کد مطلب: ۴۲۴۲۶۲

یک کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پیش‌رو / احتمال گرانی خودروهای دوگانه‌سوز

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته پیش‌رو / احتمال گرانی خودروهای دوگانه‌سوز

یک کارشناس خودرو می‌گوید: آنچه از وضعیت اقتصاد کلان مشخص است قیمت خودرو در بلند مدت گران می‌شود؛ این در حالی است که قیمت خودرو در کوتاه مدت به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور بستگی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها وضعیت بازار خودرو هم خوش نیست. طبق آنچه که فعالان بازار می‌گویند به دلیل نوسان روزانه قیمت خودرو فعلا خبری هم از تقاضا برای خرید خودرو مشاهده نمی‌شود.

براساس ارزیابی‌های انجام شده گرانی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی دنا پلاس توربو (تیپ ۲)، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پژو پارس اتوماتیک (با رینگ) و یک میلیون و ۲۰۰هزار تومانی وانت آریسان از مهمترین تغییرات بازار خودرو در دیروز نسبت به جمعه گذشته است.

نوسان ادامه‌دار قیمت خودرو

در همین حال یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو تا پایان این هفته مجدد گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با بررسی بازار خودرو به نظر می‌رسد که قیمت انواع خودرو در نوسان است؛ علت تلاطم قیمت‌ها در بازار خودرو ناشی از میزان تورم در کالاهاست. تا زمانی که روند تورم در کشور صعودی باشد قیمت تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو گران خواهد شد.

فربد زاوه افزود: این روزها شاهد نوسان روزانه قیمت خودرو هستیم. البته حباب دو تا سه میلیونی قیمت خودروها در بازار نیز نشات گرفته از وضعیت خودروسازان و همچنین میزان تقاضا در داخل کشور است. چنانچه خودروسازان بتوانند به موقع خودروها را به مردم عرضه کنند نوسان قیمت خودرو نیز کمتر خواهد شد؛ این در حالی است که با افزایش قیمت بنزین تقاضا در بازار برای خرید خودروهای دو گانه بیشتر شده و همین موضوع باعث شده که قیمت خودروهایی همچون وانت پراید یا پژو پارس در بازار گران شود.

او با اشاره به قیمت خودرو در بلندمدت اظهار کرد: آنچه از وضعیت اقتصاد کلان مشخص است قیمت خودرو در بلندمدت گران می‌شود؛ این در حالی است که قیمت خودرو در کوتاه‌مدت به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور بستگی دارد. فعلا نمی‌توان در کوتاه مدت در حوزه خودرو پیش‌بینی دقیقی داشت و برای این موضوع باید منتظر عملکرد روزانه خودروسازان باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام. چرا دولتی که خود کفا است نمی‌تواند قیمت رابه تعادل برسونه

  • نیک شهروند

    باسلام خدمت شما میخواستم عرض کنم شما هم مقصرید هروز فقط قیمت خودرو رو بالا میبرید متاسفم برا وجدانهای بیدار متاسفم برا همه ی چنتا دلال ودزد تواین مملکت جمع شدن هروز قیمت قیمتو میبرن بالا ماها ادم نیستیم تواین مملکت ارزو ماشین دارشدن براما فقیر فقرا حسرت شده انگار هیچکس وجدان نداره این همه نهار مسعول چکار دارن میکنن متاسفم برا همشون