کد مطلب: ۵۰۵۷۲۱

ادامه یا پایان ریزش دلار؟ / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۱ دی ۹۹

ادامه یا پایان ریزش دلار؟ / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۱ دی ۹۹

دیروز دلار ۵۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و با خروج از کانال ۲۵ هزار تومانی به عدد ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز دلار ۵۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و با خروج از کانال ۲۵ هزار تومانی به عدد ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: برخی از فعالان اعتقاد دارند که دلار می‌تواند در نرخ‌های پایین‌‌تر به آرامش برسد. از نگاه آنها، با عبور از ترامپ و برد دموکرات‌ها در انتخابات مجلس سنا، ریسک‌های سیاسی در بازار کاهش پیدا کرده است، در نتیجه بسیاری از معامله‌گران دلیل خاصی برای ماندن در بازار ارز ندارند.

با این حال ممکن است برخی عوامل در برابر ریزش قیمت دلار مقاومت کنند. اولین عامل عدم کاهش معنادارتقاضا در سمت معاملات حواله‌ای است.

روز شنبه، ارزش حواله درهم به زیر مرز ۷هزار تومانی رفت، ولی همچنان با قیمت دلار در بازار خیابان فردوسی هماهنگ نبود. بعدازظهر شنبه گفته می‌شد که حواله درهم روی عدد ۶هزار و ۹۵۰تومان قرار گرفته است؛ این عدد ۱۴۰ تومان کمتر از روز پنجشنبه بود؛ با این حال، با این سطح از قیمت حواله درهم، ارزش دلار در بازار داخلی می‌توانست در حوالی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

برخی از معامله‌گران عنوان می‌کردند، در بازار حواله، تقاضای واقعی وجود دارد، حال آنکه در بازار نقدی نه تنها افراد زیادی مایل به خرید نیستند که گروهی تصمیم گرفته‌اند، ارزهایی که از قبل نگهداری کرده بودند را به فروش برسانند.

چنین مساله‌ای موجب می‌شد که بین قیمت حواله‌ای و قیمت اسکناس اختلاف ایجاد شود. با این حال اگر قرار باشد، سیر نزولی دلار در بازار آزاد ادامه پیدا کند، قیمت درهم نیز باید به افت خود ادامه دهد. نزول درهم به زیر ۶ هزار و ۶۰۰ تومان می‌تواند زمینه‌ساز سقوط دلار در بازار داخلی حتی به زیر مرز ۲۴ هزار تومانی شود.

ادامه یا پایان ریزش دلار؟

عده‌ای از معامله‌گران با توجه به فاصله‌ای که حواله درهم از بازار اسکناس آمریکایی داشت،‌ عنوان می‌کردند که ریزش قیمت دلار ادامه نخواهد یافت. از نگاه آنها بازار از چهارشنبه هفته قبل در موج فروش ناشی از هیجان گرفتار شد ولی با کاهش هیجان به تدریج قیمت به سوی سطوح پیشین بازخواهد گشت. این درحالی است که کاهشی‌های بازار همچنان اعتقاد دارند که دلار دلیلی برای ماندن در سطوح بالا ندارد. از نگاه آنها به‌تدریج دارندگان دلار از نگهداری این ارز عقب‌نشینی خواهند کرد و به تبع آن، قیمت اسکناس آمریکایی افت بیشتری را تجربه خواهد کرد.

اخبار مرتبط با دلار را دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خالدنادری

    به نظرمن دلارزیر۲۰هزارتومان میرود

  • خالدنادری

    به نظرمن دلارزیر۲۰هزارتومان میرود اگربه این روندپیش بره

  • ناشناس

    من یه مقدار پول دارم میخام طلا بخرم،کسی میدونه دلار تا چی عددی میاد پاین ؟

    • علي

      تا حدود 20 تومن فعلا با رفع تحریم ها و برگشت به برجام تا 18 هزار

    • ناشناس

      توهم دلت خوشه برجام ورفع تحریم ها ای خدا یه شفای نائلی به این مردم بده

  • ناشناس

    من میدونم کی میتونه دلارو برسونه به هفت تومن،اگه گفتین؟ بللللله،پرزیدنت روحانی?????????البته هفت میلیون،اگه میخواهید،بدین دست اون که اوستاییه واسه خودش،اسم رمزش هم هست،علللللی برکت اللللللله

  • ناشناس

    مجلس خودش ۱۷٠٠٠گفته… چطور میگن بعضیا میاد زیر ۱۱تومن؟!…. ۴٠ساله همین مردم اول خودشون رو بدبخت کردن بعد همه رو… با جو الکی و فریب ….. چی ارزونه الان؟خوراک پوشاک..مواد خام و….فقط روی کاغذ طلا و دلار یکم بالا پایین میشه….حوصله بحث کارشناسی ندارم….واقع بین باشید بسه خواب 40ساله…. دلار و طلاهاتون رو از چنگتون درنیارن یاعلی…

  • ناشناس

    دولت دوباره میخواد نوسانگیری کنه از دلار.الان همه برن تو صف فروش چند روز بعد برن تو صف خرید

  • علي

    همیشه در ابتدا نرخ دلار نسبت به کاهش مقاومت میکند ولی در نهایت دلار روند کاهشی را با توجه به اخبار و شرایط در پیش خواهد گرفت .

  • ناشناس

    درباره این خبر نظری دارید؟ بنویسید… ایران هیج وقت خوب نمیشود

  • ناشناس

    الهی ک روز به روز ارزون تر لشه دلار وطلا و دلال هایی ک ملت رو بدبخت کردن زندگیشون سیاه شه

  • ناشناس

    با توجه به قیمت ۱۱۵۰۰ دلار، در بوجه سال اینده ، دلار بازار به ۱۳ الی ۱۵ هزار میرسه ، البته صادرات هم در حال رونقه که باعث آروم تر شدن قیمت دلار میشه .