کد مطلب: ۴۱۹۵۳۴

روایت تجارت‌نیوز از نظرسنجی اخیر کیتکو:

پیش‌بینی کارشناسان جهانی درباره بازار فلزات در سال ۲۰۲۰

پیش‌بینی کارشناسان جهانی درباره بازار فلزات در سال 2020

بر اساس نظرسنجی اخیر کیتکو، نقره در سال 2020 عملکرد بهتری در مقایسه با سایر فلزات از جمله طلا خواهد داشت. در جایگاه دوم و سوم به‎‌ترتیب طلا و پلاتین قرار دارند.

انتظار می‌رود سال 2020 هم سالی پر از عدم قطعیت و تنش باشد. از این رو برای بسیاری از سرمایه‌گذران این پرسش مطرح است که با توجه به جنگ‌های تجاری، برگزیت، تهدیدهای مربوط به وقوع رکود اقتصادی و بازدهی منفی اوراق قرضه کدام‌ سرمایه‌گذاری برای سال آینده مناسب‌تر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس نظرسنجی اخیر کیتکو ، اکثریت سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت برای چهارمین سال متوالی به فلز نقره رای داده‌اند.

در این نظرسنجی هزار و 820 سرمایه‌گذار در مورد چشم‌انداز فلزات در سال 2020 شرکت‌ کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، 794 رای‌دهنده، معادل 44 درصد اعلام کرده‌اند که نقره نسبت به سایر فلزات عملکرد بهتری در سال آینده خواهد داشت.

در جایگاه دوم فلز گرانبهای طلا قرار دارد. 526 نفر از شرکت‌کنندگان، معادل 29 درصد انتظار دارند که طلا رشد قابل توجهی در سال 2020 داشته باشد.

213 سرمایه‌گذار یا 12 درصد آینده روشنی را برای پلاتین متصور شده‌اند.

178 نفر معادل 10 درصد به فلز مس و 109 نفر، معادل شش درصد هم به پالادیوم رای داده‌اند. سال گذشته نیز شش درصد از سرمایه‌گذاران عملکرد مثبت پالادیوم را پیش‌بینی کرده بودند. با این حال، پالادیوم با رشد 50 درصدی در سال جاری به دو هزار دلار در هر اونس رسیده و بسیاری از سرمایه‌گذاران را سردرگم کرده است.

نقره

امیدواری سرمایه‌گذاران به عملکرد مثبت نقره

در عین حال، تعدادی از تحلیلگران وال‌استریت هم در گفتگو با کیتکونیوز اعلام کرده‌اند که احتمالا نقره در مقایسه با طلا عملکرد بهتری در سال 2020 خواهد داشت.

به‌گفته دانیل قالی، استراتژیست در تی‌دی سکیوریتی، طی چند سال گذشته ارتباط بین سرمایه‌گذاری بر روی نقره و طلا از میان رفته است. در ماه‌های اخیر اما نشانه‌هایی مبنی بر رابطه مستقیم میان دو فلز دیده‌ می‌شود. انتظار می‌رود قیمت هر دو فلز در سال آینده روند روبه‌رشدی داشته باشد.

در نظرسنجی سال گذشته، 43 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده بودند که نقره در سال 2019 بهترین عملکرد را خواهد داشت. طلا 34 درصد از آرا را به خود اختصاص داده بود.

مس، پالادیوم و پلاتین به ترتیب 12 درصد، شش درصد و 15 درصد از آرا را کسب کردند.

با در نظر گرفتن معاملات تا پایان روز پنج‌شنبه، در سال 2019 پالادیوم با رشد 50 درصدی و پلاتین رشد 19 درصدی بهترین عملکرد را در میان فلزات داشته‌اند.

طلا، نقره و مس به‌ترتیب 18 درصد، 16 درصد و 9 درصد رشد داشته‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.