خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۰۷۴۳

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۰ اسفند ۹۹

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۰ اسفند ۹۹

ساعت ۳ بعدازظهر سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی در بازار آزاد با قیمت ۲۴ هزار و ۵۱۰ تومان به فروش می‌رفت که ۳۹۰ تومان کمتر از قیمت بسته شده روز دوشنبه بود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ساعت ۳ بعدازظهر سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی در بازار آزاد با قیمت ۲۴ هزار و ۵۱۰ تومان به فروش می‌رفت که ۳۹۰ تومان کمتر از قیمت بسته شده روز دوشنبه بود. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: در صورتی که دلار زیر سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت شود، احتمال افت قیمت آن تا محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی وجود خواهد داشت.

در حالی که عده‌ای از معامله‌گران بر نقش بازارساز در افت قیمت اشاره می‌کردند، گروه دیگری باور داشتند، افت قیمت دلار متاثر از تغییر انتظارات و ذهنیت معامله‌گران بوده است. از نگاه آنها،‌ نرخ حواله درهم در روز سه‌شنبه توان خاصی برای افزایش قیمت از خود نشان نداد تا معامله‌گران بازار داخلی فروشنده شوند.

از سوی دیگر، رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی و شنیده‌هایی که حکایت از افزایش خرید نفت ایران می‌دهد، ‌انتظارات کاهشی را در بازار بیشتر کرد. گفته می‌شود به‌دلیل انتظارات برای بهبود اقتصاد جهانی پس از تصویب لایحه بسته محرک ۹/ ۱ تریلیون دلاری توسط سنای آمریکا و همچنین احتمال افت موجودی نفت خام در ایالات‌متحده، قیمت نفت سیر صعودی گرفته است.

در کنار این، خبرگزاری رویترز اخیرا گزارش داده است که از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا، چین واردات نفت از ایران را افزایش داده است. بر اساس این گزارش گفته می‌شود که هند هم قرار است خرید نفت از ایران را از سر بگیرد.

تاثیر فروش نفت بر روی قیمت دلار به اندازه‌ای زیاد است که اخیرا از قول یکی از مقام‌های بانک مرکزی عنوان شده بود با فروش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز، قیمت دلار توان افت تا مرز ۱۵ هزار تومانی را خواهد داشت. البته همزمان از سوی همان مقام نقل شده بود که بدون فروش نفت، قیمت دلار توان ورود به کانال ۳۰ هزار تومانی را خواهد داشت.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.