خبر فوری:

کد مطلب: ۵۵۶۲۵۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت خودرو در تیر ماه/ دلالان فروشنده شدند

پیش‌بینی قیمت خودرو در تیر ماه/ دلالان فروشنده شدند

معاملات در بازار خودرو اندکی جان گرفته است و فعالان این بازار خبر می‌دهند که دلالان با هدف کاهش ریسک بازار ناشی از احیای احتمالی برجام ترجیح داده‌اند که خودروهای خود را به بازار عرضه کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاملات در بازار خودرو رونق گرفت. بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو با اعلام این خبر به تجارت‌نیوز گفت: سال گذشته به دلیل نااطمینانی مردم نسبت به بازار، خودرو بیشتر کالای سرمایه‌ای بود تا کالای مصرفی که حالا به نظر می‌رسد با مشخص شدن نتیجه انتخابات سال ۱۴۰۰ و احتمال بازگشت امریکا به برجام، بازار به ثبات بیشتری رسیده است.

بابک صدرایی ادامه داد: در حال حاضر دلال‌ها با احتمال احیای برجام و کاهش قیمت خودرو، تلاش می‌کنند خودروهای خود را قبل از نهایی شدن مذاکرات بین‌المللی راهی بازار کنند و به نظر می‌رسد خودرو دیگر کشش چندانی برای شوک قیمت ندارد. این در حالی است که تصور بر این است که خریداران هم با در نظر گرفتن ریسک معاملات بعد از مشخص شدن نتیجه برجام، ترجیح داده‌اند تا خودروی مورد نیاز خود را زودتر تهیه کنند.

او همچنین گفت: فعلا ثبات قیمت خودرو تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات ادامه دارد و ریسک بازار در شرایط فعلی برای خرید یا فروش خودرو به کمترین حد رسیده است.

چندی پیش مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره آینده بازار گفته بود که حتی در صورت احیای برجام کاهش قیمت خودرو مقطعی است و احتمال دارد دوباره افزایشی شود.

برای مطالعه بیشتر خبر واکنش بازار خودرو به انتخابات را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر وقت قیمت خونه پایین اومد قیمت خودرو هم پایین میاد

    • ناشناس

      اگه دولتی خونه و زمین برای مردمش آماده کنه و به قیمت منصفانه واگذار کنه هم خونه و هم زمین میاد پایین. مثل قیمت زمین در دولت خاتمی زیاد بود ولی در دولت احمدی نژاد پایین اومد.

    • ناشناس

      با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه
      وقتی تورم ۴۰ درصدی هر سال تجربه میکنیم انتظار دارید قیمتها کاهش پیدا کنه یا یهو تورم منفی داشته باشیم
      تو این چهل سال شاید دوسال تورم تک رقمی داشتیم

  • ناشناس

    آخه چه ربطی داره من پلاک انتظامی دارم ولی ماشینم پیکان ۵۷ هست میخوام صفرشو بخرم باید یه سال بدون ماشین بمونم تا صفرشو سوار شم تو پول میگیریم ماشین میدی یکی هم ما مارو هم یه دل لال حساب کنین

  • امین دهقان

    دبیرانجمن ،خودش ی دلال واقعی و۱۰۰٪میباشد و نگران با رفع تحریمها ضرر بکنه…حنات امثال شماها رنگی نداره

  • علی

    با توجه به رکود شدید بازار شاهد صفهای بیشتر فروش خواهیم بود. آنچه برداشت بنده به عنوان یک قطعه فروش
    و صاحب نظر است تا پایان سال با توجه به شرایط اقتصادی جامعه شاهد صفهای فروش خواهیم بود.
    با تشکر از تجارت نیوز

  • ناشناس

    قیمت خودرو به یک سوم باید برسد تا از رکود خاج شود مردم باین قیمتها آنچنان دیگر خودرو نمی خرند وقطعن ورشکستگی در انتظار دو خودر ساز است

  • ناشناس

    به نظر شما پژو پارس ۲۰۰ ملیون ارزششه.به نظرمن ۲۰ تومن ارزششه هیچکس دیگه خودرو نمیخردهمه سراغ خودروهای دسته دوم میروند مثلن خودم