و انتظار می‌رود با تدوام حمایت و افزایش حجم معاملات، بازار تا حدودی به روند تعادلی برگردد.

محمد مهدی عشریه : با توجه به نیاز بازار به نقدینگی روند نوسانی بازار طبیعی است و احتمالا ادامه‌دار است. افزایش و تا حدودی ثبات قیمت‌های جهانی و همچنین کاهش نسبی قیمت دلار در روزهای اخیر تاثیر چندانی در معاملات و رفتار سهامدران نداشته و بر اساس شرایط موجود، بازار فعلا به این سیگنال‌های جهانی واکنشی نشان نمی‌دهد.

باقر خادمی: احتمال دارد حمایت نسبی در روزهای آینده ادامه‌دار باشد و انتظار می‌رود در روزهای آینده بازار با افزایش حجم معاملات همراه باشد و کم کم به تعادل برسد.

علی خسروشاهی : اعتماد نسبت به بازار سهام از بین رفته و همین دلیل نیز باعث شده تا کمبود پول در بازار سهام تشدید شود. بازگشت اعتماد به سهامداران و متقاعد شدن آن‌ها در سرمایه‌گذاری دوباره امری زمان‌بر است و به نظرم بیش از شش ماه طول خواهد کشید.

پیمان حدادی : به نظرم هفته آخر معاملات امسال روند شاخص کل مثبت است. زیرا تامین مالی دولت از سمت عرضه اوراق بدهی انجام شده و شدت فروش این اوراق در هفته بعد کاهش پیدا می‌کند و این موضوع باعث افزایش حجم معاملات می‌شود. از طرفی نیز با ورود صندوق‌های با درآمد ثابت به خرید سهام پول به بازار سهام تزریق می‌شود و قیمت سهم‌ها نیز به منطقه جذابی رسیده است.

سعید ابراهیمی : بازیگر اصلی بازار اعتماد مردم را از بین برده است. بازیگران بزرگ باید وارد بازار شوند و از بازار حمایت کنند. اگر دولت از بازار حمایت کند ممکن است اعتماد به بازار برگردد و پول‌های راکد وارد بازار شود. نتیجه این عمل کاهش ریسک موجود در فضای بازار می‌شود و روند بازار را متعادل می‌کند.

مهدی سماواتی : با توجه به شرایط فعلی بازار سهام احتمالا بهار خوبی در انتظار سهامداران باشد.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بورس گیم

    چند ماه قبل اکثر کارشناسان بورس گفتند بازار تا پایان سال در محدوده ۱.۲۰۰ و ۱.۳۰۰ نوسان دارد و همین هم شد.
    اول اینکه بدلیل بورس دستوری پیش بینی فردای بورس برای کارشناسان کار سختی شده
    دوم اینکه برخی کارشناسان به خاطر اخبار مثبت و منفی نظر احتمالی میدهند و ممکن است پیش بینی دقیق نباشد. چون بورس دستوری به اخبار مثبت یا منفی واکنشی جداگانه دارد.
    و در پایان تشکر از عزیزان تجارت نیوز که با انتشار نظر کارشناسان به
    ما سهام داران خرد و تازه کار کمک می کنند

  • مهدى

    سرمایه زیادى وارد بورس شده بودکه میتوانست براى سهامدار ِ.دولت وهمه وهمه سوداورباشد… که متاسفانه باندانم کارى عده اى ازدست رفت تاسف تاسف تاسف…..

  • علاءالدین

    مگر خدا به داد ما برسد با این بورس .

  • علی

    حالا نظرات یکی از مردم بورس رشد نخواهد کرد .اما اگر رشد کرد. از تو ضرر خارج شدم . من هم برای همیشه خارج میشم. بله بی تدبیر بودن .یعنی این.

  • ناشناس

    کسانی ک درخردادماه ب امید سودهای نجومی میلیونی ومیلیاردی پول واردبورس کردید اولا کوربشه حسودبخیل
    درثانی خربزه خوردن لرزیدن داره…
    چرامن تازه کار بیسواد هیچ شکایتی ندارم!!؟!!!
    چون نظرم بلند مدت بوده وهست، جایی گفتم همچنان ک درگذر15ساله 500هزارتومان سهام عدالت ب7میلیون رسیده پس مسلما 10میلیون امروز بهمون نسبت رشدمیکنه…
    اما این تریدکردن آنی وماهی لرزیدن داره ک خب شکایتش بیمعناس

    • رهگذر

      چقدر خنگی تو دیگه . 500 هزار ده سال پیش را با 7 میلیون حالا مقایسه میکنی اصلا ده سال دیگه زنده ای ؟ تا امسال شماها هستند دولت به دوشیدن مرم ادامه میدهد

    • ناشناس

      توحواست بخودت باشه ✍️
      چراسوختنهای پولت را بخنگی ماها مربوط میکنی?
      آینده خاهد گفت حق باکیه…
      مواظب باش شیرت نخشکه

  • نوسان گیر حرفه ای

    ممنون از همه عزیزانی که به حرفای غیر کارشناسی بسیاری از افراد گوش کردند و سرمایه شان را وارد بورس کردند و ما در سقف بالای رشد ، سهاممان را به این عزیزان فروختیم و اکنون به لطف شما در آسایش و آرامش زندگی میکنیم.

  • ناشناس

    هر هزار نفر روی یک مقصر بورس تمرکز کنند
    حتما ریشه ظالمان خشک میشود
    فقط انتقام
    ولی صبر تا پایان مقام قانونیشان

  • ناشناس

    هر چندین نفر از یکنفر مقصران بورس انتقام بگیریم
    با دست خالی هم میشود وقتی تعداد زیاد باشد

  • ناشناس

    تا میتونین پول برای ورثتون بزارید
    چون مردم نمیزارند شما آینده را ببینید
    یا انتقام
    یا مرگ

  • ناشناس

    سهام دولتی مثل پالایشیها از امروز شنبه استارت را محکم می خورند حمایت دولت پشت آنها است