خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۷۶۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت خودرو پس از مذاکرات / خودرو ارزان می‌شود؟

قیمت خودرو پس از مذاکرات / خودرو ارزان می‌شود؟

بازار خودرو همچنان راکد است. برخی از فروشندگان نسبت به واردات خودرو قطع امید کردند و خودروهای خود را با قیمت‌های بالا آگهی کرده‌اند اما این خودروها خریداری ندارد. آیا مذاکرات می‌تواند خودرو را ارزان کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار خودرو راکد است. خریداران تنها به استعلام قیمت‌ها اکتفا می‌کنند. چون زورشان به خرید خودروهای ایرانی هم دیگر نمی‌رسد.

هر چند بخشی از دلالان خودرو هنوز منتظر تصمیم واضح دولت درباره واردات خودرو هستند اما تحلیلگران می‌گویند موضع دولت مشخص است. سکوت دولت نشان می‌دهد واردات خودرو تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

با آن که دولت مخالفت خود را نسبت به واردات خودرو اعلام کرده اما آیا مذاکرات خودرو را ارزان می‌کند؟ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد معتقد است حتی اگر مذاکرات هم نتیجه‌بخش باشد در بازار خودرو چندان تاثیر نمی‌گذارد. چرا که برنامه‌های دولت در بازار ارز ابهام دارد.

قیمت خودروهای ایرانی چند است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودروها در روز چهارشنبه (۲۱ مهر ۱۴۰۰) با ثبات نسبی همراه بود و تعداد زیادی از خودروها افزایش یا کاهش قیمتی را ثبت نکردند. مثلا قیمت پراید ۱۱۱ بعد از چند روز نوسان در قیمت ۱۵۴ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ در قیمت ۱۳۹ میلیون تومان ثابت ماند.

قیمت پژو ۲۰۶ بدون تغییر ماند و ۲۰۶ تیپ پنج ۲۹۶ میلیون تومان ثبت شد. قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما مدل ۱۴۰۰ کاهش یافت و به ۳۳۵ میلیون تومان رسید. قیمت پژو ۴۰۵ و پارس ثابت ماند.

خودرو ارزان می‌شود؟

حمیدرضا حیدری به تجارت‌نیوز گفت: دولت چنانچه به وعده خود عمل کند و نرخ ارز را ثابت نگه دارد یا حتی برنامه‌ای در راستای کاهش نرخ دلار داشته باشد، خودرو هم ارزان می‌شود در غیر اینصورت نباید منتظر کاهش قیمت خودرو بود.

او بیان کرد: فعلا خریدار و فروشنده در بازار خودرو دست نگه داشته‌اند. اگر برنامه دولت در زمینه واردات خودرو خارجی هم مشخص شود به رونق بازار کمک می‌کند. چرا که آزاد شدن واردات در بازار خودرو بی‌تاثیر نیست.

هفته گذشته هم حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد اعلام کرده بود فروش خودروهای خارجی صفر شده و تا زمان تعیین تکلیف مصوبه مجلس، هیچ خودرویی در بازار خرید و فروش نمی‌شود. چون هم خریداران و هم فروشندگان دست نگه داشته‌اند.

برای مطالعه بیشتر خبر ثبات نسبی در بازار خودرو را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت دستوری دو عدم نظارت و شفاف سازی از طریق خودرو توکدام کشور اقاقایان رفتن خودرو قرعه کشی قطر چکانی می فروشن قطعه سازی شفاف یازی نیست خودرو انبار کرده به مردم نمی دن ارزش مول اوردن پایین هرروز قیمت بالا میره یکسان سازی قیمت دلار یک قیمت دلار توبازار معامله بشه

  • ناشناس

    تعامل سازنده و کارآمد با اروپا و به ویژه آمریکا باعث میشه که همه ی مشکلات اقتصادیمون حل بشه فقط نباید یه چیزی روی کاغذ نوشته بشه که فقط جنبه شعاری داشته باشه باید با آمریکا روابط دوستانه برقرار کنیم و از کشورهای روسیه و چین که بصورت مدرن دارن استعمارمون میکنن دوری کنیم به عنوان مثال کره شمالی دست پروده چین و روسیه هست آیا وضع مردمش خوبه آیا پیشرفتی داشتند صدرصد نه روسیه و چین برای اینکه در سطح جهانی خودشون رو بعنوان اقتصاد برتر نشون بدن سراغ کشورهای ضعیف میرن و به روش مدرن استعمار میکنن درست شدن اقتصادمون دوری از کشورهای چین و روسیه و تعامل و همکاری با آمریکاست.

    • محمد

      همکاری با امریکا؟ دوست عزیز شوخی میکنی؟
      آخرین رئیس دولتی که مبنای سیاست هایش رو در تعامل با آمریکا گذاشته بود “اشرف غنی” رئیس جمهور متواری افغانستان بود که نزدیک به ۲۰سال کشورش اشغال شده توسط آمریکا بود
      آمریکا نشون داده در برهه های حساس پشت تمامی متحدان خودش رو خالی میکنه ، در این مورد خوبه ،مطالعات در مورد تحولات اخیر شکل گرفته علیه کشور های دوست آمریک، مثل افغانستان، مصر،اردن،لیبی،عراق،عربستان ، و حتی فرانسه ،خالی از لطف نیست.

  • ناشناس

    هیچ موقع ایران با آمریکا اصولی به توافق مشترک و سازنده نمیرسن و مافیای داخلی خودرو هم نمیزار خودروی با قیمت مناسب و با کیفیت در اختیار مردم قرار بگیره چون بازار مافیایی خودش رو از دست میده در نتیجه مردم همچنان خودروی بی کیفیت با قیمت بالا سوار میشن و باند مافیایی خودرو هم روز به روز بزرگتر و گسترده تر میشه

  • ناشناس

    بایدارزان شه چون تا چند وقت دیگه اکثریت فروشنده میشن خیلیااز پس هزینه ها برنمیان
    اما اینکه چقدر ارزان شه مهمه باید قیمت خودرو با حداقل حقوق سنجیده شه مثلا با 5ماه کار یا 10 ماه یا یکسال بشه یه ماشین صفر خرید

    • ناشناس

      با ۵ سال کار وپس انداز نصف حقوق ماهیانه هم که غیر ممکن است نمیشه ماشین صفر خرید شما بگو یک ماشین ایرانی خوب بشه ۱۵۰ میلیون امکان نداره کسی که حقوق بگیر هست بتونه سالی ۳۰ میلون پس انداز کنه خواب دیدیم خیرباشه انشااله

  • ناشناس

    سلام بحث خودرو نیست همه چیز در کشور ما گران است مردم توان خرید هیچ چیز را ندارند مسئولین ما اکثرشان به فکر جیب خود هستند اگه بخواهند میتوانند ارزان کنند ولی این کار را نمی کنند و فقط راه
    ارزان شدن نخریدن است اگه مردم همت کنند نخرند ارزان میشود

  • کارمنددولت بازنشسته غیرهمکارتامین اجتماعی

    سلام لطفا اطلاع رسانی شود ملت ایران به خیردولت جدید آقای رئیسی و وزرایش امیدی جهت ارزان شدن اجناس وخودرو وطرح آزادسازی خودروبدون هزینه گمرکی وسایرمایحتاج ملت ایران نمیباشد